Köp av inomhuscykel

Robin h

Medlem
Köp av inomhuscykel
Tips och råd vis köp av inomhuscykel.

Är i 30 års åldern och bor i en lägenhet med småbarn. Har tidigare spenderat tiden på landsvägen för motion men saknar tid och utrymme för detta med småbarnslivet och överväger nu därför att köpa en inomhuscykel.

Får inte plats med en racercykel kopplat till zwift.

De två jag hittat som verkar intressanta i dagsläget är Spinstar maestro med svänghjul 22kg vs FTR gymstick svänghjul 18kg.

Är dessa något att ha eller bör jag kika på annat? Isf vilken är att föredra?

Har kikat en del efter begagnade som är till salu men hittar inget i närheten.

Tack på förhand :)!

Köp av inomhuscykel
En beggad gammal Monark motionscykel borde väl kunna dyka upp på Blocket för småpengar? Jag köpte en för flera år sen för 700kr i alla fall. Den gick ju att bli trött på. En ny spinningcykel känns oprisvärd tycker jag i alla fall sett till vad man får. (Baserat på min ganska måttliga erfarenhet av enkla spinningcyklar på gym).

Men egentligen håller jag med föregående talare: köp en trainer och en gammal billig landsvägscykel. Då har du en bättre setup och du kan cykla ute nån gång också.
Om budgeten är större och du absolut inte vill cykla ute så tycker jag denna verkar bra och rimligt prissatt som inomhussetup: https://eu.zwift.com/products/zwift-ride-kickr-core?variant=45958170738939

Senast ändrad:
Köp av inomhuscykel
Köp av inomhuscykel
Jag rekommenderar också någon typ av smart trainer, aldrig mer en vanlig traditionell trainer för mig åtminstone som väl mer faller inom kategorin "Hur man effektivt tar död på sin träningslust." (i kombination med dålig vädring och utan fläktar också för den perfekta kombon samt en vit vägg att stirra på, gärna med sjukhusbelysning i rummet).

Däremot rekommenderar jag nog inte att man försöker göra om denna till en utomhuscykel. LoL

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp