Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken tjocklek körde du på? 1 eller 2 mm?Gummimatta från Biltema (sån man kan göra stänklappar, packningar etc av) är helt perfekt. Tillräckligt mjuk för att till och med kunna släpa i backen och inte gå sönder, tillräckligt stadig för att hålla sig formad och bara att klippa till / hålstansa för montering. Älskar!
TROR det var 2mm.Vilken tjocklek körde du på? 1 eller 2 mm?
Färdigklippt kompislapp?Köpte biltemas 1 mm gummimatta och tyckte inte den var speciellt bra. Vinden tog tag i den för mycket vilket gjorde att den inte riktigt uppfyllde sitt syfte. 2 mm kanske är bättre iom att den borde ha lite mer tyngd. Men jag köpte i alla fall en styvare färdigklippt från assavers. Riktigt bra!
Jag har en egolapp klippt av 2mm duk. Tillräckligt styv för att inte fladdra (för mycket) i vindenVilken tjocklek körde du på? 1 eller 2 mm?
Yes.Färdigklippt kompislapp?
är de lite flexibla eller hårdaYes.
![]()
BroTector Reflective Red
The reflective mudflap extension of your rear mudguard! Reduces rear spray and boosts your visibility when riding in the dark. Made in Sweden from recycled industrial waste.ass-savers.com
![]()
ToeTector Reflective Red
The reflective mudflap extension of your front mudguard! Protects your feet from wet spray and boosts your visibility when riding in the dark. Made in Sweden from recycled plastic.ass-savers.com
är de lite flexibla eller hårda
nop har bara sett dem, faktiskt aldrig klappat på enTror de är samma material som assavers använder till sina andra produkter om du testat dom. Lite flex, inte helt styva.
Decan är bara några minuter bort, bra tips!La vantarna på ass savers-kopia från Decathlon för hela 29 kr. Klämde fast den inuti fästena till mina SKS Bluemels och klippte till en lagom egolapp. Verkar sitta ganska hårt utan att nita fast den.
Visa bilaga 461344
Dra dit ett par buntband kanske? Borde ta ett tag innan det lossnar då.Snart är det dags igen.
Kan man silvertejpa fast en assaver på en plaststänkskärm utan att den trillar av direkt? Frågar åt en vän *host host*
Jo, buntband, nitar eller skruvar är väl bäst, men jag hoppas på en lösning utan hål då jag inte har min borrmaskin tillgänglig idag och det väntas regn imorgon.Dra dit ett par buntband kanske? Borde ta ett tag innan det lossnar då.
En plastskärm borde du få hål i med hjälp av en syl.Jo, buntband, nitar eller skruvar är väl bäst, men jag hoppas på en lösning utan hål då jag inte har min borrmaskin tillgänglig idag och det väntas regn imorgon.
Ja, silvertape av rätt kvalitet på ren yta håller väldigt länge. Men det kostar en liten slant. Exempel på schysst tejp: https://se.rs-online.com/web/p/duct...8XPzFcsuFUwhpaGzHqYaApUUEALw_wcB&gclsrc=aw.dsSnart är det dags igen.
Kan man silvertejpa fast en assaver på en plaststänkskärm utan att den trillar av direkt? Frågar åt en vän *host host*
Syl får bli plan B. Bra tips.En plastskärm borde du få hål i med hjälp av en syl.
Då får det bli ett försök.Ja, silvertape av rätt kvalitet på ren yta håller väldigt länge.
Jag kör alltid igenom en lödkolv.....omöjligt att billig enkel plast spricker då.Syl får bli plan B. Bra tips.
Då får det bli ett försök.
Gillart!! Har gjort på ett liknande sätt fast med triumfglassförpackningslock. Kan intyga att plastförpackningar funkar skitbra. Jag behövde inte tejpa.Som tack för alla tips och ideer här tänkte jag dela med mig av mitt första egolapphack. Jag tog en köttfärsförpackning som jag klippte till och klädde in i vacker vävtejp, spontanköpt på Lidl i morse. Lödkolv för att göra hål och buntband för fastsättning och sen var biffen klar. Det känns stabilt men vi får se hur det går när det är allvar på måndag igen ?
jag använder slang, klyvd i ena sidan så den blir som ett v. förstärker längst upp med strategiskt placerad lämplig mängd vävtejp. går nästan ner till asfalten, men inga problem med att den tar skada om den skulle möta hinder.tror på slang, det är mjukt och följsamt, min Decathlonassaverkopia funkar iofs bra med kan vara för styv i vissa stadstillfällen
Vad är det för däck du kör på?Jag har slaktat omslaget av en A4-anteckningbok som är av en tunn, matt plast. Inser att kameravinkeln i bilden gör att det ser ganska skevt ut, men så är inte fallet i verkligheten.
Normalt sett brukar jag sätta ego- och kompislappar på insidan av stänkskärmen men det för tight i detta fall.
Visa bilaga 654978
Det är 47mm Kenda-däck som satt monterade på White-cykeln från butik. K935-033 "Khan" får jag fram på Google. Jag är för dåligt påläst på däck för att avgöra om de är bra eller dåliga dock.Vad är det för däck du kör på?
Ser bra mycket bättre ut än stora delar som kommer cykelpendla i höst/vinter!Jag har slaktat omslaget av en A4-anteckningbok som är av en tunn, matt plast. Inser att kameravinkeln i bilden gör att det ser ganska skevt ut, men så är inte fallet i verkligheten.
Normalt sett brukar jag sätta ego- och kompislappar på insidan av stänkskärmen men det för tight i detta fall.
Visa bilaga 654978