Killar, rannsakningsdags?

Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Min fru tycker inte att jag är gubbe. Inte ens
> efter 17 år... ;o)

Det är ju naturligtvis möjligt att hon faktiskt menar det... *host* *host* :D

> Kör ni med "light" Creme Fraiche till era jordgubbar ?
> Man är ju rädd för fetthalten nu när man börjar bli
> gammal... ;o)
> Kanske skall jag gå över till "light" i sommar.

Tyvärr inte; Laktos är rena döden för mig... :/
Men det finns ju som tur är laktosfri grädde! :)

Stewe skrev:
> Det värsta man kan göra är att fråga sina
> barn....;-)
>

Tack och lov är stora grabben bara fyra än så länge, och för honom är jag helt enkelt bara "en pappa" (vilket då är alla som inte är "barn" eller "mammor"). Enkla kategoriseringar är bra... :)

servace skrev:
> skogling: och vi utgår alla från att de inte ser
> dåligt...;)

När jag ser mig själv i spegeln menar du ? Jag har terminaglasögon. ;o)

Skogling skrev:
> Hur smakar den laktosfria ihop med gubbarna då ?
> får den godkänt...? ;o)

Absolut. Mycket av sommarens nöjen har kommit åter tack vare Valios laktosfria produkter. Kommer de med en laktosfri gräddfil innan midsommar så är lyckan total... :)

Fast i ärlighetens namn är det bara just på midsommar jag vill ha grädde på gubbarna, av traditionsskäl. Egentligen gillar jag dem bäst utan tillbehör... Jag är ju som sagt gubbe, och traditioner väger tungt... ;)

Tittut, har inte fått något pm än, har ni inte löst frågan än.

Tror jag skall prova en laktosfri månad för att se hur jag mår av det.

Att plocka dem direkt-från-plantan-och-in-med-dom-snabbt-som-fan-innan-den-arga-gotländska-bonden-ser menar du ?

Det blir svårt att få lilltjejen 3½ att förstå att man måste betala gubbarna innan man får äta. Blåbär i skogen är ju gratis pappa ?! ;o)

mvh
Patrik

För övrigt har jag hört att ett annat säkert sätt att veta att man är en 'gubbe' är om man kommer på sig med att argumentera för att man inte är det på ett internetforum... :)

Jag tycker att det handlar om fart snarare än kön när jag skall vara med på en HappyRide. Som många nämnt så är det ganska frustrerande att vara sist, men jag tycekr att det är lättare om man har en liten kvast runt sig som vill hjälpa en med det tekniska. Som NoOne sagt så har vi inte lykats jättebra med våra HappyRides i Liköping. Detta beror inte på att vi är dåliga människor utan att vi uppfattar ordens innebörd olika. För mig är sakta att köra ett tre kilometers trixigt spår att göra det på en till två timmar och för många ndra är fort 20 minuter. För mig är det socialt att satnna och prata vila och ge varandra tips medans det för amdra är att köra på led och sen åka hem. I Linöping behöver vi lära oss och jag upprepar NoOnes inbjudan. Vill ni komma hit och visa andan så är ni mer än välkommna! Självklart så jobbar vi på den rätta HappyAndan själva också, vi har ju faktiskt bara gjort två turer än...

/evelina*

Skogling skrev:
> Att plocka dem
> direkt-från-plantan-och-in-med-dom-snabbt-som-fan-
> innan-den-arga-gotländska-bonden-ser menar du ?
>
> Det blir svårt att få lilltjejen 3½ att förstå att
> man måste betala gubbarna innan man får äta.
> Blåbär i skogen är ju gratis pappa ?! ;o)
>

Bonden där vi (stundom, ety vi hava affärer också här) plockar är i släkt med hustru på något avlägset vis, så de är gratis, gubbarna... Vilket underlättar om man inte vill väga kottar före och efter plockningen... :)

EDIT: Fast skånska bönner kanske är ett snällare släkte över lag? :)

Senast redigerad av en moderator:
evelina* skrev:
> Jag tycker att det handlar om fart snarare än kön
> när jag skall vara med på en HappyRide.

Naturligtvis. Även resten av ditt inlägg säger mycket bra saker, faktiskt.
Jag har bara två frågor till dig:

1. Hur avgör man om någon är 'kille' eller 'gubbe'?

2. Hur äter du dina jordgubbar?

:) ;) :P

Om tjejerna vill cykla med bara tjejer så är det väl helt okej, då kommer de ut iallafall. Sedan kanske de peppar varandra att vara med på Happyrides och vips så har antalet tjejer flerdubblats.

Tack Skogling, gillar inte trådens utveckling, alla bildar hög på Calle tills han slutar skriva.

Linköpingsfolket får gärna hälsa på göteborg där vi har många och trevliga happyrides, blodsmak, kramp och trevliga samtal i en enda röra :)

Jordgubbar äter man lättast med munnen. Jag har läst vissa forskningsrapporter om att man kan laka sin kropp i mosade jordgubbar samtidigt som man smörjer sig med ultralightsupermini krämfräsh. Eller det kanske var den där artikeln i Aftonbladet...

Eloge till Larsson som lyckades starta en så eldig tråd.
Av detta kan man utläsa:
1. Jordgubbar äter man
2. Troll finns överallt
3. Killar debatterar om varför tjejer vill umgås i grupp
4. Att det behövs statistik över eldiga trådar (dvs dom som växt fortast)
5. Att vi saknar statistik över mesta postare och ivrigaste postare

Dessutom behöver happykollektivet utforma regler för hur en happyride går till. Det är upprörande att höra om happyrides som kan refereras till som ohappy.

Jag tycker man skall ha jordgubbar på Happyrides ! ;o)
Kan man ha jordgubssaft i CamelBaken också ? Eller laktosfri grädde...? Mums !

mvh
Patrik

Wilier skrev:
> Tack Skogling, gillar inte trådens utveckling,
> alla bildar hög på Calle tills han slutar skriva.

Då får dom bilda stor hög :D

Fast jag inser ju att jag inte passar så bra här så jag tänker nog behandla Happy som ett forum för mer tekniska frågor i fortsättningen. Tyvärr tror jag inte den "utveckling" som sker i Stockholm och sättet att hantera den för något gott med sig och dessutom kommer att ge oss även utanför den regionen problem då agendan sätts nationellt ur ett Stockholmsperspektiv till stor del.

Mattias L skrev:
> Dessutom behöver happykollektivet utforma regler
> för hur en happyride går till. Det är upprörande
> att höra om happyrides som kan refereras till som
> ohappy.
>

LOL :)

Jag skulle gladerligen ta mig till både Stockholm och GBG, om det inte vore för att jag ska de närmaste veckorna reda ut tre tentor, som jag måste sätta för att kunna plugga vidare i höst, och flytta till Åre för att sommarjobba. Inte Åre by, men kommun. (Mattmar). Samt att jag saknar tillgång till bil.

Men har ni vägarna förbi,(vilket de från Storstan har när de ska till Åre) så kan jag visa lite stigar mitt i ingenstans.

NoOne

Calle F skrev:
>
> Fast jag inser ju att jag inte passar så bra här
> så jag tänker nog behandla Happy som ett forum för
> mer tekniska frågor i fortsättningen. Tyvärr tror
> jag inte den "utveckling" som sker i Stockholm och
> sättet att hantera den för något gott med sig och
> dessutom kommer att ge oss även utanför den
> regionen problem då agendan sätts nationellt ur
> ett Stockholmsperspektiv till stor del.

Du är för härlig Calle. Allt som skrivs är emot dig, och alla som är dumma är tekniker från stockholm. Det måste vara jobbigt att ha hela världen som fiende. Speciellt på ett forum som detta. Här träffas folk av alla olika slag och snackar och delar med sig av det de gillar. Nämligen cyklar, en del gillar att cykla snabbt, en del långsamt. Några gillar att tävla, andra gillar att fika på cykelturen. Det är ju väldigt synd om dig att ALLA från stockholm är emot dig bara för att du bor på landet. Men det är ju såna vi är, riktigt elaka och trångsynta svin som stampar på stackars lantisar. De andra i sverige som inte tycker som du kommer säkert från stockholm de också. De bara ljuger, varför inte? Det är ju det som utmärker en "riktig" stockholmare. Tänk vad elaka de måste ha varit i Hammarbyklubben för tusen år sen. De där elitkillarna som inte ville cykla långsamt måste verkligen ha sårat dig något enormt. Men det här forumet ÄR inte Hammarby CK, och alla från stockholm var inte med i den klubben. Jag hoppas att du kan se förbi stadsgränser och landskap och lugna ner dig ett par snäpp. På Happy spelar det ingen roll var man bor.

Mvh Johan

Skogling skrev:
> Det där var en syrlig med god karamell Johan !
> ;o)

Jag har många såna i påsen..
/Johan

Men di é litta skumma Stockholmarna. Verkar alltid ha så brått, skyndar skyndar skyndar ... men hinner me ungefär lia möed som vi i den mer tebaxaludande södra lannsennen... :)

Fördomar är till för att spridas. Tror de försvinner om de sprids nog... :)

ART skrev:
> Men di é litta skumma Stockholmarna. Verkar alltid
> ha så brått, skyndar skyndar skyndar ... men
> hinner me ungefär lia möed som vi i den mer
> tebaxaludande södra lannsennen... :)

Det är bara nyinflyttade bonnläppar eller lantisar på besök som stressar runt. Stockholmare, de infödda eller de som bott ett tag, har ett soft tempo.

Jävlar så dålig balans det va i den här tråden. Av allt Calle skrev innan den här pajkastningen började så tycker iaf jag att det är väldigt få saker att ens anmärka på. Han berättar om hur det var i stockholm innan vi började plocka ur axelvaddarna ur kostymerna och slutade upp med att stoppa in stickade tröjor i brallerna.

Han har uppenbarligen läst om happysoftriden i stan där vi i början var över fyrtio pers som cyklade tillsammans och efter "smärre bansjusteringar ej i enlighet med löften om bansträckningen som gavs innan start" gjorts och där tempot i tätklungan var säkert hundra ggr högre än i kvasten. Det senare är väl inget problem men inte fan väntade täten in kvasten iaf. Det var vi alldeles för många för och i för olika kondition så det hade nog inte varit helfestligt för täten att vänta en timme på kvasten. Min poäng är iaf att hur happy den turen än var så är det inte så konstigt att Calle tror att tätklungan kan ha bestått av ett gäng "xc-svettosar" som sket i kvasten för sket i den gjorde dom iaf även om det hade varit omöjligt att hålla sig..

En av dom absolut allra larvigaste saker man kan skriva på ett forum enligt MIG är att nämna vilka tidigare trådskrivare man håller med. Som om det vore ngn form av ryggdunkande omröstning huruvida personen alla just för tillfället är emot har fel eller inte är hk enligt det allsmäktiga forumet och framförallt för att sälla sig till dom som tycker "rätt". Använd era egna argument för att visa vad ni tycker istället.

mussolini.jpg

Nej nu har jag inte tid att löjla mig mer här för på måndag är det tentamensdags på KTH..

Apropå fördomar, jag sommarjobbade länge med att tvätta klotter i tunnelbanan. Jag undrade alltid varför människor sprang efter tunnelbanetågen? De kommer ju ett nytt efter tio minuter. Jag har ju oxå pendlat med tunnelbana emellanåt men jag kunde bara inte förmå mig att springa efter tåget. Möjligen kunde jag öka gångtakten lite.

Fast det är inte enbart ett tjockhultssyndrom, bortsett från att det bara är tjockhult som tunnelbana, utan mer ett stadsfenomen eftersom jag sett människor i mindre städer göra likadant till stadsbussarna som oxå går var tionde minut.

Om man bor på landet och bussen in till stan går på torsdagar ojämna veckor och hem på jämna veckor kan jag förstå att man kanske springer om man är lite sen men till stadstrafiken känns bara överstressat...

Mvh
Fredrik
Som nu bidragit med sin del av fördomarna.

=David skrev:
> En av dom absolut allra larvigaste saker man kan
> skriva på ett forum enligt MIG är att nämna vilka
> tidigare trådskrivare man håller med. Som om det
> vore ngn form av ryggdunkande omröstning huruvida
> personen alla just för tillfället är emot har fel
> eller inte är hk enligt det allsmäktiga forumet
> och framförallt för att sälla sig till dom som
> tycker "rätt". Använd era egna argument för att
> visa vad ni tycker istället.

Vad skiljer från verkliga livet? Om jag håller med någon i en debatt/säljsituation/förhandling/gräl/diskussion så är det ju så mycket enklare att säga/skriva jag håller med. Dessutom så visar man sitt stöd då man ju faktiskt delar just den åsikten.

Samma sak sker här. Varför är det löjligt?

I övrigt så håller jag med dig.

Wilier: Skönt att se att någon fattade ironin. Hos vissa andra sa det bara *swosch* ;)

Tillbaka
Topp