Konkurrent till SIBA, BT och Elgiganten!

Tror inte Jula kommer göra några kanonvinster på denna produkt. Kommer nog ha fullt upp med att hantera alla sura gnälliga gubbar.

Rätt övertygad om att grekens hoj är rätt representativ, dvs används den går den sönder. Hur milt man än må använda den.

Dom får göra som Turner, införa en viktgräns :)

Fortsatt fallstudie på vår hoj:
14 timmar cykling: varav 2 på skateboardramper. "Pappa jag har nästan lärt mig att göra en 180 nu"
Lite blandade hopp och allmän misshandel med andra ord.
Han klagar på stödet som faller ner när han kör i skogen, och växlarna behöver justeras.

bjby: Jag tror däremot att de gör ganska bra vinster.
1. De flesta köper inte bara en cykel, utan även lite extrasaker
2. Svenskar är så fega/lata/okunniga att de flesta använder inte sin rättighet att reklamera. Många tänker i stället "asch, den nvar ju så billig, jag får skylla mig själv" och så köper de nytt någon annanstans.

Bildbevis på att den används i skogen:
file=29299

Jaha så var det juni, jag hälsade på greken idag.
Pedalproblemet är löst, han fick ett par 19 kr biltemisar av mig.

Cykeln rullade fortfarande, men vevlagret är i riktigt jättedåligt skick, vi snackar cm glapp. Dessutom har ena vevarmen börjat glappa relativt vevlagret. Vet inte riktigt vilket verktyg som skall till där.

Någon annan som har en uppdatering, handley? still going strong?

jag har en tanthoj med shimano vevparti, kan inte säga att jag är direkt övertygad om kvalitén på denna...

Men jag har för mig att Biltema har höjt priset på sin Cruiser till 1500? rena rånet!!!

Men stackars unge och klånka runt på den där, han kommer tänka tillbaka på sin hårda barndom...

Robert har hoppat sönder tre cyklar (inklusive Jula hojen). Så i slutet av förra säsongen gick vi loss på en trevlig hoj från TCM, där johan såg till att jag fick med bättre hjul. Klart bra service. Än så länge håller den, trots extrema trappcyklingar, hoppsessioner och dirtsessioner. Han och kompisarna tränar nu för att kunna vara med på Cykloteket Street show i höst :)

captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> Men stackars unge och klånka runt på den där,
> han kommer tänka tillbaka på sin hårda
> barndom...

Ingenting mot min sista cykel köpt av föräldrarna. En 6-växlad Kron med fotbroms.
De 6 växlarna uppnåddes genom 3 st i torpeo-navet x 2st på utanpåliggande bakväxel. Det tog ett halvt varv med pedalerna för att kunna bromsa. Handbromsen var ett skämt, men jag var tvungen att ha fotbroms, för allt annat var livsfarligt.
Det gjorde inte saken bättre att ramen var för stor även när jag slutat växa... den fick självdö i ett cykelställ i Borlängen. Inte ens tjuvarna ville ha den :-D

/P-M

Bang: Det beror på att hans pappa skällde ut honom och berättade för honom att han kommer få tvätat alla kläderna själv när han kommer hem. Lerhålet 15 meter tidigare är stort, och djupt om man med flit letar upp de stora hålorna

Tillbaka
Topp