Keps cup

Keps cup
På dagens bana skulle det helt klart varit skönt med FS.
Men en som imponerade var Hjalmar som körde på helstel vintercykel.
Såg kul ut när han varvade mig.Han studsade liksom fram=)

Keps cup
Jo som sagt starten va vell en jobbig del för många d hördes och märktes själv fick ja stå vid snöhögen en snabbis för att inte bli mosad lr köra rakt in i gunginhägningen. Men jag tror inte (Min gammla)skola(n) hade blivit allt för glada om vi hade flyttat på dem där stugorna så länge jag kan minnas har dom stått där hehe.
Det vart spårigare än vad iaf jag trodde banan va ju sönderkörd redan på första varvet =P
jag såg en massa fotografer men vart finns alla dessa bilder vill gärna se dem =)

//Peter

Keps cup
Hallå tunnpankakan calling !

Jag ballade ur efter 2 varv + ett uppvärmingsvarv. En kraftig vurpa i den där jädra isbacken... Snygg lårkaka det lär bli, fick mig att inse att man närmar sig de 40. = )
Min V-broms bak skrapade "lite" om man säger men det gick att tvätta bakhjulet hjälpligt med snö och smyga vidare. En fullgung med skivbromsar hade ju inte vart fel.
Kul var det men jag håller med Kaijan, lite väl geggigt för min smak...

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
Keps cup
Nej nej, det här var riktig cykling. Bästa banan hitentills (fast det är väl för att snön var borta), med massa härliga rötter, lite lera och massa sten.

Log hela tiden, hade så grymt bra inspiration hela vägen.

Och det blev ju inte sämre när jag drog om Professorn på tredje varvet i uppförsbacken i början av varvet. Låg bakom honom en bra stund och väntade på första misstaget. När har satte ner foten så passade jag på att smyga förbi.

Dessutom tyckte jag att Täby CK hade gjort Kepsens bästa arrangemang, med massa banmarkeringar, uppsnitslat och jag är evigt tacksam att dom röjde unden trädet som låg över stigen.

Forsätter tacktalet och tackar Keps ansvarig himself Mr Salomonsson. Fortsätt jobba med Kepsen!
Stort tack också till Järfälla CK, Spårvägen CK och Södertälje CK (+ alla inblandade funktionärer) sp, hållt på med Kepsen i vår. Det har varit kanon!

Keps cup
Bilder efterlystes. Håll tillgodo !

42503a71b2d99.jpg

Hejarklacken och skogsmaskinerna på Bigmollos tak..

42503b6c127d8.jpg

Jag innan loppet

42503bef6897f.jpg

Jag "dundrar förbi"

42503c77ad1fb.jpg

Johan "Bigmollo" Mölleborn in action

42503d0fab262.jpg

Johan A "Spindelbenen" har nästan vattenplaning.Fin hoj Johan och det är klart du skall ha en Thomsonstolpe !

42503da71de25.jpg

Lite lortig... = )

Keps cup
Jag har en bild på någon på en liten mörk HT... Kan det vara du ? Mörkoranga glasögon och gult längst upp på hjälmen. Den är ganska suddig ... Men det stänkte vill jag lova !

//Skogling

Keps cup
Haha Skadeglädje ta professorn på hemmaplan? =D joo vi 2 e uppväxta i d där området gått på skolan tex så visst känner vi till området då alltid =) mene efter en veckas träningsläger i Skövde känns d att man har kommit i iaf lite bättre form va ju inte mer än 1 minut efter patrik om ja inte hade varit på lägret hade d nog blivit 5 minuter minst hehe =P men kul att du tyckte om banan Mattias måste vell för protokollets föring (finns d ngt sådant?) att d va jag som stog och högg i den där förbannande Björken som hade rasat och lagt sig i spänt läge d tog 15 minuter innan man va igenom + lite hjälp utav patrik fick man ju ändå när han kom förbi och markerade banan.

Jag jagar fortfarande bilder efter dagens lopp skirv in en länk lr ngt liknande om ngn lyckas hitta några bilder vore skoj =)

Tack för en fin keps och kanske att vi ses till hösten om d blir ngn höst keps

//Peter

Keps cup
Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> jag vill gärna se resultaten :)

Jag med, hur gick det för "Team Happy"? :D

//Mvh Max

Keps cup
Peter: Tackar o bugar för slitet med trädet ;)

Professorn: jaja, vad kan man säga. Jag vann kriget men du vann slaget, eller hur det nu är man säger. Det var en otroligt skön bana i vilket fall som helst...

Keps cup
Vad synd! Jag missade eftersom jag hade jobbat till kl 3 och var lite pömsig vid 12. Mina ambitioner var att försöka dokumentera även denna sista kepstävling, men jag föll på målsnöret. Nästa år cyklar jag hela serien.

Keps cup
Som nybliven mtb-cyklist kan jag bara stämma in i hyllningskören till detta eminenta arrangemang. Inga krusiduller, bara dyka upp, registrera sig och sen köra. Att jag sen inte rosade marknaden med mina resultat är en annan sak, men kul hade jag - hela tiden.

Tack till alla som såg till att detta blev så bra!

/Jonas

Keps cup
Han med den "svarta" cykeln heter Ulf Johansson och vann xc VM i H35 förra året... om jag minns helt rätt.

OS-cyklisten var Maria Östergren, och hon har kört många keps cuper förut, liksom Uffe.

Keps cup
Jag har en svart cykel. Är det mig ni tänker på kanske? ;o) Nu hade jag inte riktigt prickat formen, så jag kom sist, faktiskt. Alltså helt sist.. ;o(
/Johan

Tillbaka
Topp