Köp av 66:a

marst_82

Aktiv medlem
Jag skall köpa en 66:a tänkte jag. Vilken är ger mest valuta för pengarna samt var skall jag köpa den? Har tittat på CRC och Cyclecomponents.com och där verkar det som om det är likvärda priser.

Tack

Det beror väl på vad du vill ha.

Lätt(are) och oändliga möjligheter att ställa in (luft)fjäderhårdhet och slaglängd: 66SL
Mindre lätt (ok, tung) men bombsäker och plushare än plush: 66RC2X

Om du behöver kunna reducera slaglängden är det riktigt dålig valuta för pengarna att köpa en RC2X även om den är billigare...

Jag hade svårt att bestämma mig och hade tänkt köpa en SL men valde en RC2X pga förväntat högre driftsäkerhet.

Ok. Tack Micke. Jag bor i Åre och den kommer att användas här. Behöver inte kunna ställa ner slaglängden och det är RC2X jag har spanat in. nu är bara frågan var jag kommer över den billigast?

...SC gafflar som 66 håller för det mesta, även i Åre. Kneecaps gamla böjda hade väl ett tunnare styrrör än senaste modellerna?

/Leo

Tjena!

Leo.. Nej den har inte tunnare styrör, den har styrrör i stål istället för alu som det är nu, dessutom är den klart längre vilket ger mer hävstång.. 66.an räcker bra i åre, köp en RC2X..

Btw.. Vad ska den sitta på för hoj?

Tillbaka
Topp