kommentatorer

bakväxel

Ny medlem
kommentatorer
Vem kommenterade dagens Paris Nice på Eurosport 2? Riktigt uselt var det. Robin Fomin funkar när Roberto inte kan, men dagens kommentator var usel, blev att ha ljudlöst sista min.

kommentatorer
Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Bern?
Nej Bern är det inte.
Skönt flera håller med, är smågrinig då jag inte suttit på cykeln på 16 dagar pga seg förkylning och kanske är petig.
Ja väldigt svårt med namn, riktigt uselt, när man är van med bra kommentatorer på Eurosport.

kommentatorer
Kalle Bern var och är kunnig, fast han funkade inte som kommentator.
Sedan var hans ständiga tjat om material jobbigt i längden.
hoppas vi slipper denna igen.
Bävar för den dagen Viasat lägger upp stora pengar och värvar Vacchi till sommar OS.

kommentatorer
Kommentatorn som använde lite underliga namn? Minns framförallt att han envisades med att kalla Betancur för Gomez, vilket visserligen är hans andra efternamn men som jag aldrig hört/sett användas någon annanstans än i officiella resultatlistor från UCI/ASO/etc. Hade Contador varit med i loppet hade han väl kallat honom för Velasco eller Rodriguez för Oliver...

kommentatorer
En sak som stör mig riktigt mycket är när de säger saker som de absolut inte kan se, bara för att hålla ljudströmmen konstant. En sådan sak är "nu växlar XX till en tyngre/lättare växel". På gamla tiden med ramväxlar kunde man se det men nu med ett tryck på en knapp....?

kommentatorer
Tycker ni att Fomin är bra? Nu var det visserligen 11 år sedan det skrevs här ovan men han är ju en gåta, förvirrad, säger saker han dementerar senare, för snabb ofta, talar emot sig själv, ser saker han inte kan se som skrivs ovan.
Plötsligt är han tyst, mitt i en mening, länge...... fipplar han privat med telefonen eller vad gör han?
Sen Humle och Dumle som brukar kommentera mountainbike mellan varven som dyker upp på lvg ibland är ju också rätt kass, men de får kanske fasas in. Inte lätt att axla Vacchi´s och Adamssons mantel direkt.....

kommentatorer
Tycker ni att Fomin är bra?
Nä! Jag gillar det inte (när han kommenterar).
Hur många år behövs för att lära sig uttala cyklisternas namn rätt?

Jag har full förståelse för att det är mycket att hålla reda på och ställs höga krav att kommentera relevant, men det är ju andra sidan hans jobb.
Det känns som "ny på jobbet" varje gång...

kommentatorer
En sak som stör mig riktigt mycket är när de säger saker som de absolut inte kan se, bara för att hålla ljudströmmen konstant. En sådan sak är "nu växlar XX till en tyngre/lättare växel". På gamla tiden med ramväxlar kunde man se det men nu med ett tryck på en knapp....?
Kanske inte tittar på knapptrycket, utan på den ändrade kadensen.

kommentatorer
Kanske inte tittar på knapptrycket, utan på den ändrade kadensen.
I så fall har han bristande kunskap i svenska språket, flera gånger har jag hört "nu växlar han upp/ned".

För att komplettera med sak nummer två som stör mig. De är ofta mer intresserade av att berätta något än att observera det som sker i tävlingen. Det är inte en gång som de missat en krasch.

kommentatorer
Tycker ni att Fomin är bra? Nu var det visserligen 11 år sedan det skrevs här ovan men han är ju en gåta, förvirrad, säger saker han dementerar senare, för snabb ofta, talar emot sig själv, ser saker han inte kan se som skrivs ovan.
Plötsligt är han tyst, mitt i en mening, länge...... fipplar han privat med telefonen eller vad gör han?
Sen Humle och Dumle som brukar kommentera mountainbike mellan varven som dyker upp på lvg ibland är ju också rätt kass, men de får kanske fasas in. Inte lätt att axla Vacchi´s och Adamssons mantel direkt.....
Ärligt talat ingen större fantast av Fomin.

Finns annars en som kommenterar de mindre loppen (de som inte ens har svensk kommentering) på engelska som kan få mig helt trött i öronen. Konstant svada, väldigt repetitivt och lågt innehåll av relevant information.

Fattade f.ö. först häromdagen vem Pippa är som kommenterar en del herrcykel på engelska versionen. Normalt sett är det ett damlopp om det är en kvinnlig kommentator men Pippa har jag bara hört kommentera herrcykel. Dessutom är rösten något som jag möjligen skulle kunna tänka mig hos en äldre dam. Slutligen nämner personen ibland egna erfarenheter från proffscykling. Kändes lite udda fram tills jag snappade upp efternamnet York och kunde googla fram att Philippa ”Pippa” York tidigare hette Robert Millar.

Tillbaka
Topp