Kolfiberhjul från Slowbuild?

Jag har beställt hjul från Slowbuild med gott resultat och snabb leverans, dock ej de specifika kolfiberhjulen. Skulle inte tveka att beställa igen.

Nu kom hjulen. Ser fina ut såvitt jag kan se. Tejpningen var lite slarvigt gjord och man ska vara petig. Väger 1343 gram med DT240 hub och Shimano microspline.

CIMG2252.JPG

CIMG2258.JPG

Gruva sa:
Haha, kollar faktiskt på en Orbea Oiz som nästa hoj. Det där är årets väl? Snygg! Hur upplever du cykeln?

Ja det är en Oiz TR M10 2020. Den har allt vad jag vill ha ut av en stigcykel. Den är lätt för att vara en 120/120 hoj, 10,6 kg utan pedaler. Det finns lockout för fram o bakdämpare med reglage från styret. Rent allmänt känns den välbyggd och det finns egentligen inget att klaga på, eller jo cyklisten som sitter på behöver bli starkare!

Trhuster sa:
Gruva sa:
Haha, kollar faktiskt på en Orbea Oiz som nästa hoj. Det där är årets väl? Snygg! Hur upplever du cykeln?

Ja det är en Oiz TR M10 2020. Den har allt vad jag vill ha ut av en stigcykel. Den är lätt för att vara en 120/120 hoj, 10,6 kg utan pedaler. Det finns lockout för fram o bakdämpare med reglage från styret. Rent allmänt känns den välbyggd och det finns egentligen inget att klaga på, eller jo cyklisten som sitter på behöver bli starkare!

Kul att höra! 10,6 kg låter riktigt bra. Kollar också på en M10 men med 100/100. Man kan lägga osunt mycket tid på MyO, designfunktionen :)

Gott att du fick dina hjul så snabbt. Det verkar annars vara en del som upplever långa leveranstider från slowbuild.

MyO är djävulens påfund! ;) Tog mig sjukt lång tid att bestämma mig mellan typ fyra förslag med helt olika färger som jag mer eller mindre tyckte var lika snygga.

Tillbaka
Topp