Köpa gravelbike

TomG

Medlem
Köpa gravelbike
Hej gott folk!

Jag funderar på att köpa en gravelbike som träningskomplement till MTB. Jag kommer nog inte tävla så det behöver inte vara en topp specad cykel. Har ingen erfarenhet av varken landsväg eller gravel. I skogen cyklar jag mest på en supercaliber. Vad ska jag köpa?

Köpa gravelbike
En cykel som passar dig, både i strl, uppträdande (kvick/nervös eller stabil/trög?) och inte minst med ett utseende som du tycker om.
Inte mkt till svar, men på en så pass generell fråga går det inte att komma med ngt annat än ett generellt svar.

Köpa gravelbike
En cykel som passar dig, både i strl, uppträdande (kvick/nervös eller stabil/trög?) och inte minst med ett utseende som du tycker om.
Inte mkt till svar, men på en så pass generell fråga går det inte att komma med ngt annat än ett generellt svar.
Gärna stabil. Jag kommer ta 2-3 timmars turer mest på asfalt och grusvägar. Kommer inte cykla i skogen med den. Jag är 180cm lång. Utseendet på cykeln spelar ingen roll annat än att den måste kunna ta två vattenflaskor.

Köpa gravelbike
Priset spelar inte så stor roll. Komponenterna får gärna motsvara GX på MTB då jag inte kommer tävla men ändå vill ha grejer som funkar. På MTB’n kör jag XT bromsar för jag gillar den känslan och AXS växlar.
Kanske du kan dela lite reservdelar om du köper denna?

Köpa gravelbike
Tack för förslaget. Jag kommer köpa nytt tror jag för jag har knäckt kolfiberramar innan och det är ett härke när man inte är första köparen.

Tillbaka
Topp