Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ullkalsong innerst för isolation, Craft Gunde utanpå för
effektivt vindskydd och sen windstopper ytterst.
Viktigt också att undvika kall sadel för är den kall
så hjälper ingenting. Man skulle prova att lägga en
värmesula för skon under sadelskyddet...
Men, risken finns förstås att man vid kortslutning
råkar grillar kulorna.
/Pär
Vill varna för vindkalsonger som Gunde i kombination med vegitarisk kost. Den egna vinden får en tendens att stanna kvar bakom tyget och det kan bli riktigt otrevligt att klä av sig inomhus efter ett långpass.
Är det riktigt extremkallt fungerar bara en sak - "sadelmuff"! Ett överdrag i fårskinn är oslagbart oavsett vad stilpoliserna säger - men de är nog hemma och glor framför TV:n vid tjugo minusgrader så man lär knappast råka på dem utomhus
Löste problemt biltemas skoövdrag som pajjade efter ca 3 veckor som jag klippte till,
inte så sexit kanske men den funkade bra ner till -3 grader ikväll
var tvungen att ha loggen kvar ser kanske lite sexit ut om inte heee.
Skog mulle själv ute på Järva fältet burrrr lite kallt.
Något som kan rekomenderas är kamelhårsmamelucker(kallingar för välbergade öfrestånds damer) dessa i kombination med något vindtätt löste mitt problem vid pendling till jobb under vinter ned till -15.
Något som man får räkna med är en hejdundrande pungsvett, men det är ju bara mysigt.
Till denna kreation finns även en gördel för de som fryser om magen. Jag har gördeln också.
Med cykelbrallor som trycker lyckan mot kroppen har jag inte haft några problem. Men provade en gång att ha den mer löst...Slutade med att jag cyklade sista biten med handen nere i kallingarna.
Ehh man har väl inte kallingar innanför cykelbrallorna? Skaffa ett par bra termotights och ha ett par riktiga cykelbrallor under. Sen är det inga problem. "Blöjan" värmer gött
Funktionsmaterial är lösningen. Det spelar noll roll om du kör med boxershorts eller cykelbyxor under, men de ska absolut inte vara av bomull, punkt slut.
LTS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jan Ullrich skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "Blöjan" värmer gött
>
> En del blöjor är för små framtill, så att de
> inte täcker hela paketet. Då blir det kallt.
Ja det är möjligt, ja då blåser det rakt in så att säga kan jag tänka mig. Craft skidkallingar borde funka.
LTS skrev:
> Jan Ullrich skrev:
> -----
> > "Blöjan" värmer gött
>
> En del blöjor är för små framtill, så att de
> inte täcker hela paketet. Då blir det kallt.
copytag skrev:
> Köpte ett sadelskydd på decathlon var så
> billigt så värt att testa. 99 kr
>
> Den värms i micron. Borde hålla mig varm när
> jag pendlar i vinter
Najs
Annars finns sånna här. Är du lite händig kan du sticka eller virka en egen
Jenny W skrev:
> copytag skrev:
> -----
> > Köpte ett sadelskydd på decathlon var så
> > billigt så värt att testa. 99 kr
> >
> > Den värms i micron. Borde hålla mig varm när
> > jag pendlar i vinter
>
>
> Najs
>
> Annars finns sånna här. Är du lite händig kan
> du sticka eller virka en egen
>
>
Känns lite feldimensionerade om man är kall. Eller ska det symbolisera att man verkligen håller sig varm? ;)
OnT: Hur fan gör man för att ha såna problem med kyla i skrevet? jag cyklar till skolan i 10 minus med långkalsonger under jeansen och tycker det är varmt och mysigt utom möjligtvis på knäna där det blir lite svalare. Skrevet är ju helt omöjligt att frysa i. Om man nu inte har en sadel i metall eller nåt annat roligt :)
Belse skrev:
> En sån här kanske funkar ...
>
>
åh vilken söt elefant
OnT: Fast jag kan också tycka det blir kallt. Fast det är mest när jag cyklar lvg nu på hösten på tidiga mornar. Dubbla cykelbrallor och baggy utanpå. Fast då får jag hoppas jag inte möter någon jag känner :) Alternativt ta MTBn
Miss Lycka skrev:
> Var det inte Bäckstedt som körde med dubbla
> kondomer, och silvertape på höfterna under P-R?
När kommer cykelindustrin med eluppvärmda sadlar? :-)
Det borde väl kunna gå och mecka ihop med t.ex. dynamodrivning. Eller med laddningsbart batteripaket för extra effekt! Så kan man ha den på "sparläge" när man parkerar ute på vintern, så är sadeln fri från snö och is när man kommer och ska iväg. Mysigt.