Bankrånarn
Ny medlem
Knäskydd?
Tänkte investera i ett par nya knäskydd, hur är Poc vpd 2.0? Lite dyra tycker jag, Race Face? Knäskydden kommer användas allround ej downhill.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Crossmax sa:Dainese Trail Skins - betydligt luftigare än POC och skaver inte i knävecket så som POC kan göra (iaf på mig).
Bankrånarn sa:marr de va en av några jag tittade på i butik, sweet bearsuit minns dock inte om det va light versionen men dom såg fina ut men med dragkedja va om jag inte minns fel:)
Det blir nog skitbra, jag har kört med mina året runt i två år, känns mer naket utan dem än med.Bankrånarn sa:Jag har nu gjort köpet på Poc vpd 2.0, Dainese trail skins ser fina ut med, Jag kanske ångrar mig efter användande vem vet:)
slashtmp sa:Det blir nog skitbra, jag har kört med mina året runt i två år, känns mer naket utan dem än med.Bankrånarn sa:Jag har nu gjort köpet på Poc vpd 2.0, Dainese trail skins ser fina ut med, Jag kanske ångrar mig efter användande vem vet:)
marr sa:Bankrånarn sa:marr de va en av några jag tittade på i butik, sweet bearsuit minns dock inte om det va light versionen men dom såg fina ut men med dragkedja va om jag inte minns fel:)
Jag har de utan dragkedja. Vissa har haft problem med de som har den. Den går ju på fel håll!
jofahjalm sa:Här är dom skydden jag har haft:
POC VPD (första versionen): Bra skydd vid stora smällar och sitter hyffsat när man trampar. Ganska dålig kvalitet på sömmar och liknande. Kraschar man i skydden är det stor risk att dom flyttar sig och därför tar dom ofta bara första smällen. Smäller man ordentligt skrapas huden mot skyddet bort och man får ganska svårläkta sår som liknar brännskador. Det är en feature!
TLD 5450: Bara skydd rakt framifrån. Strumpan i tyg töjer sig. Ganska kassa.
Daniese Trailskind. Mycket bekväma och lufiga. Verkar skydda mer än vad man tror. Går ganska högt på benet så man slipper twat-gap. Rekommenderas.
Poc VPD Air: Sitter jättebra på mig och jag tror dom ger ett hyffat skydd. Har förmodligen Samma funktion med brännskador och risk för att skydden flyttar sig vid krasch. Passar mig bättre än ursprungliga versionen. Slutar tidigt på låret och bjuder lätt på twat-gap. Gillar dom skarpt.
Dainese Armoform: Nuvarande knäskydden för DH. Verkar ha överlägset bäst skydd av allt jag har testat och sitter bra. Inget jag skulle vilja trampa stig med.