Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
OlofSx sa:Jag har alltid ansett kedjor bara vara slitdelar och köpt billiga varianter (SRAM, KMC, YBN; Shimanos billiga har jag tyckt varit sämst...)
Nu har jag använt KMC Ti-N (a.k.a. "Gold" då Ti-N behandlingen ger en guldliknande finish) kedjor ett tag och insett att det trots allt är skillnad på kedjor och kedjor!
Behöver _väldigt_ lite smörjning, mycket lätt att hålla ren med bara mekanisk rengöring med trasa efter att ha tagit av från cykeln vilket är supersmidigt med KMC's kedjelås, växlar bra, och jag inbillar mig att den har låg friktion.
Just att den fungerar så bra nästan helt utan smörjning gör att man inte drar med sig skit i kedjan som sedan sliter ut resten av drivlinan, så det lite högre priset är väl spenderade pengar.
Tycker personligen att guldfinishen ser mycket snygg ut också på de cyklar jag bytt på. Även om man tycker det är strunt samma så anser jag Ti-N behandlingen vara så bra att den är värd att satsa på bara av den anledningen.
KMC X11 EL Ti-N Gold
https://www.wiggle.se/kmc-x11-el-chain-1/
369:-
De är ju sjukt jävla kletiga när de är nya. Tvättar man inte av det blir det kladdigt ja.Hstrom sa:Jag kommer byta från HG kedja nästa service, tycker den drar åt sig mycket skit samt svår att få helt ren. Men kan ju också bero på oljan..