Köpa cykel: Scott Sub 20, vad tycker ni om den?

Ja, det är ett bra köp. Skärm och pakethållarfästen, gott om plats för vinterdäck. Bra komponenter rakt igenom.

Senast ändrad:
Vilken fråga, vad är ett "bra köp"? Vissa värderar märken och design högt medans andra värderar lågt pris etc. etc.

Men visst sub 20, instämmer med Kaves om egenskaperna.

Skall du ha skärmar, belysning och pakethållare till så väljer du scotts egna urbanaserie, finfint, cleant och stabilt, finns i ett flertal färgkombos.

Bra och snygg cykel enligt mig och med REA hos många handlare nu så kan man säkert göra klipp.

Jag har en Scott Sub 20. Använder den som pendlings och brukscykel. Finns många hål att fästa saker i. Jag tycker kanske styrstammen (heter det så, den som styret sitter på?) är lite kort så jag funderar på att köpa en längre som gör att styret kommer fram lite mer och eventuellt tänkte jag kapa styret lite så det inte är lika brett men jag har inte bestämt mig ännu. Men jag är fantastiskt nöjd med cykeln, köpte den förra hösten på rea och gjorde enligt mig en hyffsad affär.

Många här är emot hybridcyklar men jag tycker om den.

Mvh // Johannes

Ps. Köper du en kan du få köpa Scott´s svarta originalskärmar av mig betydligt billigare än i affären ;)

Även om de skriver hybrid så tycker jag inte att SUB är så himla mycket hybrid jämfört med min "dumma" Sportster 45 i och med att den är helstel och har vettiga däck för gata. Bytte bort nabbdäcken på min och stör mig på den extra vikten pga dämpad gaffel som är låst 99% av tiden. Ångrar nu ett år senare att jag inte körde på en SUB. Fast då visste jag inte att jag skulle köpa en MTB, Scott Elite 29" (HT).

Gjorde samma upptäckt. Köpte en hybrid för ca 4 år sedan då jag inbillade mig att den skulla vara lite "multi purpose". Nu med facit i hand och en riktig MTB i min ägo har jag "SUB" uppgraderat hybriden, med riktiga pendlingsdäck samt ersatt den tyngre dämpgaffeln med en slimmad stel. Nu är det en perfekt pendling/city hoj i mina ögon. Kort och gott som svar på din fråga, med XT växlar, hydrauliska skivbromsar och ej att förglömma, ett snyggt utseende så tycker JAG! SUB 20 verkar vara en bra cykel, dock skulle jag lurpassa på en utförsäljning nu och betala 1500-2000 mindre än 2012 års "listpris".

Köpte en SCOTT SUB 30 -2012
Samma ram och kan påstå att den känns snabb.
Komponenterna är lite enkla, men har inte krånglat under hela året.
För 4.500:- på Stadium kunde jag inte motivera en bättre utrustad pendlare för ca:10.000:-

Tillbaka
Topp