Köpa cykel i Usa.

Trident21

Medlem
Köpa cykel i Usa.
Är sugen på en ny racer, och eftersom jag ska till Usa snart så funderar man ju på och köpa en där.

Vad gäller med tull osv när jag tar med mig den på planet? Om jag vill vara ärlig, hur gör jag om de inte finns några tullgubbar i tullen?

Och vad kostar de?

Om jag å andra sidan tar med mig en hoj hemifrån för och cykla när jag är borta, hur gör jag för att inte behöva tulla den två gånger?

Köpa cykel i Usa.
Som tullverket.se svarar säkert på frågorna om tullavgifter. Om du nu inte vill tulla produkten så ser du till att ut och cykla lite med den i USA och ser till att den ser använd ut. Då kan du ta med den till Sverige utan tull då det är svårt för tullen att veta om du haft med dig den härifrån.

Tänk alla de som reser med sportsaker, golfklubbor, snowboards, surfgrejer. Inte tullar de och skattar för varje land.

Köpa cykel i Usa.
Har åkt till och från Kanada många gånger med olika hojar i olika kartonger, båda härifrån och därifrån. Aldrig ens fått en fråga från tullen.

Ett tips, om du köpa där borta, ha inte med kvittot i kartongen eller med dig över huvudtaget. Posta hem det istället.

/P

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp