[Kläd mek] - Byta dragkejda i skaljacka i GBG?

AndersS

Ny medlem
Jag har en skaljacka som dragkedjan tyvärr har pajjat på. Finns det någon i Göteborg som byter och dessutom gör det på ett bra sätt?

//Anders

Senast redigerad av en moderator:
Om det är en dyr skaljacka så brukar tillverkarna vara väldigt hjälpsamma och laga till självkostnadspris. Livstidsgaranti är inte heller ovanligt. Hör med tillverkaren!

Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> MERGA!

Nej, nu är det ju bara fem OT-trådar på förstasidan. En lagom nivå tycker vi.

Jag har funderat på att göra det själv men då ska jag få tag på en dragkedja att byta med. Jag ska kolla med gore-tex service center om dom kan byta eller om dom vet vart man kan få tag på en dragkedja. Annars så har jag för mig att generalagenten för Millet finns i GBG, ska kolla med dom också.

Hade det funnits något bra tips på en skräddare som fixade sådant på ett bra och smidigt sätt så hade jag nog bara cyklat dit med jackan.

Tack för tipsen!

//Anders

Det var ett smart tips att sy den nya utanpå den gammla. Borde vara det smidigaste sättet att få dit en ny.

Nu har jag mailat med återförsäljaren som i princip har lovat att ta hand om bytet av dragkedja. Inte dumt alls! =)

//Anders

jag cyklar i skaljacka och ofta i rosa kallingar vilket jag hört att flera gör. Snälla Red är jag normal?

Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> jag cyklar i skaljacka och ofta i rosa kallingar
> vilket jag hört att flera gör. Snälla Red är
> jag normal?

Tack för informationen! Det var verkligen det som vi behövde veta om dig. Kommer du att dyka upp på några Happy-rides iklädd denna utstyrsel(bara så att vi vet)? Angående färgvalet så känns det lite väl mycket 80-tal. Måste också tillägga att det gör underbyggda cyklar också...

=)
/Red

Jag tæntke byta dragkedja (noname till ykk) på min billiga skaljacka fårn idefixteko, och sætta in dragkedjor i sidorna på byxorna..

Men inte har jag tæntke att nån annan skulle gøra det? Eller ær jag bara dum? :)

Tillbaka
Topp