[Kalender] SBR Kolarfest

[Kalender] SBR Kolarfest
Anmälda och swishat

1. Viktor Elofsson - ID
2. nwestblad - ID
3. Tomcaten - ID
4. Baudou
5. Tompha - ID
6. Åsa Kajsa Lill Sagrén
7. Anton Larsson
8. Tobman - ID
9. Bintfese - ID
10. Buckaro - STRUKEN - Reserv: Phreddan - ID
11. Mudlover
12. Tufan -ID
13. Maggieboi
14. Martin Rettig
15. Mikael Engelholm
16. Mobius
17. N Du Rietz - ID
18. spleensweden - STRUKEN - Reserv Tim Hammar
19. empo
20. Jofahjälm - STRUKEN - reserv Frida Körberg
21. Clara - ID
22. Ree - ID
23. Jenzies
24. Nobby - ID
25. n_sandström - ID
26. Manneblask - ID
27. Blajdan - ID
28. JakeTheSnake - ID
29. SteveBye
30. Tommy Varg - ID
31. Don_Tomazo
32. Eastwing - STRUKEN - reserv Peter Sjöberg
33. Ludde Reisten
34. Åsa Hagström
35. Marie Ödlund
36. Frida Williamsson
37. Emelie Seliner
38. Jejje - STRUKEN - Reserv Jeppe Dav - ID
39. Maria Ottosson
40. Hugo Röjgård - ID
41. Henrik Mård
42. PeeGee - ID
43. PeeGee JR
44. Kristian Hartman
45. Ruben-ride

—-
Fullt!!

Senast ändrad:
[Kalender] SBR Kolarfest
RALLYTIME

SBR#47 - Kolarfest

Repris på förra årets succéavslutning.
Först till kvarn.....

PGA C-19 så kan vi i ett första läge endast ha 45 öppna platser.
Blir det väldigt många fler intresserade deltagare så kommer vi ta en diskussion för att EVENTUELLT styra om med fler startgrupper....det detta är inget som kan garanteras i dagsläget.

TILL ANMÄLAN:

[Kalender] SBR Kolarfest
Nu är anmälan stängd! 45 pers!
Det kommer finnas en möjlighet för er som har SBR-ID att ställa er på en reservlista som Roger fixar ett formulär till. Vid avhopp så fylls det på från listan i turordning.
OBS! listan endast öppen för er med SBR-ID.
Mer info om banan presenteras veckan innan race men det är fritt fram redan nu att träna på kullen. Alla sträckor finns på Trailforks men mindre omdragningar och tweeks kommer det bli.

[Kalender] SBR Kolarfest
Vet att det är fullt. Har inget ID. Vill vara med. Om det kommer en öppning på ngt sätt så vore jag glad. Har missat pga semester.

[Kalender] SBR Kolarfest
För en annan som inte är cykelduglig, men gärna kommer å tittar, hejar å försöker kasta pinnar i hjulen.

Hur resoneras det kring Corona, är jag välkommen?, tänker då på 50pers limiten på evenemang.

[Kalender] SBR Kolarfest
För en annan som inte är cykelduglig, men gärna kommer å tittar, hejar å försöker kasta pinnar i hjulen.

Hur resoneras det kring Corona, är jag välkommen?, tänker då på 50pers limiten på evenemang.
Tänker man bara med sunt förnuft och sprider ut sig så är det ju lugnt. Liksom, bli inte turist och glöm att ta med dig hjärnan när du går hemifrån ?

[Kalender] SBR Kolarfest
Tänker man bara med sunt förnuft och sprider ut sig så är det ju lugnt. Liksom, bli inte turist och glöm att ta med dig hjärnan när du går hemifrån ?

INGEN publik bör ta sig dit. Detta är ett slutet event för deltagarna och kan inte det följas så blir det svårt att arrangera saker likt detta. Vi har redan ögonen på oss för att vi arrangerar och då hoppas vi de som inte kör rally denna gången kan känna det ansvaret.

[Kalender] SBR Kolarfest

Där finns det tyvärr inga alternativ på den punkten .
Deltagare behöver komma själva och det får inte vara publik ute i skogen utan att de räknas som deltagande.

Likt Viktor skriver så räknas alla besökare in i deltagarantalet och skall det finnas en möjlighet att följa restriktionerna så måste det vara tomt i skogen.
Av denna anledningen är dessutom deltagarantalet 45 personer istället för maximala 50 bara för att det skall finnas en buffert för ”svampplockare” på banan.

Så hårda är reglerna oavsett om man kör svartrejs eller ett event sanktionerat av SCF.

Vi håller på att kikar för alternativ till kommande rally men det är inte enkelt för oss som roddar i detta att göra det, före er, på ett så säker och korrekt sätt som möjligt.

så jag hoppas att alla icke cyklister stannar hemma och istället nöjer sig med de filmklipp vi kommer köra på Facebook eller instagram.
Mer om detta dagarna innan rallyt.

[Kalender] SBR Kolarfest
Deltagare behöver komma själva och det får inte vara publik ute i skogen utan att de räknas som deltagande.

Likt Viktor skriver så räknas alla besökare in i deltagarantalet och skall det finnas en möjlighet att följa restriktionerna så måste det vara tomt i skogen.
Av denna anledningen är dessutom deltagarantalet 45 personer istället för maximala 50 bara för att det skall finnas en buffert för ”svampplockare” på banan.

Så hårda är reglerna oavsett om man kör svartrejs eller ett event sanktionerat av SCF.

Vi håller på att kikar för alternativ till kommande rally men det är inte enkelt för oss som roddar i detta att göra det, före er, på ett så säker och korrekt sätt som möjligt.

så jag hoppas att alla icke cyklister stannar hemma och istället nöjer sig med de filmklipp vi kommer köra på Facebook eller instagram.
Ok, tack!

Får fortsätta ligga lågt ett tag till alltså ?

[Kalender] SBR Kolarfest

Ursäkta om frågan är korkad, men är inte hela klabbet olagligt oavsett? Man lär ju behöva markägarens tillstånd för att anordna dylika aktiviteter till exempel. Eller?

Tänkte varför man ska bry sig om det ena men inte det andra. ?

[Kalender] SBR Kolarfest
Ursäkta om frågan är korkad, men är inte hela klabbet olagligt oavsett? Man lär ju behöva markägarens tillstånd för att anordna dylika aktiviteter till exempel. Eller?

Tänkte varför man ska bry sig om det ena men inte det andra. ?

Ja det är svartrejs, och inget vi sticker under stolen med.

Men skillnaden just nu är monumental då sammankomster på mer än 50 pers nu varken är moraliskt försvarbart eller något som tas enkelt på.

För min del ser jag inga problem att pausa all aktivitet även om det suger, och det planerade SBR:et den 12/9 skjuts till våren just pga detta.

Och samma gäller för övrigt TisdagsRiden från Hammarbybacken som om vi skall hårdra det inte heller den får genomföras utan markägarnas tillstånd, och just nu skulle nog även den falla under offentlig sammankomst och är därmed straffbar om det kommer fler än 50pers.

läget suger som sagt.
men vi gillar rally och vi bryr oss om våra deltagare. ✌️

[Kalender] SBR Kolarfest
Ja det är svartrejs, och inget vi sticker under stolen med.

Men skillnaden just nu är monumental då sammankomster på mer än 50 pers nu varken är moraliskt försvarbart eller något som tas enkelt på.

För min del ser jag inga problem att pausa all aktivitet även om det suger, och det planerade SBR:et den 12/9 skjuts till våren just pga detta.

Och samma gäller för övrigt TisdagsRiden från Hammarbybacken som om vi skall hårdra det inte heller den får genomföras utan markägarnas tillstånd, och just nu skulle nog även den falla under offentlig sammankomst och är därmed straffbar om det kommer fler än 50pers.

läget suger som sagt.
men vi gillar rally och vi bryr oss om våra deltagare. ✌
Jag förstår och håller i alla fall delvis med. Däremot tror jag inte att några åskådare som (utan lov) masar sig dit och kollar på behörigt avstånd gör varken till eller från i laglig mening. Men visst, det kanske är smart att uppmana folk att inte dyka upp, för annars blir det onödigt många.

[Kalender] SBR Kolarfest
Jag förstår och håller i alla fall delvis med. Däremot tror jag inte att några åskådare som (utan lov) masar sig dit och kollar på behörigt avstånd gör varken till eller från i laglig mening. Men visst, det kanske är smart att uppmana folk att inte dyka upp, för annars blir det onödigt många.

Är med på ett hörn när JCK arrangerar sin tävling ute i Bruket on några veckor.
Där har de fått solklara förhållningsregler från Polis och SCF att samtliga åskådare ute i skogen räknas som ”deltagare” på eventet och maxgränsen inkl dessa är 50.

Dock räknas inte nödvändiga funktionärer in av någon anledning så godtyckligt är det minsta man kan säga.

och personligen tycker jag denna gränsen för ett löpstegens eller cykellopp är fullständigt befängd, när samtidigt 5-10000 kan besöka Ullared för att köpa bakplåtspapper utan minsta problem. ?‍♂️

[Kalender] SBR Kolarfest
Roger, jag kan förstå ditt sammanhang med den input du får där. Staten verkar helt klart ha problem med var de ska dra gränserna i olika lägen. Men har man förberett sig dåligt och rätt kass kompetens [läs, inte tänkt igenom var problemen finns och inte letar efter lösningar] (från min synvinkel då) så får väl vi stå ut med det ?‍♂️

[Kalender] SBR Kolarfest
Bild på banan
Känn peppen!
915406AD-7A87-4A76-9233-D392B3C01987.png

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp