Konditionstest i Göteborg

Inte dumt! Det är ju lite långt för oss här i söder att åka upp till Livi i Falun.

Kommentaren är postad från samma adress, uppenbart endast för att bumpa smygannonseringen.

Följden blev att jag raderade hela annonstexten, varsågoda!

mvh
Jonas

0211964FXIB4BCYV4XIQC05AAMFEHS.jpg

Onödigt att fejkposta, visst. Jag blir dock lite fundersam hur den här tråden hade sett ut om det hade gällt en nyöppnad DH-bana eller något annat freerajd-tufft istället. Känns lite som häxjakt på xc-, träning- och tävlingsmänniskor på Happy ibland.

Du får väll se hur tex freerajdern bianchioskar blev bemött ibörjan.

Men nu är han bara en av oss alla=)

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Onödigt att fejkposta, visst. Jag blir dock lite
> fundersam hur den här tråden hade sett ut om det
> hade gällt en nyöppnad DH-bana eller något annat
> freerajd-tufft istället. Känns lite som häxjakt på
> xc-, träning- och tävlingsmänniskor på Happy
> ibland.
>
> /Pelle - Näääe, det här blir ju inte alls bra. -

Jag känner mig inte alls förtryckt då jag inte är speciellt XC själv (snarare åt det jättehappykorrekta gubbfreeride-hållet). Det första inlägget hade trots allt ett nyhetsvärde för de som tränar mer seriöst. En tillsägelse om fejkposten hade räckt, trådbumpning förekommer ju ideligen och det upprörs sällan någon av.

Pelle Hå skrev:
> Jag blir dock lite
> fundersam hur den här tråden hade sett ut om det
> hade gällt en nyöppnad DH-bana eller något annat
> freerajd-tufft istället.

Jag vet en sak i allafall. Det är bra för stämningen på forumet att dom som gillar XC inte bryr sig om att bemöta alla påhopp och allt retande som kommer från de som har sett det sanna ljuset.

Jag tycker det är skönt att det ivf finns sånna som mig och markus F som gör helt rätt när så många andra gör helt fel....

Markus F skrev:
> Jag vet en sak i allafall. Det är bra för stämningen på forumet att dom som gillar XC inte
> bryr sig om att bemöta alla påhopp och allt retande som kommer från de som har sett det sanna
> ljuset.
>

OK, det var droppen. Ett upprop om bildandet av svetto initiativ verkar vara på sin plats. Får fila till en sång först bara.

Sungam skrev:
> Duger inte denna?
>

plöstligt blev alting bara svart. fler förslag?

soulbrorsan skrev:
> Tja, var går gränsen för smygannonsering, den
> verkar vara satt lite olika om det gäller
> konditionstest eller att köra Down Hill...
> Är det som Pelle Hå skriver sant? :o

Ja, man kan ju undra. Här är ytterligare ett exempel:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/270640

Skillnaden ligger i paketeringen.

En engångs produktinfo om en ny DHbana eller webshop eller importör eller konditionstestanläggning är helt ok. Mottagandet brukar dock bero ganska mycket på hur man formulerar sig. Det här inlägget var väldigt "annonsigt" men fick ligga kvar. Sara frågade (i efterhand) om det var ok och vi (moderatorerna) sa att det var det ok som engångshändelse sålänge tråden inte bumpades. Tråden bumpades på ett ganska tråkigt och uppenbart sätt och då togs inlägget bort. Vad som kan räknas som bump är väl inte helt definerat, men det här var en solklar bumpning.

Skillnaden mot de två trådar som länkas ovan är också graden av kommersialisering av eventen. DH-banan i hammarbybacken kostar visserligen pengar (liftkortet) men kan klassas som ett ideelt event. Downhilldesign vet jag inte vad det är för slags företag/förening, men det är inget sälsäljsäljinlägg, så det är också helt ok, som engångsföreteelse.

Som info var inlägget bra då det är ett bra erbjudande för oss xc-svettos, sen blev det lite knas bara. Det är en fin linje mellan att informera om saker som är bra för oss cyklister och att kränga grejer.

Downhilldesign fick faktiskt en del skit när de postade:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/226863/

iMats skrev:
> soulbrorsan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tja, var går gränsen för smygannonsering,
> den
> > verkar vara satt lite olika om det gäller
> > konditionstest eller att köra Down Hill...
> > Är det som Pelle Hå skriver sant? :o
>
> Ja, man kan ju undra. Här är ytterligare ett
> exempel:
>
>
>
> ----------------------------------
be ready to be
> surprised

Tillbaka
Topp