Jag tror faktiskt mer att detta är frukten av en knäpp stalker( eller hur nu förföljelse mani stavas) till Frida. Som har sett att hon ska åka vasan som ett led i sin rehabilitering och nu fått för sig att mtb is The shit.
När jag nu tänk på saken sen igår. Är det annars inget jag rekommenderar det minsta för Frida att ställa upp i.
Kan nog vara nyttigt för henne att komma ut på cykeln och cykla lite på fina grusvägar, tänka på något annat och träna balans och koordination lite grann.
Men när man läser om hennes nästan ständiga huvudvärk, kämpar med balansen för att sätta på sig skorna. Tror jag inte en start bland 1000tals galna motionärer som slåss om platsen på en bitvis ganska dålig väg är rätta platsen för henne?
Risken att hon går i backen ett par gånger innan mora är nog överhängande, och inte bara för henne utan den risken är hyggligt stor bland alla som startar vana som ovana cyklister, men en smäll kan nog kosta lite mer för Frida.
Annars med ironi kan man fråga ts om han tror Schumacher kommer va med i fotbolls-vm nästa gång för Tyskland?