Killar, rannsakningsdags?

Som sagt av Mytospunnen:
"Som vanligt överdramatiserar och generaliserar Calle F utifrån sina egna erfarenheter från sthlms-mtb på hedenhös tid. NU ÄR INTE DÅ, ALLA BETER SIG INTE SOM DE BETETT SIG MOT DIG OCH VARKEN ALLA LANTISAR ELLER ALLA STHLM:ARE ÄR LIKADANA ALLIHOP!!! "

Hur många happyrides har du varit med på Calle och hur vet du hur vi tar hand om nybörjare/tjejer m.fl.?
Är det någon här som klagat över att de blivit lämnade i skogen för att övriga på turen tröttnat på deras sällskap?

Har för övrigt inga problem med att det körs turer som jag inte platsar i p.g.a kön eller tempo eller andra vilkor. Finns det inte en tur som passar så är det väl bara att ge sig ut på egen hand eller starta en ny tråd och lägga upp en egen tur om man vill ha sällskap.

Senast redigerad av en moderator:
Halloj Grabbar!
(Och tjejer)

Jag förstår att ni mer än gärna hjälper till och förklarar hur man undviker skav på blygläpparna, men det är väl ändå helt okej att vi vänder oss till någon som verkilgen vet hur det känns? Som vet vilken sadel som är bäst för breda (?) bakar? Som vet vilka märken som har de bästa dammodellerna av cykeltröjor? Liknande frågor ställs i forumet, många killar är schyssta och hjälper till, men de kan inte svara på frågorna. Det vill en tjej till. Någon som har erfarenheten. Så enkelt är det. Happy Chix Ride handlar inte om att gadda ihop sig, inte om att dela upp i grupper. Det handlar om att träffa likasinnade, utbyta erfarenheter och ha kul. Precis som man gör på vanliga Happys men ändå inte.

Ni som brukar cykla Happys i Göteborg har sett mig. (Blå Nishiki och mer vilja än kunskap) Jag har inget emot att cykla med killar och jag tycker att jag bukar hänga med ganska bra. Jag har inte cyklat mer än två månader och förväntar mig inte att hinna med killarna i täten. Inte riktigt än. (Det kommer...) Men det är väl ändå allmänt känt att det kan gå ganska fort även på en "lätt" Happy Ride? Jag erkänner att jag hade svårt att ligga nästan sist på senaste turen i Vättlefjäll. Det tog inte många kilometer innan jag gett upp eftersom jag insåg att jag inte ens skulle orka hinna med killarna som låg bara nästan sist. Fast det beror väl mest på att jag är tävlingsmänniska. Hade man delat upp Happy-turena med ett snabbt gäng och ett långsammare gäng hade uppslutningen kanske blivit större?

Alla är olika och vissa tycker det är jobbigt att köra en Happy. Det finns säkert killar som också drar sig. Jag skulle vilja säga att målet med Happy Chix Ride är att ge tjejer bättre självförtroende. Vi kan, även om vi kanske inte är medvetna om det. I slutänden kommer det resultera i fler tjejer på de vanliga Happy-turena.

Det finns inget som säger att vi som följer med på Chix-turen inte tycker om killar eller Happy Rides. Det finns inget som säger att vi är nybörjare, kör långsamt eller aldrig skulle kunna ställa upp i en tävling. Tvärt om! Det finns alla sorter. Det är bara ett sätt att träffas, ta en Happy Ride i något lägre tempo och kanske fokusera mer på varandras utveckling än på den rena cyklingen? Jag vet inte, vi får se. Bli bara inte arga när vi kör förbi er ute i skogen!

Jag cyklar med cyklister. Vissa är män och andra är kvinnor.

På dom happyrides och grupputflykter som jag har arrangerat så har vi _aldrig_ tappat någon. Är väl uppe i ca 40 stycken vid det här laget.
Onsdagscyklingen är inte en happyride! (och där är det bara en gång som vi tappat någon :))

Det är dom som tar sig fram långsammast som behöver mest stöd, oavsett om det är killar eller tjejer.

Ärligt så struntar jag högaktningsfullt i om någon väljer attr sätta samman en cykelgrupp där jag inte har tillträde, så länge det inte är personligt mot mig. Va sjutton, jag har ju till och med arrangerat tjejcykling :)

Annika och Elin: Håller helt och hållet med vad ni skriver!

Förresten hoppas jag inte att tjejerna som var med på "happy-softriden" här i stan tror att tempot jämt är sådär högt. Jag var heelt slut heela tiden. Fattar inte att all tangentbordscykling under vintern inte gett bättre resultat?

Så..

Är det så att ni vill köra själva för att ni inte tror att ni kommer att klara tempot är det nog ingen fara för det finns alltid nån som är åtminstone i närheten av lika sölig som jag är.

Är det för att ni är osäkra och tycker det är pinsamt att killar ska få se er svettiga, utan smink, utan fixat hår eller när ni vurpar så är inte heller det någon anledning till oro. Jag lovar att det finns grabbar som ser minst lika fåniga ut och vurpar lika mycket. Enda skillnaden är väl att vi är bättre på att åtminstone försöka hålla färgen och klämma ur oss ett: "Äh jag lägger mig här ett tag.." med lite extra bas i stämman och en spelat kool min. Ja och ni kan ju tänka er själva hur det ser ut när grabbar försöker matcha ihop tajjta fodral i grälla färger..

Är det en hämnd för att mannen med sin överlägsenhet i fysisk styrka oftast hamnat i makthavarpositioner så länge som våldsmakt varit det som styr över vad vi kan, får och inte får göra? Då hoppas jag att ni kan tänka er att ha överseende med det som är historia och bara njuta av att cykla tillsammans med oss istället.

Den här diskutionen är lite svår att föra vidare om inte de inblandade träffas och kör en happy ihop. Då vet vi vad vi har för olika referenser.

Ni som kört med Frost, och motsvarigheten i Gbg. Skulle det vara kul att komma till landet och visa hur det går till?

NoOne

NoOne, kom till Kinekulle! ;o) Det kan nog vara bra för en del andra att komma dit också, för att få träffa trevliga cyklister från hela landet. Det är ju lätt sitta ensam med sin banjo och spy galla över stockholmare och xc-svetton. Men om man träffar folk i verkligheten så kanske man kan ändra uppfattning. Hoppas jag.
/Johan 1 år.

Ma Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> Som sagt av Mytospunnen:
> "Som vanligt överdramatiserar och generaliserar
> Calle F utifrån sina egna erfarenheter från
> sthlms-mtb på hedenhös tid. NU ÄR INTE DÅ, ALLA
> BETER SIG INTE SOM DE BETETT SIG MOT DIG OCH
> VARKEN ALLA LANTISAR ELLER ALLA STHLM:ARE ÄR
> LIKADANA ALLIHOP!!! "
>
> Hur många happyrides har du varit med på Calle och
> hur vet du hur vi tar hand om nybörjare/tjejer
> m.fl.?
> Är det någon här som klagat över att de blivit
> lämnade i skogen för att övriga på turen tröttnat
> på deras sällskap?

Är det inte så att vissa här plötsligt börja läsa in saker i Calles inlägg som han inte skrivit. IMHO tycker jag att Calle är ovanligt klarsynt. Det enda som skulle kunna tolkas konstigt på något vis är väl:
"Jösses, vilken dålig förklaring! Vad jag förstår utannonseras en Happy-ride som en tillställning dit alla är välkomna. Att sen låta nån komma på efterkälken och bli utanför är INTE särskilt Happy imho."
Men jag tycker nog även här att man får jobba lite för att läsa in något konstigt. Även om de allra flesta (eller till och med alla givetvis) här på Happy aldrig skulle bete sig illa mot tjejer/nybörjare kan jag mycket väl tänka mig att det finns en och annan testesteronstinn kille som gärna vill visa hur snabbt han kan cykla och inte hinner vänta in.

Mycket interesant läsning i den här tråden.

Att man kör i olika tempo ser jag inte som ett direkt problem då Happyrides går ut på att alla ska kunna vara med och att man stannar och väntar/pratar/pausar lite då och då. Hade själv aldrig överlevt utan dessa pauser. En av de absolut största fördelarna med MTB tycker jag är att man kan just köra tillsammans utan att behöva bry sig om hur bra dom andra är. Oavsett hur duktig du är, så får man ut mycket av varje tur trots att dom du cyklar med egentligen är i en annan "klass" än du själv.

Personligen tycker jag det är jätteroligt med mycket tjejer ute på stigarna.
Har kört med E-beth och några andra tjejer i Gbg på Happyrides och jag blir imponerad varje gång.
Framför allt över e-beth som direkt efter senaste turen i Vättlefjäll gick ut och körde en tur till på 1 (2?) timmar. Det orkade inte jag.

Elin: Kan erkänna att första gången jag körde i Vättlefjäll så kunde jag knappt gå efter, så trött var jag. Killar är oftast mycket tröttare än vad dom ser ut, men dom måste hålla masken och vara koola. ;-D

Tjejer och Killar är olika så är det bara. Vissa tjejer är dock mer "killiga" och vissa killar är mer "tjejiga" ;-).

Utan smink?! Det är ju det man har sin Kanebo 38 graders mascara till!! Cykla utan smink o fixat hår, hur skulle det se ut egentligen? Ungefär som att lämna pushupen hemma. Ryys...

:D
/Lotta

Kan vi inte bara lägga ner diskussionen och inse att tjejer inte har lust att hänga på tretton endorfinstinna killsvettos? Om man är ute efter träning är det ju en annan femma men om man kör (som jag gör) för att det är förbannat roligt att trampa stig så håller man ju ihop gruppen någotsånär, man stannar vid vägskäl, låter den sista vila lika länge som den första har gjort sedan den sista kom fram och är lite glada och hejar på fastän det går trögt. Att ligga sist i en grupp hela tiden är inte kul oavsett vad man gör.

Bra sagt Ankelankan och Elin!!!

Calle F är fortfarande ute och svävar och pratar om en svunnen tid men drar därur direkta slutsatser om dagens happyrides. Snälla Calle F, du verkar ofta vara en trevlig prick, men jag förstår inte varför du är så oerhört dömande i situationer där du inte är insatt. Inte heller förstår jag vem/vad du argumenterar emot.

Du har inte varit på en happyride och du vet därmed inte hur det brukar gå till. Det är ingen som lämnas efter även om det var så på din tid med dem som du kallar "egoistsvinen till XC-svettosar som förstörde turerna med sitt j-la tjat om tempo och träning.".

För övrigt VERKAR det utifrån ovanstående citat som om ni hade vissa organisatoriska problem i Hammarby MTB. Det är klart att "xc-svettosarna" tyckte att det var tråkigt att åka runt i promenadtempo om de hade tävlingambitioner. De ville väl träna på en nivå som passade dem helt enkelt. Fanns det specifika träningar för dem med tävlingsambitioner??

Ovanstående är skillnaden mellan dig och mig Calle F:
Jag frågar om så var fallet och börjar INTE skälla på dig för att du INTE arrangerade träningar för dem med tävlingsambitioner. Anledningen är helt enkelt att jag inte kan veta hur ni hade det enbart utifrån ett lösryckt citat. Du däremot går till full attack och drar vidlyftiga paralleller utan att veta hur lammet egentligen ligger.
Om jag skulle köra med samma retorik som du skulle jag inte nöja mig med att skälla ut dig för att du inte arrangerade träningar även för de bättre (vilket jag inte vet om du gjorde). Jag skulle fortsätta med att säga att anledningen till att du inte var kapabel att förstå att sådana träningar behövdes var att du är en korkad djävla lantis...´

FÖR ATT FÖRTYDLIGA: Jag tycker INTE att Calle F är en korkad lantis!!!! Jag gillar bara inte hans sätt att argumentera och de slutsatser han drar...

Själva problematiken är inte att någon blivit lämnad i skogen utan att de tycker att det är tråkigt att inte vara lika bra som alla andra precis som både Ankelankan och Elin påpekade. Jag skulle själv tycka det var lite jobbigt att cykla DH med endast experter HUR VÄNLIGA DE ÄN VAR, HUR MYCKET DE ÄN VÄNTADE IN MIG OCH/ELLER HUR SAKTA DE ÄN KÖRDE då jag är en novis på det området. Det skulle helt enkelt märkas att jag var mycket sämre och det skulle inte kännas kul att det alltid var på det viset...
Ibland skulle jag då gärna cykla DH med några på liknande nivå som jag själv och ibland skulle det vara kul att cykla med dem som är bättre...Svårar än så är det väl ändå inte?

Tack För Ordet // Erik

Instämmer med föregående talare (igen).
Kunde inte ha sagt det så bra själv.

mytomspunnen skrev:
> Bra sagt Ankelankan och Elin!!!
>
> Calle F är fortfarande ute och svävar och pratar
> om <SNIP> jag själv och ibland skulle det
> vara kul att cykla med dem som är bättre...Svårar
> än så är det väl ändå inte?
>
>
> Tack För Ordet // Erik

Jag gissar att tjejturerna inte handlar om att "inte vilja cykla med killar" utan istället att "vilja cykla med tjejer". Och vilja cykla är alltid bra.

/Johan

Jag kan ju dra ett par paraleller till klättringen jag håller på med:

Jag har klättrat i snart 1½ år men ligger ljusår efter många sett utifrån alla aspekter.

Men var lär man sig mest?
-Jo med dessa grabbar och tjejer som ligger ljusår före.

Var har man roligast?
-Med sina likar

bigmollo, du fatta mig fel. Och troligen alla andra med.

Jag tycker att det skulle vara kul om några från Frost och happy kom hit och visade hur ni kör. Frost har ju stoltserat med "alla kan vara med" attityd länge. Den rutin på att cykla runt i grupp finns inte här. På de happyride vi hade var det Muerto som försökte hålla ihop det. Jag kände det som alla försökte smälta in i mägnden. Kanske jag var där med fel intentioner, men så mycke snack var det inte. Man snackade med de man kände i väntan på att det skulle röra på sig. Och då var det bara att hänga med bäst man kunde. Vilket otränade som jag och Evelina inte fixade.

Låter det bättre nu?

NoOne

NoOne, det blir ju enklare att hänga med som otränad om det är en stor grupp. Det var det jag tänkte när jag nämnde Kinekulle. Där kommer det delas upp i en lugn och en snabb grupp. Jag tycker absolut att du ska hänga med dit. Där kommer det också finnas tid att snacka med folk. ;O)
/Johan

mytomspunnen skrev:
> För övrigt VERKAR det utifrån ovanstående citat
> som om ni hade vissa organisatoriska problem i
> Hammarby MTB.

Läs nu inte in nåt annat än det jag skriver i detta. Vi hade inga organisatoriska problem. Problemen låg i att de "seriösa" inte kunde acceptera sitt ansvar för klubbens totala funktion utan egoistiskt började göra saker som gick ut över den bas "eliten" lutade sig på ekonomiskt och uppmärksamhetsmässigt, d v s entusiastiska motionärer. Då tappar man snart engagemang och entusiasm i hela organisationen. Hur klubbarna funkar i Stockholm idag vet jag inte och jag är totalt ointresserad av det. Däremot skulle jag kunna nämna ett antal klubbar i västsverige som inte fattar att bredd behövs för att få sponsorintresse och publik. Om vi nu vill ha uppmärksamhet så måste nån ju stå där i skogen och glo på "eliten". Det gör dom mtb-intresserade "långsamma" och diverse anhöriga, inte många andra. Jag hoppade för övrigt av från Spårvägen MTB MYCKET hastigt till stor del p g a av att fokus inofficiellt låg väl mycket på "elit"-satsning utan hänsyn till bredden.

> Jag frågar om så var fallet och börjar INTE skälla
> på dig för att du INTE arrangerade träningar för
> dem med tävlingsambitioner. Anledningen är helt
> enkelt att jag inte kan veta hur ni hade det
> enbart utifrån ett lösryckt citat. Du däremot går
> till full attack och drar vidlyftiga paralleller
> utan att veta hur lammet egentligen ligger.
> Om jag skulle köra med samma retorik som du skulle
> jag inte nöja mig med att skälla ut dig för att du
> inte arrangerade träningar även för de bättre
> (vilket jag inte vet om du gjorde). Jag skulle
> fortsätta med att säga att anledningen till att du
> inte var kapabel att förstå att sådana träningar
> behövdes var att du är en korkad djävla
> lantis...

Nån fru ville inte köra med er andra för att hon upplevde det som hon hamnade sist och utanför. Om man ger intrycket av att alla är välkomna (Vilket det låter som...) så får man hantera de som kommer, oavsett deras prestationsförmåga.

Vi arrangerade träningar på "alla" nivåer men problemet var att "eliten" inte kunde ta ner sig till en normal social nivå och skapade en stämning som de inte så snabba definitivt INTE tyckte om. När klubben inte kunde ge "eliten" vad dom tycke dom förtjänade längre (d v s få EXAKT som dom ville i alla lägen...) så bytte dom helt enkelt klubb.

> FÖR ATT FÖRTYDLIGA: Jag tycker INTE att Calle F är
> en korkad lantis!!!! Jag gillar bara inte hans
> sätt att argumentera och de slutsatser han
> drar...

Klart som fan jag är en korkad lantis. Det ger mig en "viss" frihet att skriva precis vad jag tycker utan att behöva verka "smart". Nu har ju 8 år i Stockholm gett mig en aning kunskap om vilka trådar man ska dra i så diskussionerna med er stockholmare inte bara dör ut i en enda stor enighet utan nåt som helst resultat eller effekt. Där i "stan" är det så "mysigt" och fint och sen gör alla ändå bara som dom har lust med om det inte finns nån "diktator" som styr med järnhand. NS-banan i Hellas är väl ett bra exempel. Vad jag förstår är den fortfarande kvar. Här hade nån rensat bort skiten för länge sen och bett dom protesterande fara åt helvete om dom inte gillade det :D

> Själva problematiken är inte att någon blivit
> lämnad i skogen utan att de tycker att det är
> tråkigt att inte vara lika bra som alla andra
> precis som både Ankelankan och Elin påpekade.

Varför sånt blir ett problem just inom cykel förundrar mig en "aning". Jag sysslat med mängder av saker och aktiviteter och ingen annanstans har jag varit med om så mycket problem med deltagarnas olika nivåer prestations-, köns- och inriktings-mässigt. Jag har väl skrivit det förr, men jag tycker fotohobbyn och cykelhobbyn har enormt mycket gemensamt. Meningslös prylfixering, många teoretiska ingejör/tekniker-typer och nån sort idé om att det är otroligt manligt att släpa runt på utrustning som i princip vem som helst kan använda. Själv cyklar jag numera istället för att åka motorcykel för att jag vill ut i naturen . Hade jag haft driften efter adrenalin så är INTE cykeln förstaval utan troligen t ex en Honda CRF450 Motard (Motocrosshoj med asfalthjul, lite drygt 100 kg torrvikt och ca 50 hk). Den har ju lite "bett" liksom. Att mtb generellt skulle vara nåt otroligt manlig är bara löjligt, men ändå tillåts machotönteriet hålla på år efter år...

Nu är ni innen på sidan tre grabbar och tjejjer. jag skrev ju iof det rätta svaret på sidan ett men alla som ni som har fel har ju fulla rättigheter til personliga påhopp nu,....för det var väll på sidan tre.

Erik, vart är dina regler??

Du har rätt Calle. Alla som cyklar fort i skogen är helt dumma i huvet. Speciellt de svinen som bor i tokholm. Fy fan för de som köper dyra grejer till sina cyklar. Och fy fan för dem som är taskiga mot oss lantisar. Och fy fan för alla som gillar att tävla. Och fy fan för alla som har pluggat på KTH. Och fy fan för alla som lurar ut oss nybörjare i skogen för att sedan lämna oss för att dö. Och fy fan för alla som klär sig i lycra. Och för fan för alla som tar i tills de svettas. Och fy fan för alla som är medlemmar i cykelklubbar. Och fy fan för alla som inte vill cykla runt och lalla i skogen med oss. Och fy fan för den där jävla Gary Fisher för att han uppfann de här jävla cyklarna. Jag vill ju åka motorcykel!
/Johan

Ok, tackar för inbjudan. Men, *skruvar på sig*, jag kan inte komma dit med cykel. SJ är litekännsliga med det där. Liksom.
Om inte det finns någon från slätten som ska dit som man kan åka med....

NoOne

Calle F skrev:
> Här hade nån rensat bort skiten för länge sen

Spänn upp pianotråd över stigen och vifta med hagelbrakarn mot cyklister, som (enligt ryktet) på Burmaleden i Åre! Det är rediga takter det! Inte en massa paragrafrytterier och fjoms.

> många teoretiska ingejör/tekniker-typer och nån
> sort idé om att det är otroligt manligt att släpa
> runt på utrustning som i princip vem som helst kan
> använda.

Det är därför alltfler inträder på den rätta amishiska vägen... det ska vara SVÅRT att cykla! Ont ska det göra också och helst vara minst lite farligt. Med amish bike är allting som går nedför ganska farligt och därmed coolt.

Nej okej då. En för många bekant cyklist (don't mentzion ze war) fräste en gång något om "vadå cykelkollektiv? Det FINNS inget cykelkollektiv, bara folk som cyklar!". Det låter rimligt. En del cyklar för att det är roligt att se hur stor roll bakaxelkurvans utseende spelar i hög respektive låg fart eller se om man kan provocera en SPV-ventil att inte fungera som avsett, andra för att det är ett billigt och mysigt sätt att komma långt ut i skogen för att äta mackor med kompisarna. Unt so weiter. Inte undra på att inte alla passar i samma cykelgäng! Men nån gång ibland är det roligt att cykla med alla! Ganska många är det rentav trevligt att dricka både fin och ful öl med. Eller göra något annat helt utan cykel. Är man ett minikollektiv då?

Hur som helst, som sagt, att vilja cykla är alltid bra. Tjejer är också bra. Tjejer som vill cykla måste alltså vara dubbelbra. Om en besvärlig person vill cykla, då blir det dåligt + bra, dvs...

Ville skrev:
> Tycker tjejjer verkar mest vara farliga ivf....

biker_girls-521x376.jpg

Vadå en soft ride med dessa bangar du väl inte?!

Näää, fyyyy. Ser ju livsfarliga ut. alla tjejjer som cyklar med mig måste ha en sådanhär...:)

DP1010008.gif

Roxy skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tycker tjejjer verkar mest vara farliga
> ivf....
>
>
>
>
> Vadå en soft ride med dessa bangar du väl inte?!

Ville skrev:
> Näää, fyyyy. Ser ju livsfarliga ut. alla tjejjer
> som cyklar med mig måste ha en sådanhär...:)
>
>
bunnys.jpg

OKEJ, ses i helgen!

Ville skrev:
> Näää, fyyyy. Ser ju livsfarliga ut. alla tjejjer
> som cyklar med mig måste ha en sådanhär...:)

Jag tror jag har cyklat med henne..

Nu har ni väckt mitt intresse vart sker den här happyriden med alternativ klädsel. Det kanske kan vara värt att klättra ur min mörka håla och köra min första happyride i Tjockholm..... Skrivet med massor av glimt i ögat!!!! ;)

TommyE skrev:
> Nu blev det jobbigt för de Politiskt Korrekta. En
> tjej som lägger in bilder på andra tjejer. Hehe...
>

Visserligen är jag inte särskilt politiskt korrekt (vilket är en annan diskussion) men jag vill hävda att en förlegad stereotyp är en förlegad stereotyp är en... ja du förstår. Oavsett könet på den som lanserar den.

Visserligen anar jag en glimt i ögat på cirka 15 kW här, men just denna bild av hur tjejer förmodas anse att killar förmodas se på tjejer... Tråååååkigt... :)

bigmollo skrev:
> Du har rätt Calle. Alla som cyklar fort i skogen
> är helt dumma i huvet. Speciellt de svinen som bor
> i tokholm. Fy fan för de som köper dyra grejer
> till sina cyklar. Och fy fan för dem som är
> taskiga mot oss lantisar. Och fy fan för alla som
> gillar att tävla. Och fy fan för alla som har
> pluggat på KTH. Och fy fan för alla som lurar ut
> oss nybörjare i skogen för att sedan lämna oss för
> att dö. Och fy fan för alla som klär sig i lycra.
> Och för fan för alla som tar i tills de svettas.
> Och fy fan för alla som är medlemmar i
> cykelklubbar. Och fy fan för alla som inte vill
> cykla runt och lalla i skogen med oss. Och fy fan
> för den där jävla Gary Fisher för att han uppfann
> de här jävla cyklarna. Jag vill ju åka motorcykel!

Alla trådar jag drog i fungerade ser jag! F-n, vad lätt det är... :D

Just den där "tendensen" att skriva "alla" när man inte vågar stå för det är man själv som tycker nåt är speciellt underhållande. Vad är det som gör att vissa så gärna klagar på generalisering och sen så gärna själv försöker använda samma ironi (iofs stockholmsironi men ändå...) utan att ha "sjukdomsinstinkt" :)

Gonatt på er :)

(Ohhhhh, KTH. Stackars linjärt tänkande teknikersatar... )

Calle F skrev:
Ohhhhh, KTH. Stackars linjärt tänkande teknikersatar...
-----------------------------------
Inte för att jag har läst på KTH, men jag har läst en del fysik och matematik på universitetet, och inte var det mycket till linjärt tänkande där inte. Snarare krokigt och buktigt som en kvinnokropp.
Matematiken blir inte olika beroende av vilken skola det lärs ut i, så jag antar att KTH'arna upplevt samma sak. :-)

Nej, linjärt tänkande är nog till för de grundskoleexaminerade. :-)

PS, sidan tre är alltid lika rolig och underhållande, och nu har jag skaffat nya fiender. ;-)

Lotta B skrev:
> Ville, now we're talking...
>
> /Lotta

Bara ta med dig jonnen till stockholmo så kan du få hänga med på en av min och roxys happyturer,...en riktigt bunnytur.=)

Äsch, tjej-cykeltur är väl inte konstigare än killarnas ... eh ... pokerkväll? ;)

Fritt kunna snacka PMS och våga fråga även den dummaste, blondaste frågan om sin cykel. Perfekt kombination, eller?

Och tjejer är VISST tävlingsinriktade. Men det känns ju tämligen hopplöst när man inte har den BLEKASTE chans att hålla samma takt (vad gäller cyklingen, nu).

En gång i tiden älskade jag att spela biljard. Tills killen jag *var* gift med sade: "Minna, det är inte roligt att spela med dig. Du FÖRSÖKER ju inte ens vinna!" (Han fick i varenda jäkla kula, jag ungefär var femte ....)

Minna skrev:
> En gång i tiden älskade jag att spela biljard.
> Tills killen jag *var* gift med sade: "Minna, det
> är inte roligt att spela med dig. Du FÖRSÖKER ju
> inte ens vinna!" (Han fick i varenda jäkla kula,
> jag ungefär var femte ....)

Jo, man MÅSTE ju försöka vinna. Annars är man ju ingen riktig man. Det är troligen nåt fel på min manlighet... :)

Själv har jag aldrig varit lika stark som de snabbaste killarna och naturligt hamnat bland de snabba tjejerna. Det är ändå rätt stor skillnad i fysisk styrka genomsnittligt. Killar har ju också oftast en naturlig drift att försöka hitta nån lite "svagare" att vinna över. Jag brukar sitta och kolla på vargarna på Nordens Ark och roas över hur lika dom är ett gäng tävlingsinriktade grabbar...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp