Kan Frida Wallberg komma in under 3.30h?

.

Bilagor

• imagesCAQJFKZN.jpg
    imagesCAQJFKZN.jpg
    8.8 KB · Besök: 26
Hur mycket har hon cyklat?

Om det är henne man får upp när man söker på vasaloppsresultat i vintras, så indikerar den tiden (11.49) inte fantastiska möjligheter. Sen är ju längdskidor knöligare tekniskt så man ska väl inte dra några jätteväxlar på den tiden.

Visst en som var elittränad för ett år sedan, Men efter hjärnblödningen bara ett år efter och en helt ny sport?? Kan hon göra det så skulle hon kunna satsa på cykling mtb och matcha de bästa. Inom ett år.

Såg det i någon kommentar från hennes team instagram.
Skall bli kul och se om hon fixar det dock.
Hon om någon kan säkert lösa det med hennes fys och mentala styrka!

Måste vara Cykelvasans snyggaste deltagare också!

Cykelvasanaug2014 skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg det i någon kommentar från hennes team
> instagram.
> Skall bli kul och se om hon fixar det dock.
> Hon om någon kan säkert lösa det med hennes fys
> och mentala styrka!
>
> Måste vara Cykelvasans snyggaste deltagare
> också!

Och det ligger grundlig research bakom det uttalandet förstår jag!? Oavsett inser jag inte riktigt hur skänhet skulle påverka chanserna till sub3.30, men så är jag också bara en ovacker gubbe som inte har varken chans eller ambition att köra under 3.30.

Lulle skrev:
> Men fan är Frida Wallberg och vem bryr sig? 3:30
> är ingen direkt supertid.

Tänkte samma sak, men jag kollade ändå upp vem det var: http://sv.wikipedia.org/wiki/Frida_Wallberg Med tanke på sjukdomshistoriken skulle väl 3.30 vara en supertid. Jag gissar att rehab från hjärnblödning tar lång tid och att mycket beror på dagsform.

Jag är lite skeptisk, men jag hoppas att hon tar sig igenom och har en trevlig dag hur det än går.

För oss som inte kan MTB och inte har cyklat Cykelvasan. Vad cyklar eliten på? Vad kan en duktig motionär förvänta sig för tid?

Bara för att sätta <3.30 i sitt sammanhang...

Om du inte har en aning vem hon är så kan du gå in på hennes blogg hos Merida. Där ser du vem hon är och vad hon har åstadkommit.
Rätt meriterad ung kvinna!

3,30 för tjejer är en tid säkert bland dem 60 bästa inkl tävlingstjejerna. vinnar tiden blir säkert runt 2,50. ... Är tiden bra för någon som började cykla för 1 månad sen! Ja!!
Hjärnblödning för ett år sedan därtill.
Ge henne cred om hon löser det vet ja!!

Jag gillade inte merida innan heller. Nu ännu mindre.

Credd till Frida dock. Hoppas cykeln går sönder och att hon får en cykel från ett märke som kan se skillnad på en skitful design och inte.

Cykelvasanaug2014 skrev:
> 3,30 för tjejer är en tid säkert bland dem 60
> bästa inkl tävlingstjejerna. vinnar tiden blir
> säkert runt 2,50. ... Är tiden bra för någon
> som började cykla för 1 månad sen! Ja!!
> Hjärnblödning för ett år sedan därtill.
> Ge henne cred om hon löser det vet ja!!

Jobbar du för merida eller cykelvasan?
Seriöst..

Cykelvasanaug2014 skrev:
> Haha! Inget av dom.
> Bara någon som är imponerad av hennes väg
> tillbaka

Jo tjena.

lundatok skrev:
> Hur gick hennes vasalopp?

Från Sälen till Mora.

Cykelvasanaug2014 skrev:
> Haha! Inget av dom.
> Bara någon som är imponerad av hennes väg
> tillbaka

Jovisst. Har Merida inte råd att annonsera längre?

Men nu måste väl ändå TS vara ett troll med agendan att smutskasta företaget (alternativt glömt ta sin medicin), för inte kan jag tänka mig att det brunnit så fullständigt proppskåpet hos någon med marknadsföringsansvar på Merida.

(...eller?)

Så tröttsamt med fulreklam.
Speciellt så genomskinlig som denna.

EDIT: Kan inte nån bara samköra IP't med andra kända förmågor som figurerat i vasan/merida-trådar och få ett slut på detta?

Senast ändrad:
Jag tror faktiskt mer att detta är frukten av en knäpp stalker( eller hur nu förföljelse mani stavas) till Frida. Som har sett att hon ska åka vasan som ett led i sin rehabilitering och nu fått för sig att mtb is The shit.

När jag nu tänk på saken sen igår. Är det annars inget jag rekommenderar det minsta för Frida att ställa upp i.
Kan nog vara nyttigt för henne att komma ut på cykeln och cykla lite på fina grusvägar, tänka på något annat och träna balans och koordination lite grann.
Men när man läser om hennes nästan ständiga huvudvärk, kämpar med balansen för att sätta på sig skorna. Tror jag inte en start bland 1000tals galna motionärer som slåss om platsen på en bitvis ganska dålig väg är rätta platsen för henne?
Risken att hon går i backen ett par gånger innan mora är nog överhängande, och inte bara för henne utan den risken är hyggligt stor bland alla som startar vana som ovana cyklister, men en smäll kan nog kosta lite mer för Frida.

Annars med ironi kan man fråga ts om han tror Schumacher kommer va med i fotbolls-vm nästa gång för Tyskland?

Tycker personligen att det är jättekul att hon ska köra, bra för henne, för sporten och även sponsorer, att sen klara sub 3.30 blir nog svårt men kör hårt Frida.

förstår fortfarande inte varför vissa blir så upprörda av lite fulreklam om så skulle vara fallet med tanke på allt annat som skrivs här, öppet och glatt ska det ju vara.

Fakta, citat från Frida Wallbergs blogg.
"Målet är att pressa mig mot en så bra tid jag bara kan. Var ribban ligger håller jag lite för mig själv:) exakt var den ligger släpper jag när det börjar närmar sig."
Jag är ganska övertygad om att Frida kommer lyckas med 3.30, inte 2014 men 2015 om rehabiliteringen går bra och hon väljer att satsa.

Jag håller tummarna för Frida.

Däremot borde kanske trådskaparen inse att hen gör mer skada än nytta med den här otroligt amatörmässigt skötta "PR-kampanjen"..

Ni är ju bara oroliga för att hon kommer slå er tid!! Sitt inte här och googla runt på henne för att få upp er status. Ut och trampa grusväg för det är väl vad det handlar om.

mankis skrev:
> förstår fortfarande inte varför vissa blir så upprörda av lite fulreklam om så skulle vara
> fallet med tanke på allt annat som skrivs här, öppet och glatt ska det ju vara.

Det handlar ju om smygaspekten av det. Oärlighet är inte så klädsamt.

Har ingen av er läst OXRs inlägg om att kramas? Tagga ner lite nu, ta en kall i solen, eller cykla en sväng, eller köpt nån ny onödig färgglad cykelpryl och slappna av.
Smygreklam eller inte, kul att hon gör nåt och jobbar aktivt med sin rehab mm.
Det är väl bara roligt att hon inte deppar ihop efter en ganska dramatisk ändring av hennes tillvaro.

Läser man hennes blogg så ser det ut som om hon tränar både fler timmar och mer målmedvetet än många motionärer gör, så 3:30 är nog ingen omöjlighet. Frågan är väl bara om hon hinner få tillräckligt mycket rutin på cykeln för att våga köra så fort som det krävs för att komma i mål på 3:30.

Själv har jag som medioker motionär som mål att komma under 3:45 i år om vädret så tillåter...

Önskar Frida lycka till och hoppas för hennes skull att hon klarar sitt mål, vad det än nu blir.

Tillbaka
Topp