mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> är ÄR ballare än skitball? du får nog söka upp ett annat forum för vapenrunkande, här runkar vi till cyklar..
Din läggning bryr jag mig inte om. Du får göra vad du vill på/med din cykel, för min del. Men tom din cykelpump är "skitball" i jämförelse med en "töntig" MP5:a. (Alltid retar det "någon" och du vet vem)
Och nej jag är inge MÖP eller vapenfetischist eller motsv. Långt därifrån, mycket långt tom.
Och "är" är den högsta formen av allt. Frän, snygg, fräck, töntig, dålig, bra mm mm. Den bara "är"
Och det jag vände mig emot vara föjande.
"Några exempel på förebilder tycks vara: Nazi-frogmen, generic special forces, polarexpidition, ninjas samt nationella insatsstyrkor."
Och att denna "generic special forces" skulle kunna vara en förebild är inte möjlig. Då han har en MP5:a på ryggen. Således kan han inte vara en förebild, enligt mig. Möjligen för någon med en väldigt liten, liten.... Ja du vet.
Men Rippa kanske har rätt i sin tes om att pojkar/män/gubbar lever ut sin barndoms superhjälte-fantasier vid cykelpendling. Ju mer gear man kan rationalisera, desto potentare verklighetsflykt.
Kanske det är de med små, ja du vet, som kittar upp sig så där. Ja fan, han kanske har rätt där. Och då skulle ju denna "generic special forces" kunna vara en väl så lämplig förebild.
Med glimten i ögat. Inte alltid, men nu;7)