köpa hjälm? märke,var, modell.....

HaNnEs

Ny medlem
hej på er!

jag skall lämna min skatehjälm:-) och köpa en ny hjälm.

jag cyklar typ bara i skogen, xc.
har stl 62 -på riktigt... alla 62:er passar inte.

har nån tips på vilken hälm man kan köpa, var och så vidare.

tack/ hannes

Mitt tips är; prova prova prova. Alltså, chansa inte och köp någon över nätet! Pröva först, beställ sedan.

Jag kör med en juniormodell av MET av enda anledningen att det var det enda som passade. Se till att det inte skaver någonstans och om du köper en som känns bra, knalla runt med den hemma innan du ger dig ut. Skaver den är det inte säkert att du upptäcker det så tidigt som i affären och bättre att kunna lämna tillbaka den än att stå kastet...

Edit: ...lite si och så med grammatiken...

Senast redigerad av en moderator:
Håller med om att du bör prova hjälmen innan du slår till. Detta kan man göra hos LBS men sedan har Chainreactioncycles bra priser på hjälmar så då är det smartare att köpa därifrån. Taskigt mot LBS? Visst, men jag sysslar inte med "välgörenhet".....

Själv gillar Giro´s hjälmar och kör personligen med en Animas.

Jag säger också - du måste prova.

Dock tycker jag inte att man skall prova hos lbs och köpa online, det är lite fult. Gjorde alla så, så skulle det inte funka länge. Har man nyttjat lbs:ens service som är en orsak till att dom tar mer betalt tycker jag inte man sedan skall leta upp billigaste priset någonannanstans. Men det är jag det och det har inget med välgörenhet att göra.

Hur kul skulle du tycka att det var om jag kom och provade din beg hoj (låt oss anta att du skall sälja din hoj som ej finns över disk i sverige) som du skulle sälja och ställde massa frågor, för att sedan köpa den online från Tyskland?

Tillbaka
Topp