MRobson skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det för status på banan, torrt, blött,
> lerigt...?
Rapport från dagens runda där vi körde slinga 3 följd av slinga 2.
Slinga 3: Första stigpartiet är i stort sett torrt förutom på slutet då det blir lite blöthål. Början på andra stigpartiet har ett blött och lerigt parti och här brukar det alltid var lerigt. Efter det blir det så gott som torrt. Stigpartiet förbi Valknuten är oxå fint. Början på stigen ner mot scoutstugan är kalasfint. Det är när man kommer till uförskörningen det blir blött och lerigt, lugn och fin här. Uppför trestegsraketen var det ganska ok i början men blött halkigt och jobbigt på slutet. Där man viker höger från grusvägen mot Nybygget, gemensamt med slinga 1, har det kört skogsmaskiner så det är blivis sönderkört fram till nästa grusväg. Stigen in till målet är kalasfin, bara mindre vattenpölar idag. Då skall man tänka på att vi hade dagsregn igår.
Slinga 2: Fram till Ekmon är det blandat med fina partier och lite mer knixiga med stenar och rötter plus ett par kortare partier som är lite blöta. Efter Ekmon är stigen kanonfin och detta partiet är inte speciellt regnkänsligt. Stigen mellan grusvägarna var lite blöt men eftersom den lutar ganska kraftigt kommer det nog att rinna undan.
Slinga 1 körde jag förra helgen i ett par cm blötsnö. Stigparti 1 och 2 bjuder inte på några konstigheter. Ettan kan vara lite blöt i början där det även är en del rötter och stenar. Stigparti 3, mellan Stocksjötorp och Ämtetorp, var i stort sett fint och bjuder bitvis på riktigt fin körning. Det finns dock ett blöthål ungefär mitt på där det aldrig brukar torka upp, det är väldigt kort iofs. Stigen förbi Klasgölen är i stort sett bra fram till backen som börjar strax efter gölen. Här är det ganska spårigt och löst plus en del sten och rötter. Dock inte värre än att jag tog mig upp utan att sätta ner foten, vilket nog var första gången för mig. Nerförskörningen mot grusvägen var lite blöt bitvis men är i stort sett torr, bara att släppa på. Nu är vi framme där 1an och 3an går ihop.