Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej.. Har du kollat avståndet mellan brännare och kärl?? Tokigt avstånd och du tappar effekt direkt. mvh borano20marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
borano20 sa:Hej.. Har du kollat avståndet mellan brännare och kärl?? Tokigt avstånd och du tappar effekt direkt. mvh borano20marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
marr sa:borano20 sa:Hej.. Har du kollat avståndet mellan brännare och kärl?? Tokigt avstånd och du tappar effekt direkt. mvh borano20marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
Motfråga direkt, vad är ett lämpligt avstånd? :)
Hej.. Du får jämföra med en "original" brännare, helst för samma bränsle. Eller din brännare i ett originalkök. mvh borano20marr sa:borano20 sa:Hej.. Har du kollat avståndet mellan brännare och kärl?? Tokigt avstånd och du tappar effekt direkt. mvh borano20marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
borano20 sa:Hej.. Du får jämföra med en "original" brännare, helst för samma bränsle. Eller din brännare i ett originalkök. mvh borano20marr sa:borano20 sa:Hej.. Har du kollat avståndet mellan brännare och kärl?? Tokigt avstånd och du tappar effekt direkt. mvh borano20marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
Ja sotiga grejer skapar bara extrajobb och irritation. Pröva Aspen blå. Billigt, sotar ej, lagringsstabilt. Kör det i mina bensinkök.marr sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Snyggt. Vad blir det för bränsle?marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
Prio på ren bensin, eller primus egna powerfuel. Försöka hålla det rent i mesta möjliga mån. Men alltid fint med feature att man kan köra i princip vad som helst om behov finns.
borano20 sa:Hej.. Du får jämföra med en "original" brännare, helst för samma bränsle. Eller din brännare i ett originalkök. mvh borano20marr sa:borano20 sa:Hej.. Har du kollat avståndet mellan brännare och kärl?? Tokigt avstånd och du tappar effekt direkt. mvh borano20marr sa:Omnilite Ti, korsat med en optimus adapter och ett trangia.
Oprövat än.
Hej.. Lite fräsiga dom där, bara liiite opraktiska i Sarek på vintern.. hashtag: ettkoktillallt. mvh borano20marr sa:Här är en bild på mitt vedeldade med.
Är ni såna där preppers? :-)marr sa:Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
JTF sa:Är ni såna där preppers? :-)marr sa:Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
Det är bra, jag har ungefär samma inställning, fast jag har flygmekanikerplacering. Njae, prepper är väl egentligen dom där extrema man ser i USA på tv ibland. Lite originella outsiders liksom...marr sa:JTF sa:Är ni såna där preppers? :-)marr sa:Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
Kan jag inte påstå. Vid eventuell preppersituation har jag en krigsplacering som förmodligen aktiveras direkt. Så jag kommer fara iväg på annat.
Viktigt att de där hemma då kan fortsätta äta varm mat :) det är iallafall så jag tänker. Fast då är man kanske prepper?
borano20 sa:
marr sa:JTF sa:Är ni såna där preppers? :-)marr sa:Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
Kan jag inte påstå. Vid eventuell preppersituation har jag en krigsplacering som förmodligen aktiveras direkt. Så jag kommer fara iväg på annat.
Viktigt att de där hemma då kan fortsätta äta varm mat :) det är iallafall så jag tänker. Fast då är man kanske prepper?
Miss Lycka sa:marr sa:JTF sa:Är ni såna där preppers? :-)marr sa:Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
Annars har de öppnat ett nytt gatukök i din närhet.
Miss Lycka sa:De har en weber.
marr sa:Drog ut o testade trangiat med multifuelet.
Fungerar riktigt bra, tog inte många minuter att koka en gryta i stl27 trangiat.
Enkelt att tända med primus powerfuel, som man kan köra ut lite och förvärma med. Så slipper man klödda med spriten också :)
Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
Prepper är väl en såndär vars stora önskedröm är att samhället ska slås ut så att han eller hon kan släpa upp hela vapenarsenalen ur bunkern, spränga grannen och lägga dennes Föråd till sin egen samling utan att behöva riskera att dras till tinget.JTF sa:Är ni såna där preppers? :-)marr sa:Nu ska jag bara lära sambon så hon kan hantera det vid en eventuell kris.
Nä det ska det väl inte vara.marr sa:Är det något konstigt med att förvara gastuberna (de små till köken) utomhus i minusgrader?
marr sa:Är det något konstigt med att förvara gastuberna (de små till köken) utomhus i minusgrader?
Hej.. Nä, länka överstiger min digitalkapacitet. Kolla på Aliexpress, sök "multifuel stove", å du får en räcka att välja ifrån.. mvh borano20Pearl sa:borano20 sa:
Den där Soto-kopian brännaren du skriver om, finns det någon länk?
Själv har köpt ett BRS stove 3000t, ruskigt liten brännare, recension:samt beställt ett Toaks 750ml kokkärl, https://www.toaksoutdoor.com/products/pot-750-bh
Har inte hunnit testa grejerna ännu, men blir nog smidigt och bra.
Hej.. Gillar också den sorten, men det blev sååå meckigt när man ska stuva ner den i pulkan vareviga jävla morron, ibland i stormigt väder. Dessutom funkar den dåligt på bensin.. Men each to his own.. mvh borano20flygrc sa:Jag kör denna varianten. Fast jag cyklar inte så långt, mest rundor runt när vi hittat ett trevligt ställe :)
Konkret sa:Det jag inte förstår är förleken till triangias kök och egen brännare.
Ställer frågan en tredje gång, vad skall lagas och vilket / vilka bränslen skall användas?
marr sa:Konkret sa:Det jag inte förstår är förleken till triangias kök och egen brännare.
Ställer frågan en tredje gång, vad skall lagas och vilket / vilka bränslen skall användas?
Vem frågar du?
Konkret sa:marr sa:Konkret sa:Det jag inte förstår är förleken till triangias kök och egen brännare.
Vem frågar du?
Dig samt andra köksspekulanter.
marr sa:Konkret sa:marr sa:Konkret sa:Det jag inte förstår är förleken till triangias kök och egen brännare.
Vem frågar du?
Dig samt andra köksspekulanter.
Ja vet inte om alla är så mycket spekulanter. Snarare för att diskutera erfarenheter.
Har du något kul du vill bidra med?
Konkret sa:Viltgryta på muurrikan.
marr sa:Konkret sa:Viltgryta på muurrikan.
Ser väldigt gott ut :)
Konkret sa:marr sa:Konkret sa:Viltgryta på muurrikan.
Ser väldigt gott ut :)
Köttbullar brunsås och mandelpotatis.
Rattnalle sa:Konkret: Det ser mest ut som om du släpat ut en uppsättning vanliga kastruller och pannor i skogen (stekhällen undantaget).
Okänt ord det där, seriös.Luthman Photography sa:Ja, var lite seriös nu!
Rattnalle sa:Okänt ord det där, seriös.Luthman Photography sa:Ja, var lite seriös nu!
Å andra sidan är jag glad att jag inte är så seriös som Konkret som tvångsmässigt behövde upprepa samma fråga tre gånger när de flesta andra redan fattat trådens syfte..