Kolmårdbiken -15

Tobbe A

Aktiv medlem
Kolmårdbiken -15
För dig som vill testa eller förbättra formen till årets långlopp så går årets Kolmårdsbiken lördagen den 25 april 2015, kör 10 ,25, 35 eller 55 km,

http://www.kolmardsbiken.se/

Bilagor

• untitled.png
    untitled.png
    20.1 KB · Besök: 28
Kolmårdbiken -15
Planerar att köra. Har dock lite sura tjänsteresor både veckan innan och efter så ska se om jag få ihop det. Förra året var riktigt roligt.

Kolmårdbiken -15
Körde milspåret från där loop ett ansluter till Duvhult idag, mycket vatten var det bitvis. Torkar förhoppningsvis upp en del på fyra veckor.
Kör nog 35 eller 55 om jag kommer till start.

Kolmårdbiken -15
Sök lite youtube så hittar du ngt säkerligen. Sen kan du nog googla Stizze+kolmårdsbiken så skrev han en fin RR har jag för mig..

Kolmårdbiken -15
Peter78 skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena.
>
> Hur tekniskt svårt är milspåret? O är det
> någon åldersgräns?
>
> Mvh Peter

Inte jättetekniskt mer knöligt med stenar och rötter. Blötan suger ganska bra just nu. Ingen åldersgräns för att träna ivf ;-)

Kolmårdbiken -15
Vi var ute och rensade banan på grenar som blåst ner, ser riktigt bra ut tills på lördag....och en groda!

Bilagor

• 20150419_173718.jpg
    20150419_173718.jpg
    118.9 KB · Besök: 28
  • 20150419_174202.jpg
    20150419_174202.jpg
    92.7 KB · Besök: 31
  • 20150419_184237.jpg
    20150419_184237.jpg
    160.3 KB · Besök: 23
  • 20150419_173939.jpg
    20150419_173939.jpg
    140.7 KB · Besök: 25
Senast ändrad:
Kolmårdbiken -15
Aggressor skrev:
> Pepp!
>
> Dock så har jag lyckats pajja nått i vaden idag,
> hoppas jag hinner kolla upp det eller att det går
> över innan helgen.

O-PEPP!! muskel som brustit i vaden, kryckor... inge kolmårdsbike...

Kolmårdbiken -15
Tobbe A skrev:
> Vädret ser lovande ut, inget regn i sikte och
> banan är mestadels torr!

Låter som banrekord kanske? Hoppas det håller i sig för det är en skitfin bana, speciellt när den är torr :)

Kolmårdbiken -15
per5 skrev:
> hej är det någon som vet och det finns någon
> publik välnlig del där typ barnen kan stå och
> heja??? tack på förhand

Dem kan väl stå vid stugan där man går in och ut på de olika slingorna...?

Kolmårdbiken -15
Vill dom bara heja håller jag med Rompa.

Vill dom heja och ser lite mer fart och fläkt kan dom kolla på slinga två vid backen strax efter campingen. Sedan kan dom gå till backen precis väster om Sörsjöns södra spets, oxå slinga två. Är du inte supersnabb borde dom hinna se dig i båda backarna.
Är dom bilburna är det säkert spännande att kolla på utförskörningen ner mot scoutstugan på slinga tre. Blir iofs ca 2 km att gå enkel väg så dom kanske missar dig vid målgången isf.

http://www.kolmardsbiken.se/images/pages/173.jpg

Kolmårdbiken -15
Tänkte dra mig bort på fredagen, slå upp tältet och elda lite. Finns det nåt lämpligt nära sörsjön, eller är det ågelsjön som gäller?

Kolmårdbiken -15
Idag var jag ute och testade banan lite. Körde slinga ett från Stocksjötorp till Duvhult och sedan ut på slinga tre fram till Långgölen. För årstiden är banan riktigt bra. Finns några blöthål som kommer vara kvar på lördag men totalt sett är det riktigt bra förutsättningar.

Det finns dock ett ställe där man skall vara lite försiktig på. Ungefär mitt på utförskörningen ner till scoutstugan är det riktigt lerigt och spårigt så lugnt och fint där.

Sen lyckades jag tappa min mobil någonstans ute på banan, troligen slinga tre. Så om någon skulle hitta en svart Sony är det nog min. Ett par år gammal och jag tänkte ändå skaffa ny men jag vill gärna få tag i telefonboken.

Kolmårdbiken -15
Roliga stigar, men tyvärr för mycket grusväg för min smak. Kul att testat på ett längre lopp dock.

CX-killen lär ha klarat sig bra. Det var ganska många på mtb som släpade sina cyklar på stigpartierna.

Tillbaka
Topp