Mobilnummer
Medlem
köpa cykel från tyskland eller inte?
Hittade cykel på en tysk hemisda som är 1300 kr billigare. Ska jag ändå köpa i Stockholm eller vad tycker ni?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
17.000Stumpy sa:Beror lite på vad det är för cykel också. På en 4.000:- cykel är 1.200:- mycket, på en 40.000:- cykel försvinnande lite.
ooms sa:Lokala butiken kan ju konka huxflux oxå, då är det inte så smidigt längre om nåt strular...
Men för den skillnaden, 1300kr på 17k, skulle nog jag köpa lokalt.
Stumpy sa:Beror lite på vad det är för cykel också. På en 4.000:- cykel är 1.200:- mycket, på en 40.000:- cykel försvinnande lite.
I just detta fall verkar ju lokala handlaren kunna hålla ett någorlunda konkurrenskraftigt pris.Pajen53 sa:Köp din cykel hos din lokala handlare, om alla handlar på nätet vad ska då den lokala handlaren leva på.
De lokala handlarna lever sällan på försäljning av nya kompletta cyklar, eller hjul o andra delar. Det brukar vara svenska importören som har de största marginalerna.Pajen53 sa:Köp din cykel hos din lokala handlare, om alla handlar på nätet vad ska då den lokala handlaren leva på.
The best! Haha!Valhalla_ sa:Stumpy sa:Beror lite på vad det är för cykel också. På en 4.000:- cykel är 1.200:- mycket, på en 40.000:- cykel försvinnande lite.
Sist jag kollade var 1200 fortfarande 1200 :-)
HåkanC sa:Däremot är det många lokala handlare som lever på service.
Så vill du att din lokala handlare skall leva bör du köpa cykeln på nätet, men lämna in, och betala, för service hos din lokala handlare
För en sådan cykel är det fraktfritt.Supersonic sa:Betänk att BD även tar 52 euro i frakt av cykel, vilket tillkommer i avdrag på din tänkta besparing. Däremot tar den lokala handlaren ingen frakt.
Priset är exakt detsamma och moms är inkluderande, oavsett vilket land du väljer (tex. betalar 1000€: faktureras till DE får du inkl.19%, faktureras till SE får du inkl.25%)kais01 sa:sen om du inte loggat in på tyska sidan kan det hända att omräkning till svensk högre moms inte skett.
Inte vad?Lingon sa:Absolut inte för 1300.
Skulle absolut inte köpa en cykel från düskland för att spara 1300.Mobilnummer sa:Inte vad?Lingon sa:Absolut inte för 1300.
Mobilnummer sa:The best! Haha!Valhalla_ sa:Stumpy sa:Beror lite på vad det är för cykel också. På en 4.000:- cykel är 1.200:- mycket, på en 40.000:- cykel försvinnande lite.
Sist jag kollade var 1200 fortfarande 1200 :-)
det handlar om CYKLOTEKET vs BIKE-DISCOUNT.DE
Beror vilken lbs du köper hos. Har träffat på flertalet i Sthlm som jag aldrig kommer besöka igen. Tex Dropin Bikes i Vasastan. Direkt när jag sa att jag hade en Canyon fick jag knappt prova en hjälm där. "Ja nu kan du ju gå och beställa den där online nu när du vet att den passar" sa han surt när jag hade lite frågor om hjälmen jag ville köpa sen gick han ut och drack kaffe och väntade på att jag skulle gå.Hittade cykel på en tysk hemisda som är 1300 kr billigare. Ska jag ändå köpa i Stockholm eller vad tycker ni?
Jag införlivar lite liv i tråden , kollade på en ny hoj som i Sverige kommer kosta ca 42K jämfört med Tyskland 3599 euro o där måste man väl ändå tjäna lite på det, för de som har nära att ta båten över o ta hem hojen den vägen tex, eller har jag missat nåt?!
Det är väl som i Catch-22...vår egen Yossarian passar kanske på att fylla bilen med andra godsaker på vägen hem.I vilket fall som helst tjänar man inget, men kanske sparar man någon krona eller två.
Beror vilken lbs du köper hos. Har träffat på flertalet i Sthlm som jag aldrig kommer besöka igen. Tex Dropin Bikes i Vasastan. Direkt när jag sa att jag hade en Canyon fick jag knappt prova en hjälm där. "Ja nu kan du ju gå och beställa den där online nu när du vet att den passar" sa han surt när jag hade lite frågor om hjälmen jag ville köpa sen gick han ut och drack kaffe och väntade på att jag skulle gå.
Jag hade köpt i Stockholm för att kunna godkänna cykeln innan jag betalar och noga kollat så att ram och gaffel är raka och utan skavanker, hjulen rimligt välbyggda osv.Hittade cykel på en tysk hemisda som är 1300 kr billigare. Ska jag ändå köpa i Stockholm eller vad tycker ni?
Sådär höll däcksnasarna på för ett par år sen.Ja jösses, "Välkommen till 2021" kunde man hälsat ägaren, måste vara rätt jobbigt att gå och vara bitter så där varenda eviga dag, Internethandeln har kommit för att stanna. Ungefär som folk som är bittra över invandringen, de riskerar också gå bittra varenda eviga dag under resten av deras liv innan de flyttar till Thailand av vrede (och blir invandrare själva), stackars. Sist men inte minst är svenskar ganska priskänsliga, vi har ett av världens absolut högsta skattetryck och en medelklass som ofta har mindre pengar att röra sig med i jämförelse med medelklassen i en del andra länder. Men trots detta faktum ska vi alltså behöva känna dåligt samvete när vi tittar på priset?
Beror vilken lbs du köper hos. Har träffat på flertalet i Sthlm som jag aldrig kommer besöka igen. Tex Dropin Bikes i Vasastan. Direkt när jag sa att jag hade en Canyon fick jag knappt prova en hjälm där. "Ja nu kan du ju gå och beställa den där online nu när du vet att den passar" sa han surt när jag hade lite frågor om hjälmen jag ville köpa sen gick han ut och drack kaffe och väntade på att jag skulle gå.
Konceptet bakom ”fri service” är att få kunderna att komma in med cykeln, sedan kan man påstå att ditten och datten måste bytas (kedja, kassett, vajrar, däck, osv) och då kostar det. Rejält.Angående cyklotekets fria service så är det själva arbetstiden de bjuder på antar jag? Men bra att de har helt fri service, gäller det alla deras nya cyklar? Kanske är relativt vanligt hos handlare dock, jag får kolla upp det. Tror det är mycket smarta drag av cykelaffärer att sponsra cykelklubbar och bjuda på service, kundvård blir allt viktigare med dagens konkurrens.