[Kalender] Singlespeed Open Lingman Invitational

Jag har erbjudit att vi tar Babbars befintliga däck i vår bil också. Men det verkade finnas en chans att de hade ok rull med 4 bar i och därmed funkade även på asfalten. Men ultrasmidigt om det gick att lösa med att det redan ligger ett par i verkstan.

Hittade ett par SS 29x2.25 Passande däck på en singlespeedhoj ?
20200524_134553.jpg

Måste man veta vad det är för banprofil och fundera över utväxling och sånt? Sitter 32x18 på cykeln för hemmabruk, kommer det att funka?

Är det f ö nån mer från Falun som funderar på att vara med och vill samåka?

Hasse, så här gör vi 2 st från Sthlm: Går upp tidigt, sätter oss och kör till Järbo med lagom fart på ca 2 timmar, kör tävlingen, grillar, åker hem. Handla förnödenheter gör vi dagen innan och vi kommer inte ens att var inomhus i ett annat landsting. Sen cyklar vi lagom försiktigt så ingen hamnar på sjukan. Klart! Också, vore skoj om du kom?

32X18 borde funka helt ok men är åt det tunga hållet om det är en 29a. Det är relativt mycket upp och ner kring Järbo.

Jag försökte få frugan att hänga med och att vi åker egen bil. Hon såg inte alls det fantastiska i det hela. Jag tog det som ett nej.

Polarbear, är ni två i en bil nu? Var utgår ni ifrån, hur dags, får jag plats med min lilla kropp och pyttecykel? Jag kan åka själv av också, om jag åker. Det är nackdelen med att bo i ingenstans, långt till alla. Men i övrigt är det finfint. Särskilt så här års.

Senast ändrad:
@onegear Det lutar åt att pumpa upp mina Conti RaceKing till 4 bar och köra på dem till Järbo men samtidigt vore det kul att hoja SS tävling med SS däck samt att då kan jag rulla snabbt och lätt med racer däck på min 29er på vägen norrut! Jag utvärderar lite till hur rullet är i mina RaceKing och återkommer =)

Jag försökte få frugan att hänga med och att vi åker egen bil. Hon såg inte alls det fantastiska i det hela. Jag tog det som ett nej.

Polarbear, är ni två i en bil nu? Var utgår ni ifrån, hur dags, får jag plats med min lilla kropp och pyttecykel? Jag kan åka själv av också, om jag åker. Det är nackdelen med att bo i ingenstans, långt till alla. Men i övrigt är det finfint. Särskilt så här års.

Fast nu har jag blivit utan skjuts så kan tyvärr inte svara något vettigt på din fråga. Vettefan hur det här ska greja sig..

Jag har velat klart. Det får bli att jag besöker Järbo vid annat tillfälle. Men nån gång skall jag till denna världsmetropol, och då för att cykla. Hoppas Polarbear hittar skjuts.

Har lånat ut Inbreden till min chef som gått in i väggen och kurerar på annan ort, så jag överlåter sistaplatsen till den som känner sig manad.

Hoppas ni får en skön tur??????

Synd på alla avhopp men vi kör på lördag och vi kör väl en annan gång också när världsläget är lugnare.
För er som kommer å hojar ser det ut att vankas sol och 18-20 grader samt en blandning av flytstig höjdmetrar tokstök och allmänt trevligt sällskap.20200420_100042.jpg

Och jag kommer rulla på mina RaceKing till Järbo så behöver inte låna SS däcken denna gång men jag tackar väldigt mycket för erbjudandet!

Pilning pågår eller lunch under pilningsarbetet...
Vi har även en liten extra grej som deltagarna ska hålla utkik efter. Ölunderläggen kommer sitta utefter banan som det gäller att se och komma ihåg hur många det är. Fint pris till närmast antal räknade underlägg.
20200528_113717.jpg
20200528_115931.jpg
20200528_120040.jpg

Hello!
Jag dyker nog upp från Örebro imorgon, det verkar ju kunna bli kul!
Tyvärr kommer jag själv, fick inte med sällskap.
Har just fått ihop nya ss-bygget som har lite hög utväxling men det är ju fostrade, 38:18 på 29a.

Lycka till nu alla single speedare! Värker i själen att inte kunna vara med på ett av de finaste initiativen i cykelvärlden just nu. Kör lagom hårt(ingen till akuten)!

Räknar kallt med att The Lingmans drar ihop nåt till hösten så att vi andra och får svära lite i skogen.

Hoppas ni får en riktigt skön dag med bra cykling?

Jag önskar er också en fantastisk dag och hoppas på en senare repris för oss räddhågsna som inte kan prioritera. Cykla fint,. fort och säkert.

Nu skriver jag lite här för att elda på Paco så det blir en SS tävling i Gävle under sommaren... Planer har delats tidigare där det verkar bli nått slags rally/enduro med specialsträckor och transporter men vem vet mer än Paco? Ser fram emot en Pacofest iaf.
Vi ska tillbringa en vecka i Åre tillsammans under Åre Bikefestival så vi kanske spånar fram nått brilliant ?
Vad det gäller en till tävling i Järbo så måste vi fundera på hur vi gör för dom senaste pilarna till höstens tävling råkade sitta kvar några veckor till så nån markägare surade till och ryckte ner ett gäng pilar och skrev en arg lapp som hängdes upp på en stolpe vid tomtgränsen...
Dom var mest arg för att vi satt 2 pilar med skruv i träd... 33mm långa... går inte ens genom barken på en tall... jaja...
Längtar efter att plåga knäna och dricka ohemula mängder öl...

Nu skriver jag lite här för att elda på Paco så det blir en SS tävling i Gävle under sommaren... Planer har delats tidigare där det verkar bli nått slags rally/enduro med specialsträckor och transporter men vem vet mer än Paco? Ser fram emot en Pacofest iaf.
Vi ska tillbringa en vecka i Åre tillsammans under Åre Bikefestival så vi kanske spånar fram nått brilliant ?
Vad det gäller en till tävling i Järbo så måste vi fundera på hur vi gör för dom senaste pilarna till höstens tävling råkade sitta kvar några veckor till så nån markägare surade till och ryckte ner ett gäng pilar och skrev en arg lapp som hängdes upp på en stolpe vid tomtgränsen...
Dom var mest arg för att vi satt 2 pilar med skruv i träd... 33mm långa... går inte ens genom barken på en tall... jaja...
Längtar efter att plåga knäna och dricka ohemula mängder öl...
Tack för den pressen! ?
7CD9A833-F4B1-4587-90A6-253A1D803A65.gif

Tanken är att köra ett SS-rally till hösten. Som det ser ut just nu så har två sträckor fallit offer för Korsnäs/Billeruds skogsgallring så det blir nog bara fyra sträckor. Lovar att återkomma i egen tråd framöver ????

Tillbaka
Topp