Lotta B
Aktiv medlem
Klurigt garantiärende - oinställbara växlar
Tja...har råkat ut för något nytt för mig vad gäller cyklar, har för omväxlings skull köpt en komplett cykel i övre budgetklass där det än så länge är omöjligt att få växlarna att funka. Cykeln växlar av sig själv under hög belastning oavsett hur väl man justerar växlarna. Växelörat är rakt, reglagen funkar, ny teflonvajer (på en cykel som rullat ca 15 mil), har skaffat ny bakväxel. Inget hjälper. Har varit hos två bra cykelmekaniker när jag inte fick till det själv, båda säger att bakväxeln har för stort spel i sidled.
Har varit i kontakt med butikens kundtjänst, de erbjuder ett byte till samma bakväxel som enda åtgärd och pratar om mjuka höljen och att känslan skiljer sig åt beroende på prisklass, vilket ju är helt beside the point.
Har inte satt mig in i reklamationsrätt osv ännu, alternativet är att jag skaffar vissa delar från en bättre grupp och på så vis köper mig runt problemet men det retar mig att jag skall lägga ut mer tid och pengar än jag redan gjort.
Så vad hade happyexpertisen gjort? :)
Har varit i kontakt med butikens kundtjänst, de erbjuder ett byte till samma bakväxel som enda åtgärd och pratar om mjuka höljen och att känslan skiljer sig åt beroende på prisklass, vilket ju är helt beside the point.
Har inte satt mig in i reklamationsrätt osv ännu, alternativet är att jag skaffar vissa delar från en bättre grupp och på så vis köper mig runt problemet men det retar mig att jag skall lägga ut mer tid och pengar än jag redan gjort.
Så vad hade happyexpertisen gjort? :)