Köp av MTB

kaj P

Ny medlem
Köp av MTB
Hej! Först vill jag tacka för ett superbra forum, jag är själv absolut en nybörjare. Jo jag skulle behöva lite hjälp med val av MTB. Lite om mig själv 42 år gammal vill börja motions köra både från och till mitt jobb samt några ggr i veckan lite skogskörning, dock ingen avancerad sådan. Idag har jag varit runt och tittad på olika cyklar men vet inte riktigt detta med märke , komponenter osv min budget är max 16000kr ca skulle vara jätte tacksam för hjälp med vilken mtb som vore bra för mig

Kaj

Köp av MTB
Välkommen!
Senaste tiden har det varit rätt många liknande trådar. Så det kan bli lite avslaget här...

Sök lite här på forumet och du skall finna.

Men 16000 torde räcka väldigt långt. För 16000 kanske du till och med borde fundera på att köpa två cyklar? En för pendling och en för träning? Kompromisser blir sällan bra. Men det beror på hur omständigheterna ser ut, hur du vill cykla och vad du har för pendelväg.

Har du ingen större cykelerfarenhet så skulle jag försöka hitta en hygglig handlare. Kolla gärna butiskrecensionerna http://happymtb.org/butiksrecensioner/ så att du får bra hjälp med rätt storlek och justering av sittställningen. Det är viktigast.

Lycka till!

Köp av MTB
Tack så mkt för länkarna jag vill ha en mtb gillar cykelkänslan skall kolla på en nishiki sri team någonting och en scott scala 40 i morgon vet du nått om dessa? Mvh kaj

Tillbaka
Topp