Kan man hitta en BMX kedja med halvlänkar i Sthlm?

Spindelbenen

Aktiv medlem
Jag tror att jag har frågat detta tidigare men kör på ändå eftersom jag inte hittar min förra fråga. Jag är ute efter en kedja med halvlänkar och visst kan jag köpa från CRC men när det kommer till en fjuttig sak känns det ju enklare att bara gå in till sin handlare och bara köpa den så vet någon om det finns någon butik i Sthlm som kränger sådana?

Ska svänga förbi Sportson idag så där kan jag ju fråga såklart men det finns säkert andra butiker som kan ha sånt hemma.

Det är snyggare med halvlänkskedja men tydligen rejält mycket svagare.

Även om en kedja aldrig är starkare än sin svagaste länk så känns det som en trevligare slump om man har en halvlänk istället för något hundratal.

erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är snyggare med halvlänkskedja

Det räckte för mig. Vännerna på Sportson kunde man ju lita på. Sen att jag har både fram och bakbroms på fixin gör ju att jag visserligen kanske måste gå hem om kedjan går av men bromsverkan har jag oavsett.

Och funkar den skit vet jag ju det.

erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är snyggare med halvlänkskedja men tydligen
> rejält mycket svagare.
>
> Även om en kedja aldrig är starkare än sin
> svagaste länk så känns det som en trevligare
> slump om man har en halvlänk istället för
> något hundratal.

Kedjan är bara belastad i sitt övre lopp, så ju färre svaga länkar man har, desto mindre är risken att den befinner sig i den belastade delen just när man stampar till av bara helvete! :D

Tillbaka
Topp