Köpa HT eller FS?

Köpa HT eller FS?
Jag tror inte L är någon fara, skillnaden mellan L och XL är 25mm i reach. Köp en styrstam som är 2 cm längre om du vill ha ungefär samma reach, värre än så är det inte. Små cyklar har kortare hjulbas och är smidigare i skogen. Som en bonus brukar L vara lättare att sälja än XL.

Köpa HT eller FS?
Jag tror inte L är någon fara, skillnaden mellan L och XL är 25mm i reach. Köp en styrstam som är 2 cm längre om du vill ha ungefär samma reach, värre än så är det inte. Små cyklar har kortare hjulbas och är smidigare i skogen. Som en bonus brukar L vara lättare att sälja än XL.
Kanske inte alla som vill köra runt med 70mm stam. Är STA brant så kan det bli trångt ändå. Om stammen redan är lång alltså.

Senast ändrad:
Köpa HT eller FS?
Kanske inte alla som vill köra runt med 70mm stam. Är STA brant så kan det bli trångt ändå. Om stammen redan är lång alltså.

Stock på Laufey är 35mm styrstam, lägg till 20mm så ligger den på 55mm. Inga konstigheter. När jag började köra mtb hade vi för övrigt styrstammar på 100-140mm, och styren som var 56-60 cm breda, det gick fort och var kul det med.

Köpa HT eller FS?
Stock på Laufey är 35mm styrstam, lägg till 20mm så ligger den på 55mm. Inga konstigheter. När jag började köra mtb hade vi för övrigt styrstammar på 100-140mm, och styren som var 56-60 cm breda, det gick fort och var kul det med.
55mm funkar ju såklart. Men man förlorar lite rapphet jämfört med 35mm, om man nu är känslig för det.

Köpa HT eller FS?
Ok jo jag är ju lite rädd för att köpa en för stor cykel så att den skall kännas klumpig i skogen. Kanske ska ta en large ändå
Hittade du någon cykel?

Annars kommer här ett nytt tips att kolla in som jag snubblade över igår, kolla på Quyron.

Ser rätt intressanta ut och dessutom verkar det finnas en del modeller i XL som är tillgängliga ?

Köpa HT eller FS?
Tyvärr går det inte att välja o vraka längre. Man får ta vad som finns om man ska ha ngt överhuvud taget, typ.

Såg just att Polygon Siskiu D7 faktiskt finns i lager i lite olika storlekar o fortfarande till ok pris. Lite ovanlig här, mer vanlig down under.

Var bor du förresten? Om du bor på Västkusten kan jag rekommendera några affärer som faktiskt har bra cyklar på lager.
Jag är i samma sits som TS men siktar på ht runt 10kkr (letar dock främst beg), bor i GBG så tar gärna tips på affärer.

Köpa HT eller FS?
Jag är i samma sits som TS men siktar på ht runt 10kkr (letar dock främst beg), bor i GBG så tar gärna tips på affärer.
Just HT för 10kkr i Gbg har jag inte snorkoll på. Skulle väl vara XXL i Sisjön då alternativt några Sportson (Sportson på Vasagatan har inte MTB men Backaplan eller Va Frölunda tror jag har det). Just det ja, Cykelkraft ligger i Sisjön oxå och dom har flera miljarder cyklar i lager oftast.

Mer exklusiva cyklar hittar du hos MTB Store, Trek Store o Bikefixx, alla på Övre Husargatan. Specialized Concept Store ligger på Odinsplatsen o är en riktigt fin butik o har fina cyklar (har just lånat hem en Specialized Epic Evo över helgen som är grym). Gissar dock att affärerna i detta stycket har cyklar som ligger ngt över din budget men det kan ju vara värt att kolla.

Best bet är väl annars Stoic 2 som nämnts innan?

Köpa HT eller FS?
Tillbaka
Topp