Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säker på att du fått rätt? Ser mer ut som svetspinnar.
Har inte ens hunnit kolla dom, blir syn efter gummitrissflöjtningen.Säker på att du fått rätt? Ser mer ut som svetspinnar.![]()
I know, skruvar alltid ihop hjul på matbord.Köksbordet är perfekt till hjulbygge
Du, tejpen väger nog 50gDet där är ju tomtebloss
Men kommer det gå att hänga upp cykeln i hjulen eller kommer den att implodera?
Förstår nog inte riktigt, det enda ekrarna är sämre än stål på är kraft applicerad i sidled. Därför man inte ska "stressbefria" som vanligt, övningen har ju delvis annat syfte också men utförs mellan nav och fälg.Men kommer det gå att hänga upp cykeln i hjulen eller kommer den att implodera?
~1,9g lättare/eker jmf med CX Ray => ~110g lättare med 2st 28 ekrade hjul48 ekrar= 2,8g st
I praktiken mer vikt Om jag använt cx sprint( vilket väl kanske är osannolikt mtp syftet)~1,9g lättare/eker jmf med CX Ray => ~110g lättare med 2st 28 ekrade hjul
Riktigt kul att du provar och jag hoppas verkligen att du tycker det är värt det
och jag ser fram emot en bildrik hjulbyggartråd.
Mer vikt?I praktiken mer vikt Om jag använt cx sprint( vilket väl kanske är osannolikt mtp syftet)
24 x 2 bör räcka väl enligt källor mtp den lilla töjningen jänfört mjukstål![]()
Är din vikt när du sitter på cykeln ståendes på hjulen, lägre än bara cykeln hängandes i hjulen?Men kommer det gå att hänga upp cykeln i hjulen eller kommer den att implodera?
Mer viktskillnad om jag använt cx-ray/cx-sprintMer vikt?
Det borde väl bli mindre skillnad med 2 x 24 ekrar jmf med 2 x 28, ~15g mindre skillnad mot CX Ray?
Eller är det ngt mer jag missförstår denna kväll?
Jaha, ska vi börja diskutera hängande eller ståendes nu.Är din vikt när du sitter på cykeln ståendes på hjulen, lägre än bara cykeln hängandes i hjulen?
Jag med, både med dig och på hjulenJaha, ska vi börja diskutera hängande eller ståendes nu.
Nä retas bara, mest avundsjuk.![]()
Tro mig, är skitsugen.Kör nu. Vi vill se resultatet. Gärna i helgen.
![]()
Skyll på magsjuka.Tro mig, är skitsugen.
Har dock ganska mycket släktåtaganden som jag inte kan/vill komma ur....
Nja, värre åtagandenSkyll på magsjuka.
Nja ( med stort N )Skyll på magsjuka.
mancoldTro mig, är skitsugen.
Har dock ganska mycket släktåtaganden som jag inte kan/vill komma ur....
Färdigshoppat
Åtaganden som sagt.....Bygga bygga bygga!
HörröBygga bygga bygga!
Luta rullarna 25% dummer!!!!Haha.
Jag har egna rullar. Men världens längsta raksträcka ger nog väldigt lite om hur dom är.
Men jag funderar lite om lokala båtklubben behöver nya boysänken
Snart så, ska bara beställa Vitaepro innan så att jag orkarÄr inte hjulen klara än???
Livesändning på YT och du blir för evigt min hjälteMen åh! Såklart![]()
Vid leverans så kom det 50 + 4 ekrar.Dubbelkolla nu och hon(hen) hade nog "bara" uttryckt sig luddigt, har beställt en av varje extra nu.
Tack
Ahhh, trodde inte att det fanns såna ekrar längreDet borde jag ha förstått
Med vanliga ekrar har jag mätt så här
![]()
Kan det bero på att jag köpt hjuldetaljer för 15 och kylskåpet är tomtSkönt att din familj redan har tagit fram flyttlådor åt dig, ett bra hot för att bli klar någon gång..
Kostar att ligga på topp!Liiiiiiite pilligt, 1,5 timme att montera ekrar i framnavet. Tur att inte en Kines gjort det på 20 min
Visa bilaga 751084
Visa bilaga 751085
Visa bilaga 751086
Har moddat kina-dret-verktygen lite iaf idag så risken finns att det kan bli bra.Kostar att ligga på topp!