Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken kassett är det du lagt till och dragit ifrån drev på? Tänkte mig Sunrace kassett med 11-40.HC sa:Kör på Wolf Tooth Oval 32 sen förra året är mycket nöjd. Funkar tyst och distinkt och ingen skrammel eller kedjetapp. Har ingen styrare monterad, aldrig tappat kedjan. Upplevde det väldigt naturligt att köra med ovalt och ingen omskolning krävdes.
Konverterade min Spec Camber 2x10. La till 40 bak och ersatta 15, 17 dreven med ett 16, båda dreven är Wolf Tooth. Fick också sätta längre skruv på bakväxeln när jag satte 40 drevet för att inte ha kontakt med drev och styrrullarna. Var lite orolig att jag skulle tappa för mycket omfång men jag tror och upplever att den ovala klinga delvis kompenserar för detta. Är hyfsad motionär och kör både Sörmlandsleden och en del långlopp som Lida, Mörksuggan etc. Om jag var lite snabbare så kanske jag skulle vilja ha en 34 för grusvägarna på långloppen men hittills har jag klarat mig bra.
Du kommer att få både 34 och 36 fast du har bara34 klinga men lägger man upp en 34 oval på en rund 36 klinga så är dom lika stora på den största ovala delen .om du har 27.5 så får man problem med att mellan 32 och 28 på kassetten så blir hoppet för stort i växlingen lätt på 32 och trögt på 28 det märks vid acceleration upp för backe när man växlar i mellan dom klingorna på kassetten.vanm sa:Klickade hem en 34T oval från Wolf Toth och en 11-40 kassett från Bike24. Blir att montera och provköra i veckan.
sdx sa:Du kommer att få både 34 och 36 fast du har bara34 klinga men lägger man upp en 34 oval på en rund 36 klinga så är dom lika stora på den största ovala delen .om du har 27.5 så får man problem med att mellan 32 och 28 på kassetten så blir hoppet för stort i växlingen lätt på 32 och trögt på 28 det märks vid acceleration upp för backe när man växlar i mellan dom klingorna på kassetten.vanm sa:Klickade hem en 34T oval från Wolf Toth och en 11-40 kassett från Bike24. Blir att montera och provköra i veckan.
vanm sa:Då var resultatet klart, blev en kassett 11-40 från Sunrace och 34T oval klinga från absoluta black.
Börne sa:Vanm... berätta gärna vad du tycker om det sen när du kört ett tag, är sugen på samma operation med 11-40 på min Superfly!
Möjligen välja en 32T oval istället pga klena ben, men trist om det blir helt tokigt på plan mark då jag cyklar en del asfalt också pga bara en cykel. Fast då är det oftast ren transport till polare osv så det måste ju inte gå fort. Har ju 36T nu. Blir det ett för stort steg tro!?