[Kalender] SBR XXX - Hjulkul i Åkersberga

Det finns möjligheter till en het kamp mellan Taleryd och Roger Edvinsson. En fortsättning från förra helgens rejs. Vem är egentligen snabbast? Hur stor seger måste det vara för att räknas som utklassning... På med hornen gossar och slipa dubbarna för fart och fäste.

Re: [Kalender] SBR 29 - Race Charles
Av: Roger_Edvinsson igår 14:18

Jag körde dubbel chicken på SS1, vilket Taleryd påpekat flertalet ggr trots att jag utklassade honom totalt. ?

Re: [Kalender] SBR 29 - Race Charles
Av: Taleryd igår 19:20 En sekunds Roger ”utklassade” mig? Yeah yeah. Nästa gång vi drar till flottsbro så kan jag hålla dig i handen så du kanske vågar dig på plankorna.

Förresten var jag snabbare än dig på 3 av 5 sträckor ?

Mtamme sa:
Det finns möjligheter till en het kamp mellan Taleryd och Roger Edvinsson. En fortsättning från förra helgens rejs. Vem är egentligen snabbast? Hur stor seger måste det vara för att räknas som utklassning... På med hornen gossar och slipa dubbarna för fart och fäste.

Sticker ut hakan och påstår att kan man köra långsamma spåren och ändå vara snabbare...

Ja då är det Ut... ?

Får väll bjuda in Nico Louka också som myntade #snabbareäntaleryd.

Och har någon ett bra BlackFridayklipp så säg till då Taleryd behöver en Fullfacehjälm. ??

Jag kan väl låna din fullface Roger för du behöver den ju ändå inte när du kör kycklingspåren?

Frågar du Tamme snällt så kan han nog anlägga några cykelvasaspår så du kan rulla lugnt och säkert ner för berget.

Förresten så har Nico aldrig varit snabbare än mig på tävling. Inte du heller om man inte räknar din sekund förra helgen. Det stod en fotograf på ss3 som ville ha lite schyssta bilder så jag drog en extra repa där för showens skull.

#undefeated

36CD9F4F-B7E0-4E3A-B2AD-C80DA5A1E360.jpeg

Det börjar likna nåt :-)

Sjukt bra styrt Tamme, kommer bli ett svinbra rejs! Så alla som funderar på att vara med, knip en plats medan de finns kvar!

Jag och Micke tog en runda till och avsynade och även om jag fick gå till fots även denna gång så såg det mycket bra ut även denna gång. Tog lite bilder.

SS2.jpg

Målbranten på SS2

SS3.jpg

Stenar och halt på SS3.

klyfta.jpg

En liten klyfta man skall köra över. Filuren på bilden kommer inte att vara där när det är race. SS4.

SS4_2.jpg

Brant å halt på SS4

start.jpg

Start på SS4 och 5 som börjar med en brant inrullning, kurva på det och sen delar sig 10 m längre ner.

stenen.jpg

Stor sten att ta sig över, montera din största bashguard eller taco. Eller både och.

SS5.jpg

Ett litet dropp och sen gungar det vidare över klippor. SS5.

Och så kan jag tillägga att den som inte kommer, kommer missa nåt. Aj lovar! :-)

Stalle

Tre av sträckorna 1,4 & 5 ligger nära grillplatsen, mål för sträcka 4 & 5 är i princip rakt igenom brasan ? Där finns också en utelekplats för barn och vuxna som inte cyklar i skogen.

Mtamme sa:
Tre av sträckorna 1,4 & 5 ligger nära grillplatsen, mål för sträcka 4 & 5 är i princip rakt igenom brasan ? Där finns också en utelekplats för barn och vuxna som inte cyklar i skogen.

Grillmästare Elias har meddelat att han avser att haka på även detta SBR.

Toppen Roger, en rutinerad grillmästare är guld värd ?

Roger_Edvinsson sa:
Mtamme sa:

Grillmästare Elias har meddelat att han avser att haka på även detta SBR.

Det ser ut att kunna bli glatt och snabbrullat nästa helg :) Har du inte anmält dig är det fortfarande chans att knipa en plats.

ScreenShot2017-11-29at16.31.55.png

Mtamme sa:
Endast tre platser kvar! Heja, heja. Jäklar vad roligt ?

Och vi är sjukt taggade för Race nu.

Kan även bjuda på en lärdom från SBR29: kör inte ett stenhårt intervallpass på trainern dagen innan om du vill undvika spagettiben

”Gammalt skogscyklarordspråk”

???

Lugn promenad med hunden är bättre tror jag Hursomhelst blir det skitskoj med rejs ??
Roger_Edvinsson sa:
Mtamme sa:

Kan även bjuda på en lärdom från SBR29: kör inte ett stenhårt intervallpass på trainern dagen innan om du vill undvika spagettiben

Roger_Edvinsson sa:
Mtamme sa:

Interv... Vasaruattdethettesaru?

Tillbaka
Topp