[Kalender] Stockholm Trail Star - Gömmaren 2014

Tack för ett bra och kul arr. På helstel SS var det en ganska tung bana. Lite nya stigar är alltid roligt.
/ Daniel

Bra Cohgren! Kul med lite film också.
Fast nästa gång ser jag hellre att du är framför än bakom kameran (så till vida att du inte filmar "live" när du kör i eventet ;)

Bra bilder från övriga fotografer också, tycker Jenny's mobilbild säger allt:

STSiettntskal.jpg

// Larsa

Var det någon mer som filmade? Tyckte mig se det. Skulle gärna ha lite kompletterande klipp till min GoPro video.

Bra filmer och trevligt med proffsiga fotografer i skogen! Fick verkligen mersmak då detta var mitt första race!
Har ni några tips på cup/tävlingar med liknande upplägg inför nästa år då jag gillar tekniskt (men inte downhill/enduro) och som inte är långlopp (slippa mala grus och 3h långt)?

Visättra skulle kunna vara ett skoj ställe att köra race på. Blir lätt över en mil sammanhängande stig och inledning med ett par kilometer grus och ett par fruktade backar för att dra ut ett tätt startande fält. Terrängen är medelsvår och flowig. Vem som helst tar sig fram, men att göra det snabbt innebär en utmaning. Gott om fina foto och filmtillfällen t.ex. längst upp på åsen med hällar och gles skog.
Man kan faktiskt köra det som en fram och tillbaka-bana där första sträckan även blir sista sträckan tillbaka. Då får man även ett helt vansinnigt upplopp. Lär dock kräva vakter och/eller ett mycket vaket uppträdande då det förekommer en del folk.

wingelholm skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra filmer och trevligt med proffsiga fotografer i
> skogen! Fick verkligen mersmak då detta var mitt
> första race!
> Har ni några tips på cup/tävlingar med liknande
> upplägg inför nästa år då jag gillar tekniskt
> (men inte downhill/enduro) och som inte är
> långlopp (slippa mala grus och 3h långt)?

Bor du norr om storstan finns ju Upplandscupen i XCO, tävlingarna tar ungefär en timme och går på roliga och rätt tekniska banor:

http://www.smack.cc/smackweb/mtb-serien

Kostar 20:- per lopp och då ingår saft och bullar :-)

Senast ändrad:
grymma filmer.

wingelholm skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra filmer och trevligt med proffsiga fotografer i
> skogen! Fick verkligen mersmak då detta var mitt
> första race!
> Har ni några tips på cup/tävlingar med liknande
> upplägg inför nästa år då jag gillar tekniskt
> (men inte downhill/enduro) och som inte är
> långlopp (slippa mala grus och 3h långt)?

till våren är ju kepscupen http://happymtb.org/forum/read.php/1/2336825/2384245 given isf behövs nog ingen licens ?
annars alla andra xco tävlingar .

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp