Karlskrona mtb eller lvg?

Luzen

Aktiv medlem
Skall vara en vecka i Karlskrona (Nättraby) i sommar och lite nyfiken på vilka cyklar jag och sambon bör ta med.
Finns det kul XC eller är det roligast med lvg?

Tips tas tacksamt emot!

Landsväg, upp till Torhamn t ex. Därifrån norrut till Olsäng, kanske Fågelmara och Älmteryd och hem.
Ingen expert, men när du väl hittat till Älmteryd lär du hitta MTB-vägar, hihi!

Just runt nättraby och uppåt mot smålandsgränsen finns fantastiskt fina vägar. Kolla in strava heatmaps för tips. Om det är mer vacker utsikt rekommenderar jag att cykla ut på Hasslö eller Tjurkö.

Cyklar själv inte MTB men vet att dets finns uppmärkta leder i Rödeby och kanske även Rosenholm

Nån uthyrning av LVG finns inte vad jag vet, kanske MTB. Kolla med Sportkompaniet i stan, det är den mest seriösa cykelbutiken i stan

Just runt nättraby och uppåt mot smålandsgränsen finns fantastiskt fina vägar. Kolla in strava heatmaps för tips. Om det är mer vacker utsikt rekommenderar jag att cykla ut på Hasslö eller Tjurkö.

Cyklar själv inte MTB men vet att dets finns uppmärkta leder i Rödeby och kanske även Rosenholm

Nån uthyrning av LVG finns inte vad jag vet, kanske MTB. Kolla med Sportkompaniet i stan, det är den mest seriösa cykelbutiken i stan
Grymt! Vi skall bo i Nättraby och tar med lvghojarna.

Hur är trafiken ut på Hasslö och Tjurkö så här års?

Inget galet tror jag, Hasslö är ju lättare och kortare att ta sig till från Nättraby. Men vägen ut till tjurkö är det cykelbana en väldigt stor del av vägen, alternativt kan man ta sig via lite landsvägar lite norrifrån om man vill ha en längre runda

Tillbaka
Topp