[Kalender] SBR Kolarfest

Jeppe Dav

Medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Nu är anmälan stängd! 45 pers!
Det kommer finnas en möjlighet för er som har SBR-ID att ställa er på en reservlista som Roger fixar ett formulär till. Vid avhopp så fylls det på från listan i turordning.
OBS! listan endast öppen för er med SBR-ID.
Mer info om banan presenteras veckan innan race men det är fritt fram redan nu att träna på kullen. Alla sträckor finns på Trailforks men mindre omdragningar och tweeks kommer det bli.
Jag vill, trodde jag var anmäld men icke :-)

larsaw

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Sådärja, nu börjar äntligen vädret fatta att vi ska rejsa!Visa bilaga 436639
Klart spännande förutsättningar ni får då...
Var där idag o teståkte allt utom ”No Fall Zone” (vilken inte kändes safe att köra solo).
Sjukt fina och roliga stigar!!!
Men med lite blött på ”det hela” så lär det bli ”omväxlande”... Med super-greppigt i blöt mylla och slippery as hell på alla rötter på skrå...
Lycka till alla som kör!!!
(Själv känner jag att vårens stukade tumme inte helt är ”race-ready” än, då den ömmar betänkligt efter dagens alla utmaningar i makligt tempo.)

Viktor Elofsson

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Om det är några som är anmälda och redan nu vet att dom inte kommer köra på lördag så meddela mig så vi kan plocka in reserver, det är många som vill köra. Tack 😊

spleensweden

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Jag blir tyvärr tvungen att stå över detta rejs då jag fick en infektion i ett sår på ryggen.☹ Så det blev besök på akuten för att skära upp och tömma och nu ska det vara öppet för att dräneras. Så bliv svårt med Ryggskydd. Hoppas att det får läka ihop i veckan som kommer så man får börja träna inför nästa SBR! Hade det inte varit för Corona hade jag kommit ut och hejat på alla ni andra som rejsar. Kör hårt! 👍👍👍Jag har pratat med Viktor så han kan förhoppningsvis få in någon från Reservlistan!

Viktor Elofsson

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Jag blir tyvärr tvungen att stå över detta rejs då jag fick en infektion i ett sår på ryggen.☹ Så det blev besök på akuten för att skära upp och tömma och nu ska det vara öppet för att dräneras. Så bliv svårt med Ryggskydd. Hoppas att det får läka ihop i veckan som kommer så man får börja träna inför nästa SBR! Hade det inte varit för Corona hade jag kommit ut och hejat på alla ni andra som rejsar. Kör hårt! 👍👍👍Jag har pratat med Viktor så han kan förhoppningsvis få in någon från Reservlistan!
Tråkigt att su inte kan köra! Krya på dig!

clara

Medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Hej!
Nu vet jag att det är något av en grej att SBR ska köras i busväder.

Men - med hänvisning till att minska slitage på stigar och att pga Corona försöka minimera skaderisken - skulle det inte vara en idé att flytta fram hela arrangemanget ett par timmar så att marken får möjlighet att ta upp regnvattnet? Verkar ju som att det ska sluta regna vid 11-12.

Ping @Viktor Elofsson @Roger_Edvinsson

N_sandstrom

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Det är väldigt spännade att förhålla sig till väder. För ett par timmar sedan hade SMHI nästan trollat bort regnet helt, 3-4mm totalt, som skulle vara klart lagom tills träningen började.
Det här var en ovälkommen vändning :O

nwestblad

Medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Det ändras ju lite hela tiden när man går in och kollar känns det som så är nog bara att gilla läget och anpassa sig efter förhållandena. Skoj kommer det bli hursom!

Haggan

Ny medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Jo svårt att anpassa sig efter väder såklart, men med tanke på att stigslitage ju har blivit en het potatis och ett svartrejs ju knappast har tillstånd från någon markägare, samt att coronasituationen kräver lite extra omtanke om vårdsituationen så känns det som en ganska enkel åtgärd att skjuta upp starten ett par timmar.

N_sandstrom

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Jo, men prognosen gick nyss från "slut 09" till "regn 08-13"
Det finns inget som säger att nästa prognos inte kommer skjuta på det ytterligare.

Viktor Elofsson

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Hej!
Nu vet jag att det är något av en grej att SBR ska köras i busväder.

Men - med hänvisning till att minska slitage på stigar och att pga Corona försöka minimera skaderisken - skulle det inte vara en idé att flytta fram hela arrangemanget ett par timmar så att marken får möjlighet att ta upp regnvattnet? Verkar ju som att det ska sluta regna vid 11-12.

Ping @Viktor Elofsson @Roger_Edvinsson
Racet går enl plan, vi kan inte revidera den efter en prognos som ändras hela tiden. Folk har ju planerat ut efter detta. Vi går bara hålla tummarna Att vädret blir bra!

Stervelo

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Jag håller med om att ändra efter en prognos är knasigt, MEN. Corona är vår största epidemi på hur länge som helst. Det kan nog bli den största/värsta epidemin många av oss ser under vår livstid.

Ponera att 2-4 stycken får besöka sjukhus. Vad kommer att stå i lokal/nationell press? Vad händer med cykling i Hellas efter det? Skulle det ens märkas i pressen?

Hur illa kan det bli? Jag har inga svar, jag bara undrar hur det skulle sluta om ett par eller ännu fler får besöka sjukhus? Det är illa nog med att killen i JBP strök med utan allt coronameck.

Är jag för defensiv? Jag vet själv inte vad som är rätt här. Det är clear as mud helt enkelt.

Viktor Elofsson

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Var och en får väl avgöra om det är vettigt att köra eller ej! Det viktiga känner jag är att alla anpassar fart efter erfarenhet och väderlek.
Det är ju oavsett väder inte direkt riskfritt att cykla dessa typer av race eller i skogen över huvud taget. Förra året var Inga stora incidenter och då var föret rejält mkt sämre.
Hur som helst är detta evenemang planerat och förberett en lång tid tillbaka och en enda som ändras är vädret, i övrigt är förutsättningarna den samma som när anmälan öppnades.

Jag hoppas i alla fall vi kan ha en kul dag tillsammans och att alla cyklar med sunt förnuft!

[Kalender] SBR Kolarfest
Trots rehab, och mina försök att bli åtminstone körduglig, efter min tokvurpa 2 veckor sedan. Har jag tyvärr kommit till insikt (provcyklade dag) att jag faktiskt inte är särkilt körduglig 😫 Därav jag med stor förtret måste avsäga mig min plats. Ledsen att jag väntade in i det sista med detta, men jag hoppas innerlig att det skulle ”gå vägen” med läkningen. Viktor är meddelad och ska försöka ombesörja en plats till en lycklig själ som får köra! ✌😊
Hoppas ni får en fantastisk dag!!!

Du Rietz

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Ja, tack för idag alla 😃

Det var kul idag. Jag blir alltid några lärdomar rikare. Gladast är jag för att det här lyckas pressa mig lite hårdare och ge mig en paus från all administration som florerar livet.

larsaw

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Hur gick det, vem vann, var är bilderna och hur blött blev det?
+1 vart är bilderna och resultaten!?!?
Skämt o sido, serum som ni fick en toppendag (baserat på inläggen i mitt Insta-flöde...) Surt att inte kunnat medverka, men det kommer ju fler race när väl pesten är över och min tumme är mera duglig för race-pace...

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Resultat Kolarfest

Och tackar Viktor med crew som roddar ett helt fantastiskt rally.

@Jeppe Dav, dina tider skall jag fixa under kvällen.
Du har en konstig trippelstämpling på målgången på SS3 som av någon anledning gör att övriga sträckor ignoreras i listan.
Men du har tider på alla sträckor, så bara jag kan sätta mig meddatorn så kan jag plocka bort dina dubbletter. ✌

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Jespers och Blajdans dubbeltaggar på SS3 justerade.
De hade båda fått tiden för SS3 efter de passerade målgången på SS9 pga att man efter den målgången hamnade vid 3:and kontroll.
Så nu är alla tider 👌

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer