Känner mig lurad

• Trådstartare Trådstartare esm
  • Start datum Start datum

esm

Ny medlem
Känner mig lurad
Hej alla, jag är rätt ny här på forumet, och har inte skrivit någon tidigare. Nu har det uppstått en situation för mig, och jag känner mig aning lurad för tillfället.

Jag har beställt en cykel från Häggs, han har ju fått bra kritik från er här, och den finns under Reacyklar från 2008. När jag ringde och frågade om cykeln så passade jag även på att fråga vilken årsmodell det var på den. Då sa han att den var från 2007. Det kändes lugnt för min del, eftersom det verkar vara en sjysst hoj för pengarna.

Denna cykeln handlar det om:
http://www.haggs.nu/catalog/product_info.php?cPath=392_394&products_id=1682

Nu när jag har forskat mer om hur cykeln exakt ser ut så verkar den vara från 2003. Det känns lite väl att köpa en cykel som redan är 6 år gammal när den kommer hem till en. Det har varit väldigt svårt att hitta något om cykeln i över huvudtaget. Det enda jag hittade var detta:

http://www.2-rad-rosskopp.de/2003/black_raider.htm

Komponenterna på cykeln stämmer överens till punkt och pricka, så är den alltså från 2003? och skulle ni ha behållt cykeln då?

Jag har ju inte fått hem cykeln än, så det är kanske inte säkert att det är just den modellen, men det känns onekligen så. Vad tycker ni att jag ska göra?

Känner mig lurad
Ja, LX Gold och Judy TT är daterat mer än två år tilbaka...
Ingen kass ram att bygga vidare på dock, men jag tror nog du får bättre specad hoj för dom pengarna om du tittar runt lite mer.

Har du inte betalat hojen ännu så är det väl bara att påtala detta och pruta en aning, alternativt att dom kanske kan sopa på en bättre (nyare) gaffel än den hoppstylta som TT:n är.
Eller att du får ett par skivbromsförberedda hjul, så kan du för billig peng sedan byta till skivbromsar (dock innan du bromsat ner fälgarna...annars blir det ju inte billigare).

Som sagt, pruta på det faktum att han uppenbarligen lämnat fel uppgift (troligen misstag då Häggs är reko) alternativt få in någon uppgradering.

För beställt innebär väl endast att han tar hem den, du har väl inte betalat eller skrivit på något ännu?

Edit:
Eller också är bara specen felaktig, och hojen är verkligen en 2007:a som övriga skribenter påtalar.
Ring! Dialog brukar lösa allt : )

Senast redigerad av en moderator:
Känner mig lurad
Tack för svaren, jag får ta och ringa honom och se vad han säger. Jag har redan betalat för den, då han verkade reko. Jaja, får se vad han säger.. jag återkommer :)

Känner mig lurad
Då var det löst, det verkade som om det var modellen från 2003, och han hade inte skickat den än, så det blev att avbeställa. Vill ju att det ska kännas rätt i magen, vilket inte detta gjorde.

Då blir det att försöka hitta något annat.

Känner mig lurad
esm skrev:
-------------------------------------------------------
Vill ju att det
> ska kännas rätt i magen, vilket inte detta
> gjorde.
>
> Då blir det att försöka hitta något annat.

Det gjorde du rätt i. Just magkänslan är viktigare än mycket annat, den är dessutom väldigt svår att uppgradera bort, till skillnad från en hoppig gaffel eller så. Cykeln i sig är det säkert inget fel på.

Lycka till med nytt letande.

Känner mig lurad
Jag ska ut till Tidans Cykel på lördag, och kika på en Focus Fat Boy, se om man kan lyckas få en bra deal på en sådan. Kommer nog köpa en cykel i närheten nu.. har ingen lust med mer strul.

Tack för era svar!

Mvh Erik

Känner mig lurad
Jodå, han trodde fortfarande inte att cykeln var så gammal som jag sa, men jag tycker att han fortfarande verkar vara bra att ha att göra med. Just denna cykeln kändes det bara inte rätt för egen del, och lurad kanske var ett starkt ord. Jag blev väl mer orolig över att spendera en hel del pengar på något som jag kunde få bättre. Så inget ont om Sivert, han var trevlig att prata med.

Känner mig lurad
Du gjorde helt klart rätt i att lita på din 'känsla' i detta fall, fortsätt hålla den i gång och du kommer inte att bli lurad vare sig av ärliga, såväl som oärliga försäljare!

Känner mig lurad
esm skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul att man får ett så bra stöd från er, det
> känns riktigt bra. Detta verkar vara ett riktigt
> trevligt forum.
>
> /Erik

Du vet inte vad du ger dig in i, det här är som kvicksand, ser bra ut på ytan, men när man väl kliver i så är det hopplöst att ta sig ur ;-)

Känner mig lurad
Heroin är mindre beroendeframkallande än detta lömska forum :)... Jag spenderar en hel del tid på ett flygsim forum... där blir jag tur nog bannad två gånger i månaden!!!

Tillbaka
Topp