Kan man fullaga en sönderbromsad fälg?
800 är generellt sett inte för dyrt. Men cykeln kostade ca 2200 ny för några år sedan, och det var ett överpris har det visat sig. Jag har bytt en del dåliga komponenter. Dessutom väntar eventuella växelbyten + lite till. Någonstans känns det som jag har kommit till vägs ände vad gäller underhåll på cykeln. Jag riskerar att lägga ut nästan lika mycket som en ny cykel kostar av motsvarande kvalite, och då är det bättre att köpa nytt från början.
Jag har kvar original bakhjulet som jag kasserade pga. lagerhaveri. Det hände efter ca 10 månader, så fälgen borde hålla ett tag till. Jag skall se om det är samma antal ekrar i det. Om det är samma så gör jag ett försök att ekra om. Det finns gott om instruktioner för hjulbygge på nätet, så det handlar mest om att ta sig tiden att göra det. Helst hade jag dock velat slippa det.
Jag har kvar original bakhjulet som jag kasserade pga. lagerhaveri. Det hände efter ca 10 månader, så fälgen borde hålla ett tag till. Jag skall se om det är samma antal ekrar i det. Om det är samma så gör jag ett försök att ekra om. Det finns gott om instruktioner för hjulbygge på nätet, så det handlar mest om att ta sig tiden att göra det. Helst hade jag dock velat slippa det.
Senast ändrad: