Kjells tur!

Kjells tur!
Blötvarningar brukar kunna vara överdrivna och så står man där med traktordäck och ska köra en snustorr bana med endast ett par korta blöthål..

Kjells tur!
Jag som slog till på ett Explorerdäck igår, hade tänkt ha det i stället för Rajsing Ralf. Provkörde igår och jag tyckte det var klart bättre driv än med RR. Ska ut i eftermiddag å köra igen för att utvärdera mer.
Jag vill ha lerigt som 2003, enda gången jag kört....eller vil jag det egentligen?

Öjer, vilka däck är det som gäller i eliten vid riktigt blötväder på LL, är det lättast möjligt ändå?

/Franz

Kjells tur!
Franz: Det beror lite på typ av bana.
Mörksuggan tex så är det nog lätta snabba däck som gäller, även om det är blött.
Men tex Kjells tur och MTB-vättern kan ju bli lite geggiga så då kan andra däck vara bra.
Jag har explorer på nu men tänker nog byta till twister till lördagens rejs.

Kjells tur!
Körde loppet 2003 och då med Python och det är verkligen inget jag ångrar trots aplerigt före. Även grusvägarna var sörjiga liksom men det funkade fint med python, det är inte så mkt skit som fastnar i dom som i grovmönstrade däck t ex. Ja, det var min reflektion det, ni gör som ni vill med däck och så, lycka till :).

Kjells tur!
Lunkan.. jag kanske har min plats till salu. är lite krasslig, får se imorgon. du kan ju höra av dig på något sätt... om inte du ahr mitt nr så har Hjalmar.

Frazze.. mönster i alla lägen på LL. de rullar ju lättare än semislicks och fungarar bättre i skogen. lägre punkarisk också. tummen upp :)

undrar vad jag ska ha för däck om jag kör?

Kjells tur!
Krya på dig Micke!

Såg vädret just på Aktuellt och det verkar ju vara torrt fram till tävlingen. Däremot skulle ett regnområde passera österut över mellansverige på lördag kväll.. hoppas det håller tidtabellen och inte hälsar på oss tidigare.

Lycka till alla ni andra Happyiter som kör!

/Franz Spårvägen Cf

Kjells tur!
Befinner mig ca 6 mil väster om Karlskoga (dvs Karlstad) och här har det fasen regnat både igår och idag (i rikliga mängder) så det vette fasen hur lerigt det kommer att bli. Ingen skogabo som kan ge en bra rapport?

Kjells tur!
På torra grusvägar kör jag på mina Python, i skogen kör jag på mina python, är det lerigt kör jag på mina python, till och från jobbet kör jag på mina python, 10 mil motionslopp på landsväg tillsammans med räser-åkare körde jag på.....

slicks.

Tillbaka
Topp