[Kalender] SBR 29 - Race Charles

Jag funderar mest på om man ska komma i spandex eller om man ska skicka på fullkruka och alla skydd man har. Därav frågan om karaktären är trampa eller döds. Känns rimligt att dela, speciellt inför ett blint race tänker jag. Men jag kanske bara har för mycket kontrollbehov... ;-)

H. sa:
Kan ju vara bra att veta vad det är för karaktär på banorna för att bestämma sig om det är värt att vara med eller ej.

Ungefärlig % lutning tex tycker jag är rätt avgörande.

Nån annan tycker antalet drop eller stenkistor är avgörande. En tredje tycker längden på transporten är viktig & den fjärde hänger upp sig på vad det är för korv som grillas.

Är man så kinkig är nog blind-race inte rätt format för deltagaren & man gör nog bäst i att lägga sina 150kr på ett dagslort i Flobban istället, då vet man precis vad man får.

Jag tänker mig att stigarna är typ, mest utför, inte livsfarliga, inte uppför och inte grusväg. Ett gammalt hederligt sbr helt enkelt.

Jag tycker att upplägget låter utmärkt.

Senast ändrad:
Luthman Photography sa:
Jag tänker mig att stigarna är typ, mest utför, inte livsfarliga, inte uppför och inte grusväg. Ett gammalt hederligt sbr helt enkelt.

Jag tycker att upplägget låter utmärkt.

Det kan ju innebära 30 hm på en kilometer och 3 min sträcktid, eller 40 hm på 400 m och 45s sträcktid.

Detta är inte information som är svår att förmedla, det förtar inte överraskningsmomentet och det är ytterst relevant för deltagarna. Men om arrangören inte vill delge det utan istället gnäller över deltagare som undrar om de har där att göra efter långtidssjukdom så är väl det också en sorts information. "Gör dig icke besvär".

Jaja, jag tänker inte gnälla mer.

Edit: För övrigt har du fel, Bengt. Det står i andra inlägget.

Senast ändrad:
Dempa sa:
Jag funderar mest på om man ska komma i spandex eller om man ska skicka på fullkruka och alla skydd man har. Därav frågan om karaktären är trampa eller döds. Känns rimligt att dela, speciellt inför ett blint race tänker jag. Men jag kanske bara har för mycket kontrollbehov... ;-)

Kompromissa. Fullface och Spandex?

Cribba sa:
Swishat! Kul med ett helt blint race!

Ja, det hoppas vi också. Skulle det inte bli nå bra så är ju konceptet isf. testat så man vet inför framtiden. Sträckorna lämpar sig iaf. väl för ett försök.

Första inlägget uppdaterat med alla inkomna betalningar, om du Swishat, kolla så du är med på listan.

Skitkul med lite förstagångare, hoppas ni blir lika sålda på #stigrally som många av oss andra är!

Första inlägget uppdaterat, 10 platser kvar. Nån som saknar sig själv på listan?

Stream sa:
Kan man köra i böglycra?

Lycra & FF för att täcka upp båda ändarna av möjligheter?

På det mer seriösa planet så kan man ju fortf. tänka på att det är ett SBR, som ska köras blint. Vi har heller inte i all hemlighet lyckats skotta ihop en ny skidbacke med 400hm. Men mig veterligen så har ingen sträcka än så länge varit så lång eller jobbig på något SBR att man inte kunnat stå ut med en FF, samtidigt som ingen sträcka någonsin krävt en dubbelkrona? Skulle jag ha fel så är det en ytterlighet & detta är fortf. ett vanligt SBR.
Med andra ord, kom med den hoj & utrustning som ni känner er bekväma i när det går 110% på en stig ni inte känner igen. Eftersom det blir blint handlar det ju mer om att hålla upp blicken & lita på sin egen förmåga än att plocka den där tiondelen i nån konstig sektion man tränat sjuttioelva gånger innan. Är det dessutom lika halt i skogen om en vecka som det var idag kan man ju lika gärna krascha & bryta nyckelbenet i en uppförsbacke på transporten ?

Det ser ut som att jag har kommit med två gånger! Är premiär även för mig så jag tänkte nöja mig med att ta ett varv... :D

millson sa:
Det ser ut som att jag har kommit med två gånger! Är premiär även för mig så jag tänkte nöja mig med att ta ett varv... :D

Min miss! Två platser kvar.

Men upplägget blir som sådant att alla kör ett varv, oavsett kondition eller kunskapsnivå. Ingen träning. Vi samlas kl.12 på platsen vi släpper på lördag. Därifrån blir det gemensam cykling till grillplatsen, där man kan droppa en väska eller liknande. Här kör vi även en liten genomgång av upplägget/dagen. OBS! Vi kommer inte tillbaka till grillplatsen förrän efter sista sträckan! Ryggsäck. Tejpa slang på ramen osv.

Transporten kommer inte vara bandad. Istället kommer ni delas in i mindre grupper & får ta rygg på den gruppledaren ni hamnar hos. Han guidar er sedan till starten av resp. sträcka. Gruppen samlas efter varje sträcka för gemensam transport till nästa. Får man punka för tredje gången eller annat haveri kan man ta rygg på nästa gruppledare som kommer..

Senast ändrad:
Bintfese sa:
Finns det en plats kvar?
I så fall kan ni räkna med mig!

022FA332-75D8-4DC1-80FB-70C42DD0843A.gif

Tillbaka
Topp