[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda

[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Anmäld! Är för mig en magisk runda. När jag började att cykla brevetlopp så fanns det enkom en 60 mila i Stockholm. Med den följde ett antal hjälteepos. Man fick berättat för sig magiska motvindar. Folk som kämpat, brutit ihop gråtit men kämpat vidare. Nu är jag själv en del av den storyn. Jag har kämpat brytit ihop och kommit vidare. Känns fullkomligt underbart att vara anmäld till detta lopp.
 
[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Anmäld! Är för mig en magisk runda. När jag började att cykla brevetlopp så fanns det enkom en 60 mila i Stockholm. Med den följde ett antal hjälteepos. Man fick berättat för sig magiska motvindar. Folk som kämpat, brutit ihop gråtit men kämpat vidare. Nu är jag själv en del av den storyn. Jag har kämpat brytit ihop och kommit vidare. Känns fullkomligt underbart att vara anmäld till detta lopp.
Exakt så, man bryter ihop och rullar vidare. Men jag vet, att med er uppladdning i år, alla km ni trampat och med de väderförhållanden ni får på lördag så blir det inga som helst problem. Ni kommer ha glömt den här rundan innan säsongen avslutas :)
 
[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Jag "vågar" inte rita om GPX:n så här nära inpå men jag vill påminna om vägbygget och den helt avstängda delen på väg 57, ett par km efter första CP i Järna så här kommer en fulskiss över en alternativ rutt.

man kan "cykla/gå" upp för en "väg" typ 100 m för avstängningen och cykla in första vänster på en liten grusväg för att sedan runda kyrkan ...och komma ner direkt efter avspärrningen

1782286376980.webp
 
[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Fem anmälda, det kommer bli klubbrejs mellan Randonneur Stockholm och CK Uni vad det verkar.

Om de är någon som tänker övernatta i Fagersta kan jag rekomendera Wärdshuset C.Dickens

Norbergsvägen 11, 737 48 Fagersta
Telefon: 0223-141 71

Billigare än Stadshotellet
Man kan ramla in mitt i natten med kod
Bra rum med plats för cykel
Trevlig personal
Crazy inredd resturang
Liiiite närmare än till stadshotellet ...(om man inte cyklar dit först och stämplar)
 
[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Prognosen säger 8 h med 30 grader eller högre söder om Mälaren och noll timmar norr om. Det är 20 mil ifrån Täby till Fagersta om man kör norr om mälaren, 40 mil söder om Mälaren. SMHI har utfärdat en varning om att ta det lugnt pga värmen. Vi har betalda icke avbokningsbara hotell vid start och Fagersta. Känns hårt att vaska dem men tror att en äldre farbror gör klokt att ta varningen på allvar och cykla lite lugnare och i lite lägre temperatur. Familjen planerar mao att göra en DNS men vill man träffa oss så kommer vi äta frukost på Dickens i Fagersta när frukosten öppnar.
 
[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Av egen erfarenhet vid värme på detta lopp så är sträckan Lindesberg- Grängesberg tuffast. Runt 100km slakmotor (lite nerför också) i eftermiddagssol. Förvånande nog har jag haft mina tuffaste perioder på just denna del. Minst 2ggr har jag vikit av och cyklat genom Kopparberg och Ställdalen (lite längre, mindre trafik).

Önskar alla deltagare en god tur!
 
[Kalender] Täby 600 Bryggerirunda
Prognosen säger 8 h med 30 grader eller högre söder om Mälaren och noll timmar norr om. Det är 20 mil ifrån Täby till Fagersta om man kör norr om mälaren, 40 mil söder om Mälaren. SMHI har utfärdat en varning om att ta det lugnt pga värmen. Vi har betalda icke avbokningsbara hotell vid start och Fagersta. Känns hårt att vaska dem men tror att en äldre farbror gör klokt att ta varningen på allvar och cykla lite lugnare och i lite lägre temperatur. Familjen planerar mao att göra en DNS men vill man träffa oss så kommer vi äta frukost på Dickens i Fagersta när frukosten öppnar.
Bra och skön inställning, ni cyklar hellre 200 km + xxx km än vaskar ett hotelrum i världsmetropolen Fagersta, hatten av, det är rando
 
Tillbaka
Topp