Knakande ljud från vevparti
Gjorde en ordentlig genomgång av cykeln i helgen och smorde in allt vad lager heter och rengjorde. Men efter jag satt ihop allt så märkte jag att det finns en resonans i vevpartiet. Man känner detta när man trampar(utan hård belastning) och låter som någon stoppat in hockeykort i vevpartiet (har dubbel kollat det)
Har skruvat isär allt igen och skrubbat extra noga med en tandborste. Lagerna känns fina inget som känns konstigt. Vevpartiet sitter ordentligt. Går ej att röra i sidleds. Provat olika mängder med fett.
Vevpartiet är shimano hollowtech med shimano xt 11 kasett.
Jag bytte även kedja i samband med detta, och jag tycker känslan kommer när kedjan är på. Inte utan kedja, så jag tänker mig, kanske köpte jag fel kedja som orsakar detta?
Kedjan jag köpte är shimano 105 HG-601 11 speed.
Alla tips mottages då det skulle vara skönt att få njuta av skogarna igen.
Har skruvat isär allt igen och skrubbat extra noga med en tandborste. Lagerna känns fina inget som känns konstigt. Vevpartiet sitter ordentligt. Går ej att röra i sidleds. Provat olika mängder med fett.
Vevpartiet är shimano hollowtech med shimano xt 11 kasett.
Jag bytte även kedja i samband med detta, och jag tycker känslan kommer när kedjan är på. Inte utan kedja, så jag tänker mig, kanske köpte jag fel kedja som orsakar detta?
Kedjan jag köpte är shimano 105 HG-601 11 speed.
Alla tips mottages då det skulle vara skönt att få njuta av skogarna igen.