Viktor Elofsson
Aktiv medlem
[Kalender] SBR Kolarfest
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sign me up. Inget ID.Anmälda:
forms.gle
Blir detta av? ✌?
Topp! Anmäld och Swishat ett par timmar sedan ?Det här är ett race som kommer att bli av.
Pröjsade imorse ?39 anmälda.
Vilka kniper de sista platserna???
Hur ser reservlistan ut?
| #53 - EnduroTobbe |
| Cribba |
Tänker man bara med sunt förnuft och sprider ut sig så är det ju lugnt. Liksom, bli inte turist och glöm att ta med dig hjärnan när du går hemifrån ?För en annan som inte är cykelduglig, men gärna kommer å tittar, hejar å försöker kasta pinnar i hjulen.
Hur resoneras det kring Corona, är jag välkommen?, tänker då på 50pers limiten på evenemang.
Tänker man bara med sunt förnuft och sprider ut sig så är det ju lugnt. Liksom, bli inte turist och glöm att ta med dig hjärnan när du går hemifrån ?
För en annan som inte är cykelduglig, men gärna kommer å tittar, hejar å försöker kasta pinnar i hjulen.
Hur resoneras det kring Corona, är jag välkommen?, tänker då på 50pers limiten på evenemang.
Tänker man bara med sunt förnuft och sprider ut sig så är det ju lugnt. Liksom, bli inte turist och glöm att ta med dig hjärnan när du går hemifrån ?
Ok, tack!Där finns det tyvärr inga alternativ på den punkten .
Deltagare behöver komma själva och det får inte vara publik ute i skogen utan att de räknas som deltagande.
Likt Viktor skriver så räknas alla besökare in i deltagarantalet och skall det finnas en möjlighet att följa restriktionerna så måste det vara tomt i skogen.
Av denna anledningen är dessutom deltagarantalet 45 personer istället för maximala 50 bara för att det skall finnas en buffert för ”svampplockare” på banan.
Så hårda är reglerna oavsett om man kör svartrejs eller ett event sanktionerat av SCF.
Vi håller på att kikar för alternativ till kommande rally men det är inte enkelt för oss som roddar i detta att göra det, före er, på ett så säker och korrekt sätt som möjligt.
så jag hoppas att alla icke cyklister stannar hemma och istället nöjer sig med de filmklipp vi kommer köra på Facebook eller instagram.
Mer om detta dagarna innan rallyt.
Ursäkta om frågan är korkad, men är inte hela klabbet olagligt oavsett? Man lär ju behöva markägarens tillstånd för att anordna dylika aktiviteter till exempel. Eller?Där finns det tyvärr inga alternativ på den punkten .
Deltagare behöver komma själva och det får inte vara publik ute i skogen utan att de räknas som deltagande.
Likt Viktor skriver så räknas alla besökare in i deltagarantalet och skall det finnas en möjlighet att följa restriktionerna så måste det vara tomt i skogen.
Av denna anledningen är dessutom deltagarantalet 45 personer istället för maximala 50 bara för att det skall finnas en buffert för ”svampplockare” på banan.
Så hårda är reglerna oavsett om man kör svartrejs eller ett event sanktionerat av SCF.
Vi håller på att kikar för alternativ till kommande rally men det är inte enkelt för oss som roddar i detta att göra det, före er, på ett så säker och korrekt sätt som möjligt.
så jag hoppas att alla icke cyklister stannar hemma och istället nöjer sig med de filmklipp vi kommer köra på Facebook eller instagram.
Mer om detta dagarna innan rallyt.
Ursäkta om frågan är korkad, men är inte hela klabbet olagligt oavsett? Man lär ju behöva markägarens tillstånd för att anordna dylika aktiviteter till exempel. Eller?
Tänkte varför man ska bry sig om det ena men inte det andra. ?
Jag förstår och håller i alla fall delvis med. Däremot tror jag inte att några åskådare som (utan lov) masar sig dit och kollar på behörigt avstånd gör varken till eller från i laglig mening. Men visst, det kanske är smart att uppmana folk att inte dyka upp, för annars blir det onödigt många.Ja det är svartrejs, och inget vi sticker under stolen med.
Men skillnaden just nu är monumental då sammankomster på mer än 50 pers nu varken är moraliskt försvarbart eller något som tas enkelt på.
För min del ser jag inga problem att pausa all aktivitet även om det suger, och det planerade SBR:et den 12/9 skjuts till våren just pga detta.
Och samma gäller för övrigt TisdagsRiden från Hammarbybacken som om vi skall hårdra det inte heller den får genomföras utan markägarnas tillstånd, och just nu skulle nog även den falla under offentlig sammankomst och är därmed straffbar om det kommer fler än 50pers.
läget suger som sagt.
men vi gillar rally och vi bryr oss om våra deltagare. ✌
Jag förstår och håller i alla fall delvis med. Däremot tror jag inte att några åskådare som (utan lov) masar sig dit och kollar på behörigt avstånd gör varken till eller från i laglig mening. Men visst, det kanske är smart att uppmana folk att inte dyka upp, för annars blir det onödigt många.
Synd att du missade det i år igen ?Jag har missat det här totalt! Missade förra oxo???
Jag är skitsugen på att köra så tänkte ställa mig i reservkön iallafall.
Ja verkligen men hoppas ni får en grym dagSynd att du missade det i år igen ?