marr
Aktiv medlem
Kolstyre från kina
Gorby sa:Räknas ett Vincents som "våga köra på" eller ska det förpassas till lådan med blompinnar?
Är inte det de märke som allebike sätter på sina finishing kit?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gorby sa:Räknas ett Vincents som "våga köra på" eller ska det förpassas till lådan med blompinnar?
Den är nog betydligt bättre än en noname bil från alibaba.Lainen sa:Stora välkända märken innebär inte att kvalitetskontrollen per automatik blir bättre.
http://teknikensvarld.se/volvo-har-kvalitetsproblem-332330/
Det här är bara ett exempel, det finns massvis. Fast det är ju klart, dom är ju kineser nu...
Lainen sa:Stora välkända märken innebär inte att kvalitetskontrollen per automatik blir bättre.
Det här är bara ett exempel, det finns massvis. Fast det är ju klart, dom är ju kineser nu...
Gorby sa:Arnesson, bröts det då vid stammen?
Håller med fullständigt men vad hjälper support i efterhand om styret går av och du skadar dig ordentligt???Vernersson sa:Lainen sa:Stora välkända märken innebär inte att kvalitetskontrollen per automatik blir bättre.
Visst kan alla företag drabbas av olika former av kvalitetsproblem.
Det som är intressant för mig som kund är hur företaget hanterar dessa.
Ska man köpa av random Alihandlare (eller motsvarande) får man ju vara medveten om att det högst troligt inte finns någon som helst support vid ev problem.
Lainen sa:Håller med fullständigt men vad hjälper support i efterhand om styret går av och du skadar dig ordentligt???Vernersson sa:Lainen sa:Stora välkända märken innebär inte att kvalitetskontrollen per automatik blir bättre.
Visst kan alla företag drabbas av olika former av kvalitetsproblem.
Det som är intressant för mig som kund är hur företaget hanterar dessa.
Ska man köpa av random Alihandlare (eller motsvarande) får man ju vara medveten om att det högst troligt inte finns någon som helst support vid ev problem.
leffo sa:Men, vad är det man tjänar jämfört med ett märkesalustyre på rea för samma peng? 50g?
Makten sa:leffo sa:Men, vad är det man tjänar jämfört med ett märkesalustyre på rea för samma peng? 50g?
När är det rea?
Rsdea sa:En rapport efter flera turer ! Styret fortfarande helt. Har hängt mig på det före vare tur för att testa om det fortfarande håller (85kg). Har märkt en stor fördel med kolfiberstyre iaf. Jag frös alltid om händerna när det va kallt med alustyret. Med kolfiberstyret gör jag det inte. Inte ens igår när det var -28,1 ? Det leder inte in kylan i handtagen som alu gör !
Jo det har man märkt speciellt med svindyra styren ?jofahjalm sa:Man blir nöjdare om man kan intala sig grejer.
KJS sa:JockeS sa:Köp från kina i all ära när det kommer till billiga kolstyren.
Men om man tittar på t ex, hmm, Allebike, som säljer sina kolstyren för 695:-.
I mina ögon är det riktigt riktigt billigt för ett svensksålt kolfiberstyre.
Men det som jag blir högst intresserad av när jag läser såna här trådar, HUR säkerställer Allebike att deras styren faktiskt är lika bra som ett styre som kostar över 1000-lappen eller mer?
Det är ju inte direkt så dom köper hem 10-40 st per gång, utan pallvis.
Jag köpte själv hem ett styre från Aliexpress, just för att jämföra med mitt Allebike-styre.
Och jag såg ingen skillnad övht vare sig på design eller tjocklek.
Det är väl vida känt att Allebike bara är en återförsäljare av billigt kinasmäck liksom andra säljare på ebay, aliexpress osv men med skillnaden att man har egna loggor och direktförsäljning i Sverige.
kimkimano sa:KJS sa:JockeS sa:Köp från kina i all ära när det kommer till billiga kolstyren.
Men det som jag blir högst intresserad av när jag läser såna här trådar, HUR säkerställer Allebike att deras styren faktiskt är lika bra som ett styre som kostar över 1000-lappen eller mer?
Jag köpte själv hem ett styre från Aliexpress, just för att jämföra med mitt Allebike-styre.
Det är väl vida känt att Allebike bara är en återförsäljare av billigt kinasmäck liksom andra säljare på ebay, aliexpress osv men med skillnaden att man har egna loggor och direktförsäljning i Sverige.
Allebike görs i Taiwan liksom de flesta kolfiberhojarna
sebastian_nurmela sa:Här är ett gediget test..
Han hatar verkligen styret! :D
sebastian_nurmela sa:Här är ett gediget test..
Ehhh... WTF liksom :-O
Nästa gång jag verkligen vill slå sönder något ska jag ta laptopen & banka lite klentroget med den!
Mattstar sa:Köpte ett on -one kolfiber styre på 777 mm till ett pris av runt 500 kr inkl frakt och vikten var på 310gram typ. Väldigt prisvärt och bra styre tycker jag samt ändå något märke man känner till lite:-)
Hep sa:kimkimano sa:KJS sa:JockeS sa:Köp från kina i all ära när det kommer till billiga kolstyren.
Allebike görs i Taiwan liksom de flesta kolfiberhojarna
Ja, i Kina. För du räknar väl inte fastlandskina?
Mattstar sa:Hmm skrev lite fel många vikter i huvudet men 230g för 777 mm var det, så lite bättre iallfall:-) Vet inte om det finns så många styren under 200g på denna bredd och isåfall sjukt dyra antar jag:-)
Drosa sa:Sitter och kollar efter nya hörlurar till telefonen på ebay och hittar en massa från kina. Den billigaste kostar 7 spänn inkl frakt.
Det måste vara ett dunderkap eller hur? Jag menar de stora märkenas lurar görs ju också i kina så det kan ju inte vara någon skillnad. Lurar som lurar-ljud i örat. Kan ju inte vara någon skillnad i ljudkvalitet, livslängd osv. Apropå "kolfiber"styren för 100 spänn.