Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mellan 2 och 15 grader beroende på vart du är i sverige, men så länge du inte är ute och seglar långa sträckor på öppet hav så tror jag att problemet är litet.Det har kommit till min kännedom att en bra kompass måste gå att justera deklination, annars går det inte att hitta rätt. Hur viktigt är det, hur mycket fel hamnar jag med min gamla vanliga som inte går att justera.
VisualiseratMellan 2 och 15 grader beroende på vart du är i sverige, men så länge du inte är ute och seglar långa sträckor på öppet hav så tror jag att problemet är litet.
Blir inte det lika fel beroende på var i landet man befinner sig?Rikta timvisaren mot solen så är söder mellan den och 12, 1 under sommartid.
Blir inte det lika fel beroende på var i landet man befinner sig?
Astrolabium sägr jag bara!
Som mest 13,5° fel (Haparanda första dagarna i november varje år).Blir inte det lika fel beroende på var i landet man befinner sig?
Astrolabium sägr jag bara!
Vad trådarkeologerna gräver djupt idag. Två 21 år gamla trådar som lyfts på samma dag.