Kolmårdsbiken

Kolmårdsbiken
Jag tackar arrangörerna för en fin tävling. Väl pilat, blandat underlag, energidepåer när det behövdes, nödvändig information fanns, ombyte, cykeltvätt och mat efteråt var uppskattat. Snabba resultat ut på internet kändes bättre än normal cykeltävlingsstandard. Mersmak fick jag av min första MTB-tävling. Tack!

Vad gäller materialet så kändes det bra med FS-cykel. Kroppen blev inte öm, och min brist på teknik doldes en aning.

Rackarns så många punkteringar det blev på den första vägen, med macadamet.... Jag passerade 3-4 punkalagare, och då körde jag som ungefär 50:e åkare.

Kolmårdsbiken
Alla ni som körde, bra jobbat!!!

Stod flaggvakt på banan och tyckte att alla gjorde en stor kämpainsats!!

Välkomna tillbaka nästa år!

Kolmårdsbiken
Tycker ni skall plock bort den där dj...a väggen ni ställt tvärs över stigen efter ca 4.5 mil,
dunkade rakt in i den med huvudet före. Krampade ihop totalt och fick motvilligt ge upp.
Sjukt fint andra varv, i alla fall så länge jag var med.

Kolmårdsbiken
Bra arrangerat, kul bana och fint väder! Jodå, den väggen stod där när jag kom också, men jag tog mig i mål med ett nödrop. Det var duktigt kuperat. Idag är man bra mör.
Kommer säkert tillbaka nästa år.

Kolmårdsbiken
Hade det funnits någon åskådare vid 4.5 milsväggen hade jag stannat och grinat, kramat, och snorat ner personen helt, jag blev skittrött. Som sagt, hade det funnits någon att grina för så hade jag gjort det. Men vilka stigar, nog det bästa jag åkt.

Kolmårdsbiken
Jo tack, den backen är djävulsk!! Första gången jag körde uppför den, så kom jag helt osökt att tänka på "Stairway to heaven". Men "väggen" var också ett bra namn. Kanske borde namnge den till nästa år och sätta upp en skylt...... Några fler namnförslag??

Kolmårdsbiken
Som nämt ovan...sjukt bra bana, tokrolig terräng (snabb och fin) någon vägg vet jag inte om jag såg jag hade fullt upp med att oroa mig för ett vevlager som lätt som en blandning mellan ett spädbarn med kolik och ett sågvärk. Efter två kedjebrott och tre kilometers löpning vilket ledde till en sluttid på 3.20 är jag ändå väldigt nöjd och kommer garranterat tillbaka.

Var det inte fler bilder som togs på loppet? det var iaf någon som tog bilder av mig på första loopen. Någon som känner på sig att han sitter och tjuvhåller på kort?

Happy trails....

Kolmårdsbiken
Men hur gick det för TransGerman-pöjkarna?

Såg på Kadens-bloggen att dom skrotat cyklarna. Framgick inte om det var under loppet eller på väg till/från tävling.

Jag hörde en redig crasch bakom mig efter ca 3-4 km när det gick som fortast, jävlar vad det skramlade till och ojjades...

Kolmårdsbiken
Det var nog jag som kraschade. Någon med tveksam kontroll kom farande bakifrån och bumpade in i mitt styre. Då är man bara pasasgerare och snart låg jag med näsan i gruset och den andre i diket. Jag klarade mig med skrapsår och den andre killen verkade inte heller ha skadat sig särskilt mycket. När jag hoppar upp på cykeln och ska vidare ser jag i ögonvrån hur den andre far ner i diket igen. Kanske fick hans cykel sig en smäll.

Kolmårdsbiken
Tyvärr missade jag årets upplaga. Blev lite avskräckt i ösregnet förra året så i år blev det orientering i Kilsbergen istället. Där finns det också skapliga "väggar" att ta sig uppför. Måste åka ned till Sörsjön och testa banan i efterskott.

Kolmårdsbiken
Fy f..n det måste gått hårt till på Kolmårds Biken.

Bilagor

• Hård Kolmårdsbike.jpg
    Hård Kolmårdsbike.jpg
    44.8 KB · Besök: 28
Kolmårdsbiken
Åfyfan. De där kanterna ser otäcka ut. Hur gick det med killen/tjejen?
Och hur gick det till förresten, ser ut som om den blivit överkörd av en lastbil.
Hoppas det var ett klantigt placerat cykelställ, för annars krävs det nog ett 20-meters drop till platt för att demolera en cykel så.

När jag tittar på bilden igen inser jag att det där knappast har hänt på stigen.

Kolmårdsbiken
Jamenförfan, sluta klaga på mitt jävla språk nu ;)

Apropå cykeln i delar på bild så försökte den krama ett mitträcke i hundratio på väg hem.

Det gick inget vidare för oss TransGermany-aspiranter på tävlingen heller, tre punkor och ett rambrott... Undra vad vi hinner förstöra under TransGermany, menar det är ju 7 långlopp... faaan.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp