Kartor i Garmin edge 540

peppson

Medlem
Kartor i Garmin edge 540
Har nyligen köpt 540'n och försöker lära mig den.
Såg flera kartor installerade och försöker få in uppdateringar av karta men får inte till det!
Behöver få bort kartor som inte behövs men vet inte vilka för anar det inte finns tillräckligt plats?
Kan inte ens ominstallera Trailforkskartan.. får hela tiden att "ett fel uppstod" 🤯

Hittar heller ingen info om hur stort minne som är i 540'n :unsure:
Någon som kan detta och hur jag går till väga 🤪

20250801_110700.webp20250731_215213.webp20250731_215229.webp20250731_215246.webp😅

Kartor i Garmin edge 540
Jag tror att BASEMAP och TRAILFORK går inte att avinstallera. Har laddat på min bara EAST och CENTRAL Europa och har fullt minne!
Nästa år ska jag till Asien, så jag tror att då måste jag tömma minne och avinstallera mina Europa kartor (eller bara avaktivera?)

Senast ändrad:
Kartor i Garmin edge 540

Hede problem med min EXPRESS, men det visade sig, att det var kabel!!!

Kartor i Garmin edge 540
Okey.. Express funkar för mig också med synk fast även om jag bytt kabel så blir samma notering, att fel inträffade.. Blir knäpp på det här 😅🙈

Kartor i Garmin edge 540
Ja och sen att sitta och googla vad de olika kartorna är för något och vilka områden som de gäller.
krångel krångel ........
Som att komma till Jylland för en 8 dagars tur och tro att det är samma kartor som i Sverige. Det var det inte. Gissar på att Jylland ramlar in under västeuropa och inte Östeuropa som Sverige. Lite drygt att inte kunna rutta om sin skapade rutt on the fly eller kunna se något vettigt på kartan förutom det mest grundläggande vägnätet.

Kartor i Garmin edge 540
Jylland som Jylland. Jag landade i Rumänien för 3 v. sen och plötslig upptäcker att min Garmin vill inte leda mig på spåret (hade västeuropa, men inte öst) 😬
3 dagar "telefon" körning.

Kartor i Garmin edge 540
Ahh, Danmark är såklart "Central Europe" i Garmins logik medan Sverige och Norge är "Eastern Europe". Nu har jag lagt in Western och Central också, alla tre får plats i min Explore 2

Tillbaka
Topp