Köpa rätt bromsbelägg för skivbroms - över disk
Jag upptäckte precis att mina främre bromsbelägg är helt totalt slut, så jag behöver snabbt ett par nya. Jag har aldrig köpt nya förut och det verkar finnas så många modeller att välja på, så jag skulle gärna vilja ha guidning. Jag vet att min broms heter Tekto M-820. Kan jag ta vilka som helst som ser ungefär likadana ut, eller hur kan jag vara säker på att det verkligen passar?
Jag kan tänka mig att köpa nya på Biltema, Jula eller annan butik som har öppet på en söndag. Jag har Cykloteket och XXL hyfsat nära också. Att beställa på nätet är inte aktuellt just nu eftersom det då dröjer innan jag får nya. Biltema och Jula verkar endast ha runda bromsbelägg, så då passar det väl inte min cykel gissar jag. På Cyklotekets hemsida hittar jag en massa olika rektangulära modeller, men det står att de endast passar Shimano, SRAM, Cavo, Baradine osv.
Tacksam för tips.
Med risk för att bli utskrattad, bifogar foto på mina bromsbelägg...
Jag kan tänka mig att köpa nya på Biltema, Jula eller annan butik som har öppet på en söndag. Jag har Cykloteket och XXL hyfsat nära också. Att beställa på nätet är inte aktuellt just nu eftersom det då dröjer innan jag får nya. Biltema och Jula verkar endast ha runda bromsbelägg, så då passar det väl inte min cykel gissar jag. På Cyklotekets hemsida hittar jag en massa olika rektangulära modeller, men det står att de endast passar Shimano, SRAM, Cavo, Baradine osv.
Tacksam för tips.
Med risk för att bli utskrattad, bifogar foto på mina bromsbelägg...