Köpa cykel utomlands

mtb_rider

Ny medlem
Köpa cykel utomlands
Hallå alla.

Jag har precis blivit bestulen på min hoj och har gett mig ut på jakt efter en ny.

Eftersom jag vill bredda mina möjligheter så undrar jag om någon här har tips på siter där man kan plocka in cykel utifrån.

Mina preferenser är:

* heldämpat
* hydraliska bromsskivor

De märken jag tittar på är Specialized, Ghost, Scott, Giant, Canyon och TREK i nämnd ordning. Jag har förstått att det är dessa märken som utmärker sig i avseende på intelligent heldämpning.

Tacksam för all input.

Hälsningar,

Patrik

Senast redigerad av en moderator:
Köpa cykel utomlands
Lägg märke till att många försäkringsbolag har regeln "likvärdig cykel". Resultatet blir alltså att du får ingen "finare cykel" för samma pengar som du köpt cykeln, utan försäkringsbolaget tjänar ett par tusen på att du köper din cykel billigare utomlands...

Dessutom brukar de vara en cykelhandlare som säger vad som är likvärdig cykel och du betalar cykelhandlaren självrisken medan han fakturera försäkringsbolaget...

Köpa cykel utomlands
Kräv att få ut pengarna kontant från försäkringsbolaget.
Tjafsar dom säger du att du måste köpa begagnat för att få något för pengarna.
Har funkat för mig de två gånger jag fått hoj snodd.

Köpa cykel utomlands
Tack för alla svar, och speciellt till cerro för den trevliga listan på utländska siter.

Och till alla er som gav mig tips om hur jag skulle hantera försäkringsbolaget så kan jag säga att jag blev positivt överraskad av hur If hanterade mitt fall. Jag fick tillbaka en stor del av beloppet per telefon. De behövde inte ens ett enda kvitto.

Nu gäller det bara att hitta min nya cykel =)

Tror att jag skippar utomlandsaffärerna när jag tänker efter. Visst, man kan tjäna några lappar men de lapparna tappar snabbt värde så fort minsta grej stular.

Hoppas det kommit några nya annonser idag...

//P

Tillbaka
Topp