Knävärmare för ”gubbknän”?

Framfall

Aktiv medlem
Hej! Har någon några tips på bra knävärmare/skydd som klarar belastning över tid?

Blev tipsad här om Futuro knästöd och de funkar kanon men de slits snabbt tycker jag.

finns det några bättre alternativ?

Jag kör i skogen så de får gärna vara lite fräcka…
Då skulle jag rekommendera ett par knäskydd istället för värmare. Det finns många smidiga skydd idag som inte är i vägen men ger både värme och skydd.
Jag kör med ett par Dainese trail skins och märker inte av dem annat än att knäna håller sig varma och goa.

Då skulle jag rekommendera ett par knäskydd istället för värmare. Det finns många smidiga skydd idag som inte är i vägen men ger både värme och skydd.
Jag kör med ett par Dainese trail skins och märker inte av dem annat än att knäna håller sig varma och goa.
De är bra - jag körde dem någon gång på vinterpendling till och med - inte för krashrisken utan som värmare..... Finns armbågsskydd i samma serie som är bra också.

Min fru, som har massa titanskrot i knät, använder race face charge som knävärmare när det är kallt. Enkla neoprenskydd. Hon är nöjd, bordefunka för gubbknän oxå. ?

Jag brukade ofta ta klippta yllesockor, men uppgraderade för ett tag sedan till Grip Grap knävärmare. väldigt bra faktiskt!

(fast jag tycker iofs 3/4 brallor är ännu bättre)

Tillbaka
Topp